Gå til innhold

Kan man bli gravid dagen før menstruasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer hadde sex i går. Det var en stund siden pga oppussing, overtid, to barn, dødsfall i familien, og ja.. Det har skjedd mye. Så naturlig nok gikk det litt fort i svingene for samboer. Han klarte ikke å stoppe tidsnok. Jeg tenkte pytt, mensen kommer i morgen uansett, og det gjorde den altså i dag. Jeg har også hatt rødlig utflod et par dager i forkant som jeg alltid pleier å gjøre. Syklus er også spot on, 27- 29 dager mellom hver gang.

Men, kan jeg bli gravid for det? Kjenner dere noen som har blitt gravid etter å ha sex like før/under mens?

Anonymkode: 17531...3eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Alt for lenge siden eggløsning og for lenge til neste eggløsning.

Anonymkode: 012aa...3e0

Skrevet

Nei det må jo nesten være den tryggeste dagen å ha ubeskyttet sex. Slapp helt av 😊

Skrevet

Man kan i utrolig sjeldne tilfeller hvor det slippes ekstra egg, men du har jo fått mensen. Skjønner ikke hvorfor du lurer? 

Anonymkode: 38c6c...0f6

Skrevet

Ingen jeg kjenner har blitt gravide rett før mens. Det er jo bare hvis man har eggløsning alt for tidlig eller alt for sent, og det virker jo ikke slik indirekte tilfelle. Jeg leker med ilden for tiden. Slutta på hormonprevensjon ved nyttår og brukt kondom siden. Jeg har latexallergi og de sist mnd har vi begge blitt passe lei av kondomer. Jeg kjenner syklusen min godt per nå og vi har hatt sex uten kondom i perioden mellom eggløsning (forsøkte sist på 5 dager etter eggløsning, da skal egget være ufruktbart) og mensen. Mensen ble to dager for sen og og holdt på å få fnatt. Men kom til slutt. Er gift og har de barna vi vil ha. Vi tenker sterilisering, men pga av flere andre operasjoner i år venter vi litt.

Anonymkode: b0255...319

• Liker 1
Skrevet

Nei-Det er derfor du får mensen, siden du ikke er befruktet. 

Eggløsning er ca midt i perioden.

Anonymkode: f906f...343

Skrevet

Jeg har blitt gravid to dagen etter endt mens, men ikke rett før 🙂 vil tro du er trygg 🙂

Anonymkode: 95b1d...ae0

Skrevet

Så bra. Var egentlig ganske trygg på det i går, derfor jeg ikke dro på apoteket i dag morges og kjøpte angrepille. Men så sa en kollega av meg at hennes søster ble gravid under mens. Fikk litt panikk, men stoler på flertallet her.

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg og samboer hadde sex i går. Det var en stund siden pga oppussing, overtid, to barn, dødsfall i familien, og ja.. Det har skjedd mye. Så naturlig nok gikk det litt fort i svingene for samboer. Han klarte ikke å stoppe tidsnok. Jeg tenkte pytt, mensen kommer i morgen uansett, og det gjorde den altså i dag. Jeg har også hatt rødlig utflod et par dager i forkant som jeg alltid pleier å gjøre. Syklus er også spot on, 27- 29 dager mellom hver gang.

Men, kan jeg bli gravid for det? Kjenner dere noen som har blitt gravid etter å ha sex like før/under mens?

Nei, man kan ikke bli gravid dagen før man får mensen.. Og nei, kjenner ingen dette har skjedd med. Hvorfor bruker dere ikke prevensjon? 

Anonymkode: 78c07...786

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra. Var egentlig ganske trygg på det i går, derfor jeg ikke dro på apoteket i dag morges og kjøpte angrepille. Men så sa en kollega av meg at hennes søster ble gravid under mens. Fikk litt panikk, men stoler på flertallet her.

TS

Søsteren ble nok ikke gravid under mensen, hun ble nok befruktet før mensen og fikk blødninger selv om. Det kan være vanlig, men da har hun blitt befruktet i tidsperioden hvor eggløsning var. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Hun kan da hat eggløsning blødning...eller at hun var gravid før hun fikk mens..men du kan ikke bli gravid før 2 dager før mens eller under mens

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har blitt gravid to dagen etter endt mens, men ikke rett før 🙂 vil tro du er trygg 🙂

Anonymkode: 95b1d...ae0

Etter endt mens er jo ikke til å sammenlignes engang :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...