Gå til innhold

Forsikring av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke forsikringer bør barnet ditt ha?

Evt. hvilke forsikringer går inn under de voksnes?

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil annbefale Storebrands barneforsikring +

For den kan barnet fornye når det fyller 18 år uten å levere inn ny helseattest.

For om noe skulle skje å helsen ble svekket vil barnet ikke få ny livsforsikring. Med Storebrand's forsikring vil det få måntilige utbetalinger tom. 67 (tror jeg eller var det 65) år .

Godt å tenke at om barnet skulle rammes av noe å være i fare for å bli minstepensjonist/attføring vil det få en ekstra utbetaling. Noe som vil gi dem muligheten til å kunne stifte eget bo når de blir gammel nokk til det da det har økonomien til det.

Skrevet

Jepp, er helt enig med Shea her, har selv en sønn med en muskelsykdom. Dette ble ikke oppdaget før han var nesten 6 år, han er idag snart 13 år og han kan ikke gå eller løfte armene sine lenger. Jeg hadde ikke barneforsikring på ham. Dette er en billig forsikring for ungene sine videre, det kan skje alle, stol på meg. Det følger bl.annet med en masse bekymringer i forhold til hvordan de økonomisk skal ha det når de blir voksne, med en barneforsikring harn man i allefall en liten bekymring mindre. :)

Skrevet

Hva er det forsikringene må dekke som ikke dekkes av trygdekassen?

Skrevet

Dersom dette var spørsmål til meg, så forstod jeg ikke spørsmålet :)

Skrevet
Hva er det forsikringene må dekke som ikke dekkes av trygdekassen?

Blir du ufør som barn, får du minstesats både i uførepensjon og i alderspensjon. Det er IKKE mye penger!

Skrevet

Jeg vet at det ikke er mye penger, men dersom barna er forsikret så får man utbetalt en forsikringssum i tillegg til det trydgen dekker. Da har man økonomiske muligeheter man ikke har dersom barna ikke er forsikret. Dersom man trenger ombygging av hus, ny bil. Alt dette skal jo trygden være med på å dekke, men det er strenge krav og regler og mye jobbing og "krangling" for å få det til.

Skrevet

Ingen barn bør være ulykkesforsikret for under kr. 1,5 mill. fordi et barn som blir 100% arbeidsufør vil få lave trygdeutbetalinger fordi det ikke har oppspart noen trygderettigheter i arbeidsforhold. En eventuell forsikringsutbetaling vil kunne gi muligheter til å forenkle hverdagen.

Ulykkesforsikring.

Videre ser det nå ut som om det har blitt en åpning i forhold til å forsikre barn mot sykdom - så det er også en forsikring som bør inkluderes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...