AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Venninnen min mistet moren sin for 1 uke siden. Da hun sendte melding og fortalte det så kondolerte jeg og sa at jeg var der for henne om hun trengte meg. Hun har sendt noen få snapper i løpet av uken. Jeg har spurt henne en gang hvordan det gikk og minte henne på at jeg er her for henne. Hun takket for det. Men utenom det har vi ikke snakket (vi bruker som oftest ha lite kontakt generelt sett). Jeg vet ikke helt hva jeg burde gjøre, vil la det være opp til henne å ta kontakt med meg om hun ønsker å snakke eller komme på besøk, vil ikke presse meg på. I dag fikk jeg vite at begravelsen sannsynligvis hadde vært i dag. Og jeg hadde egentlig tenkt å delta. Hadde ikke sagt det til henne, men regnet med hun kom til å si fra når den skulle være. Nå føler jeg meg skikkelig fæl. Jeg vet ikke om de kanskje valgte å ha bare de nærmeste? Det vet jeg ikke... Men burde jeg si til henne at jeg hadde tenkt være der? Vil ikke gjøre en greie ut av det på en måte, om det er forståelig? Kanskje hun tenkte jeg kom til å komme om jeg ville? Burde jeg bare la være å si at jeg hadde tenkt å komme? Jeg synes det er så vanskelig å vite hva som vil være rett. Jeg tenkte også ikke over det å sende blomster, men det er jo litt sent nå. Anonymkode: dcb9f...c8e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg tenker du gjør mye riktig, jeg! Det er ikke så lett å vite hvor mye man kan ta kontakt på, og hvis det nettopp var begravelse så er jo det mye organisering i tillegg til ganske utmattende emosjonelt. Jeg hadde kanskje sendt meldinger hun ikke trenger å svare på, som "Tenker mye på deg, du må bare ta kontakt hvis du trenger det. " Anonymkode: 5fd19...4c4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Husk at dette ikke handler om deg. Men du kan jo gjerne være ærlig. Stikk over til henne med noe dere kan dele, en kake, vin, et eller annet og si det som det er, at du synes det er vanskelig å vite hva du skal si eller gjøre, men at du er glad i henne og gjerne vil gi henne en klem. Og så må du akseptere hvis det hun trenger er tid for seg selv eller med noen andre. Anonymkode: 7aa62...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Spørr om dere skal finne på noe, filmkveld og godis, ost og vin eller noe. D3re trenger ikke snakke om det som har skjedd. Kanskje hun trenger et avbrekk fra sorgen. Anonymkode: d712d...403
Blåjojo Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Av egen erfaring kan jeg si at når man mister noen i nær familie, så er det ganske mange som sier at man bare skal si ifra.. Ergo har du nok bare druknet litt i mengden med meldinger, og hun har nok hatt andre ting å tenke på. Om begravelsen har vært i dag er det litt for sent med tips, men til neste gang så kan du: Følg med i avisen ang. dødsannonse Send melding om at du kan bake kake/ordne mat/være på kjøkkenet om det er nødvendig dersom det skal være minnestund etter begravelsen. Bestill blomster direkte fra gartneri til gravferden. Det er forøvrig ikke for sent å kjøpe blomster og dra på besøk til henne med, selv om begravelsen har vært. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå