Gå til innhold

De utenlandske er morsommere

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet (endret)

Jeg har brukt sikkert hundrevis av forskjellige utenlandske (Engelskspråklige) forumer siden 2008 og en del norske
og jeg har lagt merke til et mønster (også her på KG): Nordmenn virker mye mer robotiske, seriøse og kjedelige
når det kommer til humor og memes. De har en tendens til å respondere til det meste med overveldende
logikk og argumenter istedet for å være med på spielet og ha det moro.

Og dette kommer selv fra meg, en autist. Shit bro!

Har også opplevd det samme til en viss grad utenfor skjermen også.
Man kan også merke en klar forskjell i Amerikanske filmkomedier, som ofte er tiganger mer villere og expressive,
men det er kanskje et litt annet tema.
Hva tror dere kan være årsaken til dette? Diskuter eller spekuler i vei

Endret av Inverto
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel utlending selv, og føler deg mer vel sammen med andre utlendinger? De utlendinger jeg kjenner i Norge, sier at de er ukomfortabel med å være sammen med en gruppe som bare er nordmenn.

Anonymkode: 8be2c...91c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du er vel utlending selv

Nei

Skrevet

Jeg er helt enig, er norsk som bare det, men f.eks danskene slår nordmenn langt nedi støvlene når det gjelder humor, bare å lese danske kommentarer på danske aviser i sosiale medier. 

I Norge er det kun sutring, men danskene bruker humor i mye større grad.....

UK har også mye mer humor enn nordmenn, og viser det.

Nordmenn er rett og slett for konforme og naive. 😉 

Anonymkode: 6e08f...ea2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det må jeg si meg uenig i.

Anonymkode: 0d32f...a04

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er vel utlending selv, og føler deg mer vel sammen med andre utlendinger? De utlendinger jeg kjenner i Norge, sier at de er ukomfortabel med å være sammen med en gruppe som bare er nordmenn.

Morsomt, jeg tenkte motsatt. En vits er morsommere på utenlandsk språk, forutsatt at du forstår den. Det er litt det samme med musikk og film, det blir også bedre på utenlandsk språk. Du blir ikke profet i eget land. Det gjelder her også.

Anonymkode: 89e8f...b88

Skrevet

Enig, nordmenn trenger alkohol for å i det hele tatt nærme seg morsomme.

Anonymkode: f929a...61e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

danskene slår nordmenn langt nedi støvlene når det gjelder humor

Anonymkode: 6e08f...ea2

Jau! 😃 gode eksempler på Dansk humor er Terkel I Knipe og Klovn

Skrevet

Det skyldes jo hovedsakelig at nordmenn i alminnelighet er et dørgende kjedelig folkeferd.

Vi har en del andre positive egenskaper, vi er punktlige, ganske pålitelige og trofaste men morsomme er vi ikke. 

Bodde i UK i 12 år og jobbet med det samme der som jeg gjorde her i 10 år. Rus og psykiatri med mye klientkontakt og jeg lo meg til tider skakk på jobb av kolleger og pasienters humor. Det skjer svært sjelden her. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 16.43):

Enig, nordmenn trenger alkohol for å i det hele tatt nærme seg morsomme.

Anonymkode: f929a...61e

Trist. Men fulle folk er ikke morsomme. De tror det selv, der de vaser rundt med sin alkoholmarinerte hjerne.

Endret av Adrenalina1
Skrevet

Humor henger sammen med intelligens. Mulig det forklarer mye.

Anonymkode: 71442...324

• Liker 1
Skrevet

Tror det skyldes at noen nasjoner/kulturer/språk har mer tradisjon/ fokus på humor ol enn andre. Dette kommer fra langt tilbake av. Selv synes jeg nordmenn er morsomme nok, men tror nok briter gj snittlig er hakket over. Og så mistenker jeg at franskmenn ikke er så morsomme. Det er jo en kjent sak i den evinnelige «feiden» mellom UK og Frankrike at franskmenn ikke har humor - de har fokusert mer på mat, og har mye bedre matkultur enn briter. Nordmenn har sin kulturelle styrke i friluftsliv og endel sporter.

Anonymkode: 3e9e5...149

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det skyldes at noen nasjoner/kulturer/språk har mer tradisjon/ fokus på humor ol enn andre. Dette kommer fra langt tilbake av. Selv synes jeg nordmenn er morsomme nok, men tror nok briter gj snittlig er hakket over. Og så mistenker jeg at franskmenn ikke er så morsomme. Det er jo en kjent sak i den evinnelige «feiden» mellom UK og Frankrike at franskmenn ikke har humor - de har fokusert mer på mat, og har mye bedre matkultur enn briter. Nordmenn har sin kulturelle styrke i friluftsliv og endel sporter.

Anonymkode: 3e9e5...149

Mye sant i dette. De latinske landene generelt er ikke noe oppkomme av humor. 

Skrevet
6 hours ago, Adrenalina1 said:

Trist. Men fulle folk er ikke morsomme. De tror det selv, der de vaser rundt med sin alkoholmarinerte hjerne.

Det er jo desto morsommere å være full da. 

Anonymkode: 3bbc8...e25

Gjest Agent smith
Skrevet

Jeg som trodde det var mer på individnivå 

Skrevet
22 hours ago, Agent smith said:

Jeg som trodde det var mer på individnivå 

Det finnes selvfølgelig kjedelige briter og morsomme nordmenn, men andelen i hver kategori er ikke lik. 

Gjest Agent smith
Skrevet
Tomas77 skrev (15 minutter siden):

Det finnes selvfølgelig kjedelige briter og morsomme nordmenn, men andelen i hver kategori er ikke lik. 

Ja men humor har jo litt å gjøre med hvor man er vokst opp også, en nordmann vil kanskje ikke like eller forstå britisk humor like godt som en innfødt

Skrevet
2 hours ago, Agent smith said:

Ja men humor har jo litt å gjøre med hvor man er vokst opp også, en nordmann vil kanskje ikke like eller forstå britisk humor like godt som en innfødt

Nå er vel nettopp poenget med denne tråden at mange av oss født og oppvokst i Norge finner briter, irer, dansker og eventuelt andre morsommere enn nordmenn. 

Gjest Agent smith
Skrevet
Tomas77 skrev (3 timer siden):

Nå er vel nettopp poenget med denne tråden at mange av oss født og oppvokst i Norge finner briter, irer, dansker og eventuelt andre morsommere enn nordmenn. 

Ja, men vil tro det er minst like mange som finner nordmenn morsommere enn disse.

Skrevet
Inverto skrev (På 31.10.2022 den 19.38):

Jeg har brukt sikkert hundrevis av forskjellige utenlandske (Engelskspråklige) forumer siden 2008 og en del norske
og jeg har lagt merke til et mønster (også her på KG): Nordmenn virker mye mer robotiske, seriøse og kjedelige
når det kommer til humor og memes. De har en tendens til å respondere til det meste med overveldende
logikk og argumenter istedet for å være med på spielet og ha det moro.

Og dette kommer selv fra meg, en autist. Shit bro!

Har også opplevd det samme til en viss grad utenfor skjermen også.
Man kan også merke en klar forskjell i Amerikanske filmkomedier, som ofte er tiganger mer villere og expressive,
men det er kanskje et litt annet tema.
Hva tror dere kan være årsaken til dette? Diskuter eller spekuler i vei

Har du så lite å gjøre i hverdagen at du har frekventert hundrevis av utenlandske forumer? 

Har selv hatt "internett" før internett var et ord. 

Anonymkode: 27d85...8f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...