AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Hei! Håper noen har noen råd eller innspill her! 😊 Jeg (kvinne, 28 år) har truffet en mann på 30. Vi har datet i litt over en mnd, treffes ca 1-3 ganger i uken. Synes han er veldig hyggelig, og fremstår som en ordentlig mann. En ting jeg stusser litt på/ikke klarer helt å forholde meg til er når han prater om fremtiden. Enten så innebærer det ikke meg (hvis det er snakk om kort sikt), eller så er det snakk om fremtidsplaner som ikke tar hensyn til at man (potensielt) er i et parforhold. Eksempel kan være; - Planer om å flytte til utlandet (det virker seriøst). - Bestille billetter til utlandet alene på nyttårsaften for å ikke «sitte her alene», til tross for at jeg sier jeg heller ikke har lagt noen planer - Vi gikk forbi et fint hotell hvorpå jeg sa «dette kunne jo vært kjempedeilig på vinterstid» så sier han noe ala «der kunne du tatt deg en liten miniferie, badet i badekar osv». Jeg mente jo egentlig at det kunne vært hyggelig å gjøre sammen. Noen tanker om dette? Bare typisk «singel mann»-oppførsel? Jeg finner ingen «røde flagg» ellers. Anonymkode: 1bcc8...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Virker som at han ikke ser for seg noe langsiktig med deg. Eller kanskje jeg tar feil. Men virker som en avvisning som ikke er helt direkte når han sier: "her kunne du ha tatt deg en miniferie". De jeg har datet og som har vært interessert i meg og forhold videre. Har sagt f.eks: vi kunne ha dratt på tur sammen. Eller: har du vært på Hemsedal? Der kunne vi ha dratt sammen i vinter. Hadde følt det på litt rart å si: du kan dra alene til hemsedal. Hadde jo følt meg avvist... Anonymkode: 6beb4...874 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Hadde vært en fyr jeg har møtt flere ganger i uka og over 1 mnd, og han hadde lagt planer "alene".så hadde jeg droppet.... i mine øyne er ikke dette seriøst. Anonymkode: 6beb4...874 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Høres ikke ut son han vil binde seg til deg for noe lengre enn midlertidig Anonymkode: 8f99d...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Nå er jeg kvinne, men etter en måned så hadde jeg også vært der som han er. Det tar tid for meg å kjenne på følelsene og om jeg vil reise bort på nyttårsaften med noen som jeg knapt kjenner.. uuuuhm.. nei… Anonymkode: c8a71...56e 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå er jeg kvinne, men etter en måned så hadde jeg også vært der som han er. Det tar tid for meg å kjenne på følelsene og om jeg vil reise bort på nyttårsaften med noen som jeg knapt kjenner.. uuuuhm.. nei… Anonymkode: c8a71...56e Okei, men akkurat nyttårsaften kanskje tidlig. Men det å dra på hotell osv, det kan man gjøre med en man holder på, bor ene trangt, så kan hotell være relevant, jeg har vært på dates på hotell med venner av daten flere ganger, uten at det betydde at jeg vil noe mere. Til og med, med en fyr du har som ff kan du ta med på hotelltur. Det er vanlig i datingfasen at man gjør forskjelle ting sammen... for å bli kjent med hverandre.... hotellopphold-overnatting-dusjing-frokost-se serie-drikke vin. Du lærer å vite mer om personen, er han en som snorker, spiser rart, er ren, om han er konfliktssøkende.... er han en fyr som blir sint av alkohol. Sånne ting lærer du på et hotellopphold mener jeg.... Anonymkode: 6beb4...874 3 1
Cornix Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 Rødt flagg at du forventer å være inkludert i en felles fremtid etter kun en mnd. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 Cornix skrev (2 minutter siden): Rødt flagg at du forventer å være inkludert i en felles fremtid etter kun en mnd. Jeg er litt mer her også. En måned er jo kjempekort tid og man kan kanskje ikke forvente at man snakker "oss" hele tiden. For alt vi vet kan det hende han sier det bevisst for å ikke virke klengete og, det kunne jeg funnet på, eller jeg sier det av gammel vane eller fordi jeg bare...snakker. Ville nok sett bort fra akkurat dette og lagt vekt på andre ting. Anonymkode: 0ae97...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Okei, men akkurat nyttårsaften kanskje tidlig. Men det å dra på hotell osv, det kan man gjøre med en man holder på, bor ene trangt, så kan hotell være relevant, jeg har vært på dates på hotell med venner av daten flere ganger, uten at det betydde at jeg vil noe mere. Til og med, med en fyr du har som ff kan du ta med på hotelltur. Det er vanlig i datingfasen at man gjør forskjelle ting sammen... for å bli kjent med hverandre.... hotellopphold-overnatting-dusjing-frokost-se serie-drikke vin. Du lærer å vite mer om personen, er han en som snorker, spiser rart, er ren, om han er konfliktssøkende.... er han en fyr som blir sint av alkohol. Sånne ting lærer du på et hotellopphold mener jeg.... Anonymkode: 6beb4...874 Jeg hadde ikke bundet meg opp til å dra på hotell med et menneske jeg har kjent en knapp måned. Alt det du beskriver kan man også gjøre på en avslappende hjemmedate. Jeg tenker også som over at dette er rødt flagg og jeg hadde rømt fra TS om jeg var han. Anonymkode: c8a71...56e 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg hadde ikke bundet meg opp til å dra på hotell med et menneske jeg har kjent en knapp måned. Alt det du beskriver kan man også gjøre på en avslappende hjemmedate. Jeg tenker også som over at dette er rødt flagg og jeg hadde rømt fra TS om jeg var han. Anonymkode: c8a71...56e Men jeg har ikke foreslått det som en konkret plan, bare sagt «det hadde vært hyggelig». Det var snakk om eventuelt i vinter. Så jeg synes det var et litt rart svar fra ham. Man jatter jo gjerne litt med. TS Anonymkode: 1bcc8...2fc 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 Skjønner godt at du tenker slik, TS. Men ikke heng deg sånn opp i det, se på totalen av hvordan han er med deg. Jeg dater en mann, som jeg vet er veldig interessert i meg. Kjent hverandre i tre måneder nå. Når jeg spør han hva han skal gjøre til nyttår f.eks, så inkluderer han ikke meg i det. Han sier f.eks "jeg har lyst til å reise til Florida". Jeg tror han ikke inkluderer meg i frykt for å virke for voldsom, om du forstår. Jeg tenker ikke videre over det, fordi jeg vet at han liker meg, og hadde jeg spurt om vi skulle satse på å gjøre noe sammen, ville han nok ha sagt ja. Derfor tenker jeg, er du ellers også i tvil om han er interessert? Anonymkode: 7ded9...e6c 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #12 Skrevet 31. oktober 2022 Cornix skrev (36 minutter siden): Rødt flagg at du forventer å være inkludert i en felles fremtid etter kun en mnd. Jeg sier jo ikke det. Men sier bare feks at jeg føler det er rart at han sier ting som absolutt vil være en komplisert faktor i forholdet («jeg vil/skal flytte til «Spania» om 1-2 år»). Når han samtidig sier at han vil noe seriøst, er klar for det osv. får ingen rare vibber ellers. Anonymkode: 1bcc8...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #13 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner godt at du tenker slik, TS. Men ikke heng deg sånn opp i det, se på totalen av hvordan han er med deg. Jeg dater en mann, som jeg vet er veldig interessert i meg. Kjent hverandre i tre måneder nå. Når jeg spør han hva han skal gjøre til nyttår f.eks, så inkluderer han ikke meg i det. Han sier f.eks "jeg har lyst til å reise til Florida". Jeg tror han ikke inkluderer meg i frykt for å virke for voldsom, om du forstår. Jeg tenker ikke videre over det, fordi jeg vet at han liker meg, og hadde jeg spurt om vi skulle satse på å gjøre noe sammen, ville han nok ha sagt ja. Derfor tenker jeg, er du ellers også i tvil om han er interessert? Anonymkode: 7ded9...e6c Jeg har også lurt på dette, om det bare er «pjatt» eller at han bare er så vant til å tenke disse tingene at han ikke tenker på at det. Jeg er egentlig ikke i tvil om at han er interessert. Jeg får gode følelser av måten han er på. Jeg er nok en som trenger litt ekstra bekreftelse i startfasen, og han er nok ikke en mann som overøser meg med følelsesladde ord (som mange ikke gjør). Men alt annet tilsier at han er interessert. Anonymkode: 1bcc8...2fc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Skrevet 31. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg sier jo ikke det. Men sier bare feks at jeg føler det er rart at han sier ting som absolutt vil være en komplisert faktor i forholdet («jeg vil/skal flytte til «Spania» om 1-2 år»). Når han samtidig sier at han vil noe seriøst, er klar for det osv. får ingen rare vibber ellers. Anonymkode: 1bcc8...2fc Kanskje han vil gjøre seg litt interessant, skape litt "frykt" i deg. For han må jo selv tenke over at det er selvmotsigende å se etter en seriøs partner der han bor og samtidig planlegge å flytte til utlandet. Anonymkode: 7ded9...e6c
-Missi- Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 Hmm ja jeg er nok slik selv at jeg ikke ønsker tenke så seriøst med noen jeg har datet kort tid på den annen side er det jo litt "jatting" i dating selv om jeg egentlig personlig ikke liker det. Feks når en jeg dater sier "det hadde vært så fint å få sett den hytta di, gleder meg til det skjer" så inni meg får jeg jo helt fnatt men utad sier jeg vell noe sånt som "ja blir koslig det" men jeg mener det jo absolutt ikke. Så litt jatting bør man forvente men jeg personlig får helt fnatt av det men jeg vet jeg er en vanskelig kvinne da😂så er ærlig på det også. Til tross for at jeg er slik selv synes jeg det er litt rødt flagg at han ikke involvere deg i noen fremtidsrettet planer. Feks jeg har barnefri nyttårs aften i år så i år ville jeg kanskje vært litt åpen på det med å feire nyttår med en jeg dater feks som du snakker om med hotell ts. Det kunne jeg gjort med en jeg hadde dater et par måneder men jeg ville ikke tatt han med på en feiring med venner og familie det ville vært for tidlig. Litt sånn prat om nærmeste fremtid hører jo med🤔
