AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Hei. Vi er gift og kjøpte leil sammen med lån 50/50. Nå kommer vi til å skille oss og jeg får beholde leil. Vi er innvandrere (gift utenfor Norge) og vi skiller oss der vi giftet oss, snart. Vi mellom oss har avtalt at jeg får utbetale eksen min ut i neste året. Eksen insisterer at han beholder 50% eiendom av leil så lenge jeg utbetaler ham helt. Vi er forvirra av situasjonen og skjønner ikke hva må vi gjøre for å få på plass den formelle siden av eiendom-status? Vær så snill og ikke send meg til en advokat, jeg ønsker å fortsette med begge to nyrene mine. Anonymkode: 6d51d...12e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Vi er gift og kjøpte leil sammen med lån 50/50. Nå kommer vi til å skille oss og jeg får beholde leil. Vi er innvandrere (gift utenfor Norge) og vi skiller oss der vi giftet oss, snart. Vi mellom oss har avtalt at jeg får utbetale eksen min ut i neste året. Eksen insisterer at han beholder 50% eiendom av leil så lenge jeg utbetaler ham helt. Vi er forvirra av situasjonen og skjønner ikke hva må vi gjøre for å få på plass den formelle siden av eiendom-status? Vær så snill og ikke send meg til en advokat, jeg ønsker å fortsette med begge to nyrene mine. Anonymkode: 6d51d...12e Dette bør du virkelig gjøre med hjelp fra advokat selv om du ikke vil det. For å få alt korrekt så få hjelp av en som kan sånne saker. Anonymkode: 77a7e...154 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Du bør uansett ha advokat til å sluttføre boligsalget. Advokater har ofte en gratis «prøvetime» der de forsøker å få kjapp oversikt over problemstillingen og gir et overslag over hvor mye det kan komme til å koste/hva de kan hjelpe deg med/om det er verdt å gå videre med saken. Anonymkode: bcd2e...430
PM75 Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Vi tok kontakt med banken vår for bistand. Skrev så kontrakt og tinglyste eierskiftet.
Turtellure12 Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Dette MÅ du ha hjelp med fra noen som vet hva de driver med. Det er faktisk ikke så ille. Ei god venninne brukte advokat i en ganske stygg skilsmisse. Det ble "bare" 60 000 ca. Men det var verdt det, for potensielt kunne hun ha mistet mye større verdier dersom hun hadde gått opp mot eksen alene, som var betydelig mer ressurssterk enn henne på den tiden.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 Advokat. Hvis rørene sprekker, så ringer du rørleggeren, du begynner ikke å styre med gaffatape selv. Hvis du blir syk så ringer du legen, du går ikke ut i skogen og leter etter en sopp som kanskje kan helbrede deg. Hvis du trenger juridisk bistand, så betaler du for en advokat. Det er snakk om store verdier her. Dette er verdt pengene for dere begge. Vi har fagfolk av en grunn. Hilsen en fagperson (innen et helt annet yrke) Anonymkode: 358eb...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg brukte advokat. Det kostet meg 15 000,-. Begge nyrene i behold. Anonymkode: edcbc...32d 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg brukte og advokat, ble 8.000 for skifteavtale og hjelp med tinglysning. Anonymkode: 3bb20...68a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå