AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #21 Del Skrevet 1. november 2022 DU må nesten betale selv skal du får rask nok helper....vi lever i norge. Et helsevesen som er helt apatisk og sprengt. Anonymkode: 91be1...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #22 Del Skrevet 1. november 2022 Kalevala skrev (1 time siden): Nei langt ifra. Osteopat er en manuell behandler på linje med kiropraktor. Spesialister i hjernerystelse/hodepine er leger, oftest nevrologer. Jeg er villig til å betale alt dor å bli frisk. Men får sykt lite sykepenger. så har dårlig råd. men hva er ambefalt at jeg drar yil? Osteopat hjernerystelse spesialist? jeg trenger virkelig hjelp Anonymkode: ee2bb...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 1. november 2022 #23 Del Skrevet 1. november 2022 Spørs jo hva som skaper symptomene. Hvile er jo ikke nødvendigvis det samme som å være sengeliggende. Det kan man rett og slett bli dårlig av. Viss jeg er mye inne/innaktiv så får jeg vondt i hodet pga det. Fordi jeg stivner i rygg/nakke og det skaper hodepine. Kan det være sånne ting så kan jo kanskje mer aktivitet /tur hjelpe mye. Det å få frisk luft, dagslys osv gjør jo også at man føler seg bedre. Og å rusle en tur eller flere ila dagen er ikke farlig eller noen stor anstrengelse. Fysioterapi kan jo og være god hjelp, og et rimeligere alternativ enn osteopat/kiropraktor etc.. Sove for mye er jo og problematisk og påvirker hvordan man føler seg. Sist jeg hadde hjernerystelse så satt det i lenge, vondt i hodet, sliten, klarte ikke å lese/se på skjerm, alt bare ble forvrengt når jeg prøvde å fokusere på det. Det var hvile som gjaldt. Måtte uansett på skolen bortsett fra de første dagene hvor jeg var sengeliggende pga andre skader jeg pådro meg samtidig med hjernerystelsen, men hvile fra skjerm, lesing og veldig anstrengende aktiviteter. Behandling av symptomer etter behov. Så ble det bedre etter hvert. Men det tok lang tid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #24 Del Skrevet 1. november 2022 Crazydoglady skrev (52 minutter siden): Spørs jo hva som skaper symptomene. Hvile er jo ikke nødvendigvis det samme som å være sengeliggende. Det kan man rett og slett bli dårlig av. Viss jeg er mye inne/innaktiv så får jeg vondt i hodet pga det. Fordi jeg stivner i rygg/nakke og det skaper hodepine. Kan det være sånne ting så kan jo kanskje mer aktivitet /tur hjelpe mye. Det å få frisk luft, dagslys osv gjør jo også at man føler seg bedre. Og å rusle en tur eller flere ila dagen er ikke farlig eller noen stor anstrengelse. Fysioterapi kan jo og være god hjelp, og et rimeligere alternativ enn osteopat/kiropraktor etc.. Sove for mye er jo og problematisk og påvirker hvordan man føler seg. Sist jeg hadde hjernerystelse så satt det i lenge, vondt i hodet, sliten, klarte ikke å lese/se på skjerm, alt bare ble forvrengt når jeg prøvde å fokusere på det. Det var hvile som gjaldt. Måtte uansett på skolen bortsett fra de første dagene hvor jeg var sengeliggende pga andre skader jeg pådro meg samtidig med hjernerystelsen, men hvile fra skjerm, lesing og veldig anstrengende aktiviteter. Behandling av symptomer etter behov. Så ble det bedre etter hvert. Men det tok lang tid. Hva brukte du for hjelp? Fysioterapi? Anonymkode: ee2bb...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #25 Del Skrevet 1. november 2022 Og hva er forksjell på kiropraktor, hjertespesialist og ost**? Anonymkode: ee2bb...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #26 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hva er forksjell på kiropraktor, hjertespesialist og ost**? Anonymkode: ee2bb...95b Og kan disse faktisk hjelpe meg å bli frisk raskere? (Går privat) i forhold til hvis jeg venter til februar for henvisning fra legen? Anonymkode: ee2bb...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #27 Del Skrevet 1. november 2022 Kom deg av kg iallfall. Pc/mobil er ikke hvile når det er snakk om hjernerystelse Anonymkode: 6a198...