Gå til innhold

Guuuud så mange grådige og frekke unger på Halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde selvfølgelig laget små poser med godis og delt ut en og en, men rakk ikke etter jobb. Men hva ER det med unger og foreldre som ikke lærer dem folkeskikk?? Store barn som graver nedi bøtta og tar så mye godteri de klarer, uten tanke for at mange skal ha! Lær unga folkeskikk før dere sender dem på tigging hos fremmede, det er IKKE min oppgave å lære dem det!

Anonymkode: 4c5a0...fbe

• Liker 27
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har det heldigvis ikke vært her til nå. Høflige barn som tar en ting, noen har spurt om de kan ta to. Alle har takket for seg også

• Liker 14
  • Hjerte 2
Skrevet

Kanskje du bor i et belastet miljø? Aldri opplevd det her.

Anonymkode: 0e700...074

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Her har det gått fint, hatt en pose med innpakket godteri. Alle fikk ta to. Tror alle fulgte det, for den ble ikke overraskende fort tom. Virker som du var vært uheldig😅

Anonymkode: f477a...d46

• Liker 4
Skrevet

Sier du at de kan ta en ting hver?

Bare høflige barn og unge her. De takket og var fornøyde. 

• Liker 9
Skrevet

Aldri opplevd. Har rundt 100 unger på døra hvert år. Høflige og greie. Takker gjør de og. Men alltid ferdig innpakket godteri her som jeg deler ut en til hver. Aldri opplevd annet en høflige og blide barn.

Anonymkode: a758c...92f

• Liker 8
Skrevet

Jeg sier med et smil «ta to-tre stk» og da er det kanskje noen som lurer til seg et par ekstra, men det får bare være. Det er én dag i året. 

Anonymkode: 01e26...170

• Liker 9
Skrevet

Eg har hatt besøk av 3 små, og alle tok en ting. Og så spurte eg om dei ville ha ein ting til 😄

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg burde selvfølgelig laget små poser med godis og delt ut en og en, men rakk ikke etter jobb. Men hva ER det med unger og foreldre som ikke lærer dem folkeskikk?? Store barn som graver nedi bøtta og tar så mye godteri de klarer, uten tanke for at mange skal ha! Lær unga folkeskikk før dere sender dem på tigging hos fremmede, det er IKKE min oppgave å lære dem det!

Har du tenkt på at dersom du sier hvor mange de ta og snakke til de som er grådige så kan Halloween faktisk være lærerikt også 🙂

Anonymkode: 16672...ae5

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er helvetes amerikansk uskikk som har kommet hit dessverre. Her får de ingenting, men kom gjerne igjen som Jule- eller Nyttårsbukk

Anonymkode: 6ad6e...d2b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er helvetes amerikansk uskikk som har kommet hit dessverre. Her får de ingenting, men kom gjerne igjen som Jule- eller Nyttårsbukk

Anonymkode: 6ad6e...d2b

Er det virkelig noen som går julebukk? Føler dette er noe de som er 50+ tviholder på, jeg vil heller ha mange som ringer på døra i noen timer én gang i året fremfor å få juleroa forstyrret på vilkårlige tidspunkt av sur sang jeg må late som jeg synes er sjarmerende.

Anonymkode: 01e26...170

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Trenger ikke poser, bruk en øse og øs passe mengde til hvert barn. 

Anonymkode: c5aac...fba

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Masse frekke barn her og, som grabber til seg så mye som mulig.

Anonymkode: a8a67...aa5

• Liker 3
Skrevet

Bare høflige barn her. Vi lar dem enten plukke selv, eller så putter vi noen biter i bøttene deres. Innpakket godteri,selvfølgelig.

Anonymkode: 394ee...624

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har delt ut godteri i 15 år på halloween og har aldri opplevd uhøflige og grådige barn. De aller fleste må nødes til å forsyne seg. Mange tør såvidt ta den minste tingen de ser, så de siste årene har jeg pakket i poser slik at alle får ca lik mengde. De aller fleste sier ha en fin dag, alle sier takk. Hvor i landet bor du, der barna ikke har oppdragelse? Eller er det 1-2 barn som oppfører seg uhøflig? Da burde du jo ikke generalisere det til å gjelde alle.

Anonymkode: 8601d...374

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje du bor i et belastet miljø? Aldri opplevd det her.

Anonymkode: 0e700...074

Belastet miljø, faktisk. Her er ungene svært høflige og ålreite, i alle fall de jeg har møtt på. Begge naboene mine derimot (som leide av huseieren) ble hardbruks-narkomane, hvor av en av de fikk psykoser støtt og stadig, jeg vil si det belastet miljøet noe enormt. Han fikk kastet de ut først for 3 måneder siden. At de rakk å holde på sånn en god stund vil jeg absolutt si belastet miljøet her, men det gjorde heldigvis ikke barna grådige og frekke. 

Anonymkode: 8c98d...21f

• Liker 1
Skrevet

Eg har berre hatt høflege born i ulike aldere. Eg har laga til ei skål med mykje forskjellig snop, eg har sagt at dei kan ta to ting slik at alle som kjem på døra får noko, og ingen har vert utakknemmleg av den grunn.

Anonymkode: f7fec...496

• Liker 2
Skrevet

Her er det jeg som er for snill. Jeg regner ikke med det skal komme så mange og da går ryktene fort gitt 😆

Men alle som en er høflige som bare det 🙂

Anonymkode: 16672...ae5

Skrevet

Her har vi bare hatt høflige og greie barn på døra, som spør pent hvor mange de kan ta. Vi hadde en del godis, så jeg sa de kunne ta 5 ting hver. Det hørte de på, og alle takket pent etterpå 😊

Anonymkode: d4e92...9d9

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...