AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Hei! Samboer og jeg skal kjøpe oss hus. (Begge er i 20 åra uten barn) Problemet er at han får høyere lån uten meg nå som jeg er student. Hvordan gjør vi det med en eventuell internavtale da? Noen som har erfaring med dette? Samboeren min vil at huset skal stå på oss 50\50, eller at jeg i det minste skal ha halvparten av overskuddet om vi går ifra hverandre i fremtiden sånn at jeg også skal føle meg sikker og være sikret. Alle pengene vi tjener går jo til en felles pott uansett liksom😅 alt vil endre seg til våren når jeg er ferdig utdannet og jeg ender opp med å mest sannsynlig ha høyere lønn enn han. Han har ca 550 i årslønn, jeg kommer til å ende med alt fra 600k og oppover. hvordan foregår noe sånt i praksis? Hva ville du gjort? Anonymkode: a8694...013
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Får dere lån i det hele tatt til bolig, når du står uten særlig inntekt som student? Det tror ikke jeg, særlig ikke i dagens marked med stigende renter. Han har jo ikke imponerende høy inntekt selv om den er ok, og jeg vet ikke helt hva boligene ligger på i pris der dere skal bo? Får han lån alene? Du får nok ikke lån ennå. Kan dere ikke vente med lån og bolig til du faktisk har fått deg en jobb? Anonymkode: de064...f0c
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Hva mener du potensielt er kvinnefella her?