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #16 Skrevet 1. november 2022 Sitat - Vi gikk forbi et fint hotell hvorpå jeg sa «dette kunne jo vært kjempedeilig på vinterstid» så sier han noe ala «der kunne du tatt deg en liten miniferie, badet i badekar osv». Jeg mente jo egentlig at det kunne vært hyggelig å gjøre sammen. Bare sånn litt utenom det ande du skriver: Sånn subtil hinting som du driver med der, er det veldig, veldig mange menn som ikke får med seg i det hele tatt. Det er en uting å gjøre, det skaper bare skuffelse hos kvinnen som hinter, og følelse av utilstrekkelighet hos mannen som ikke klarte å lese tankene til kvinnen. Anonymkode: 41ced...bd3 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 Dette opplegget bare vedvarer, og jeg sliter litt med å få det til å "gå rundt". Plutselig er det snakk om utenlandsreise (han alene) i både januar, februar og mars. I tillegg til at han plutselig vil reise til utlandet (alene) på nyttårsaften. Dette er mer enn løst prat, men noe han sitter og bestiller billetter til. Ikke noe han inkluderer meg i, spør om jeg også kunne tenkt meg det, noe hyggelig vi kunne gjort sammen etc. Vi sliter allerede med å få tid til hverandre, så jeg synes dette føles veldig trist. Jeg tror nok at enden på visa er nær. Måtte bare skrive ned tankene et sted TS Anonymkode: 1bcc8...2fc 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #18 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette opplegget bare vedvarer, og jeg sliter litt med å få det til å "gå rundt". Plutselig er det snakk om utenlandsreise (han alene) i både januar, februar og mars. I tillegg til at han plutselig vil reise til utlandet (alene) på nyttårsaften. Dette er mer enn løst prat, men noe han sitter og bestiller billetter til. Ikke noe han inkluderer meg i, spør om jeg også kunne tenkt meg det, noe hyggelig vi kunne gjort sammen etc. Vi sliter allerede med å få tid til hverandre, så jeg synes dette føles veldig trist. Jeg tror nok at enden på visa er nær. Måtte bare skrive ned tankene et sted TS Anonymkode: 1bcc8...2fc Mannen er ikke interessert i noe langsiktig med deg, du finne bedre. Han prøver å avvise deg sakte, men sikkert. Egoist, samt som han prøver å gjøre deg innvendig oppgitt og usikker, hadde jeg blitt om en date pratet om sine reiser og ikke spurt meg om en ferie sammen om vi hadde holdt på lenge, og ikke inkluderte meg i fremtidsplaner, han vil gjøre deg usikker, manipulativ mann.😳 ikke la han styre deg Anonymkode: 6beb4...874 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #19 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mannen er ikke interessert i noe langsiktig med deg, du finne bedre. Han prøver å avvise deg sakte, men sikkert. Egoist, samt som han prøver å gjøre deg innvendig oppgitt og usikker, hadde jeg blitt om en date pratet om sine reiser og ikke spurt meg om en ferie sammen om vi hadde holdt på lenge, og ikke inkluderte meg i fremtidsplaner, han vil gjøre deg usikker, manipulativ mann.😳 ikke la han styre deg Anonymkode: 6beb4...874 Jeg tenker også det. Uansett virker han mest opptatt av seg og sitt, og lite innstilt på å tenke "vi". Ikke at vi har truffet hverandre så lenge, men om noen måneder er det jo lenge. Han spør ikke hvordan jeg jobber (turnus) for å tilpasse disse reisene best mulig. Hvis han først skal reise bort i helgen så er det jo best å gjøre det når jeg jobber helg. Så jeg tenker jeg må si noe uansett. Veldig trist, men sånn er det. TS Anonymkode: 1bcc8...2fc 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 Typisk kvinner å overtolke, i stedet for å bare ta dag for dag og se hva som skjer. Husker jeg snakket mye om å dra et år på utveksling rundt da jeg traff mannen, sikkert også med han. Samt at jeg skulle flytte tilbake til hjembyen for jobb etter studier. Begynte også å jakte på leilighet med ei venninne noen måneder inn i forholdet. Jeg la heller ikke helgene opp etter han, han var jo et nytt element i det hele, og jeg var ikke vant med å være i et seriøst forhold. Endte opp med å falle mer og mer, og at det ble så seriøst at alle fremtidsplaner etterhvert tok hensyn til at han var en del av det. Det er 20 år siden nå. Anonymkode: 99451...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå