Gå til innhold

Er det lønnsomt å spare i fond/aksjer nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller burde vi spare ved å nedbetale på huslån etc? Innspill av alle slag mottas

Antar de færreste her vet "svaret", lurer mest på hva andre gjør.....nedbetaling av lån eller fortsatt sparing på samme vis som tidligere?

Anonymkode: 033fd...fd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør begge deler samtidig. Ikke endret noe de siste to årene.

Anonymkode: e01dc...e37

• Liker 2
Skrevet

Nei, skatten på utbytte/gevinst har blitt så høy at det knapt er noe vits lenger. Bedre å bruke opp pengene.

Anonymkode: e66f8...f3e

Skrevet

Jeg gjør begge deler i samme fordeling som før. Fondene går jo ikke bra nå, men det har jo også noe for seg å kjøpe når det er lavt. Jeg setter en fast månedlig sum inn i fondssparing, og det har jeg tenkt å fortsette med, uavhengig av hvordan markedet går.

Anonymkode: 83936...b8e

Skrevet

Går ikke veldig bra m fond nå, men det vil jo snu. Jeg beholder mitt, men dropper rene aksjer for nå.

Anonymkode: 6d9f4...77c

Skrevet

Det finnes allerede et titalls tråder om dette, men fasiten er at tid i markedet alltid slår timing av markedet. Dvs det smarte er å ha et fast trekk hver måned.

Personlig sparer jeg i både aksjer, fond og bank++. Aksjene går jevnt og trutt oppover, mens fondene har ligget i minus en stund. De pengene som jeg ser for meg at jeg skal bruke innen et par år står i bank.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...