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #28 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kom deg av kg iallfall. Pc/mobil er ikke hvile når det er snakk om hjernerystelse Anonymkode: 6a198...a1b Bruker veldig begrenset mobil. Kan ikke slutte 100% å bruke? og nei henger ikke på kg. Lagde denne tråd og følger kun med på svar fra denne tråden. Anonymkode: ee2bb...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #29 Del Skrevet 1. november 2022 Hva ser du for deg at legen skal gjøre, ts? Det er ikke slik at hvile kan erstattes med noe annet. Ei heller tid. Forsøk heller å faktisk hvile. Og unngå skjermer. Om noe er eller ikke er «kronisk» er uvesentlig. Det er helt normalt og helt udramatisk at senskader etter slag, brudd, sår, operasjoner, influensa (og korona) varer i 2-3 år. De avtar veldig, veldig sakte og gradvis over tid, og i de aller, aller fleste tilfellene forsvinner de helt etter noen år. Så ikke tenk «om jeg hviler blir dette bedre før jul». Tenk «om jeg hviler blir dette bedre og jeg blir godt fungerende i 2023/24». Anonymkode: 23ff2...361 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 1. november 2022 #30 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva brukte du for hjelp? Fysioterapi? Anonymkode: ee2bb...95b Nei, jeg hadde plager direkte knyttet til hjernerystelsen og livet fortsatte nesten som vanlig, med unntak av ingen skjerm, lesing eller hard aktivitet. Så jeg slapp å få kroppslige plager forårsaket av stillesitting. Brukte paracet for å dempe hodepine om det ble for ille. Jeg gikk på ungdomsskolen da, er kanskje ikke så mye man får gjort på jobb. Men man kan jo definitivt holde seg litt aktiv/sysselsatt selv om man er hjemme 😊 Endret 1. november 2022 av Crazydoglady 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. november 2022 #31 Del Skrevet 1. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og er feks osteopat like bra som hjernerystelse spesialist? hjernerustelse spesialist koster 1700 for første time og 1400 deretter. Mens osteopat koster rundt 600… Anonymkode: ee2bb...95b Nei, det er de ikke! Du bør absolutt holde deg til godkjent medisinsk fagpersonell. Det er ikke osteopater. Osteopater går under "alternative behandlere". Jeg ville aldri lagt helsen min i hendene på en sånn fordi det koster "bare 600" og ikke 1750 som spesialistene tar! Gå til fagfolk og ikke la noen andre alternative tullebukker begynne og fikle med helsen og hjernen din. Endret 1. november 2022 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #32 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (På 31.10.2022 den 17.48): Fins noe som heter Klinikk for alle: https://klinikkforalle.no/ De har flere avdelinger og behandler bl.a. langvarig/kronisk hjernerystelse. Jeg har ingen erfaring med dem selv, så jeg vet ikke hvor bra de er. Enig i det noen skriver her, at det blir enda dyrere å dra til utlandet. Anonymkode: 2f550...f27 DundreMilfin skrev (5 timer siden): Post commotio = høyt hvilekrav og TID. Men, du kan få hjelp i det private. Klinikk for Alle i Oslo jobber endel med dette, mener avdelingen på Majorstua særlig har opplegg. Ikke begynn med øvelser etter anbefaling herfra, du trenger utredning og tilpasning til ditt nivå. https://klinikkforalle.no/?s=Hjernerystelse+ https://klinikkforalle.no/nevrosenter/nevrosenter-majorstuen Har selv vært hos Karina for svimmelhet i forbindelse med nakke plager, og hun er super. Bor du i området så ville jeg absolutt kontaktet de. Anonymkode: db693...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #33 Del Skrevet 1. november 2022 Folkens. Hva med hvis jobben innebærer en del skjermbruk? Halve dagen ca men med mellomrommer..? Må jeg da ikke jobbe? Anonymkode: ee2bb...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #34 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 11.39): Han gikk privat og betalte selv, ja. Er dessverre ofte lang ventetid offentlig 😕 Det vet jeg ikke, dessverre. Men noe må du nok prøve i alle fall, høres slitsomt ut å ha det sånn du har det nå. Anonymkode: 98c76...5d9 Hvor mange timer trengte han ca hos dem? 2? 5? og hjalp det han? Anonymkode: ee2bb...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå