Gå til innhold

Er dere nervøse for boligprisene fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere nervøse for boligprisene fremover?

Anonymkode: b6211...142

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kjøpte i storby i 2012. Må krakke 50% for å gå i minus.

Hadde bare vært bra om prisene gikk ned.

Skrevet

Nei, skal ikke kjøpe eller selge, hverken hus eller hytte. Vi eier det vi skal og våre barn som er studenter har også fått leiligheter , så de skal heller ikke selge eller kjøpe de nærmeste 5 årene ihvertfall. Ikke har vi gjeld heller så ikke bekymret på egne vegne

Anonymkode: 5a7db...01c

• Liker 2
Skrevet

Boligprisene er virkelig den klart minste bekymringen vi har fremover.

• Liker 3
Skrevet

Nei, skal ikke ha ny bolig,og om jeg skulle det så bytter jeg i markedet.

Anonymkode: 02e3a...a15

Skrevet

Nei. Er på tide at galskapen tar slutt og at prisene synker.

Anonymkode: 66849...675

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker å kjøpe i Oslo. En liten to-roms. Vil selvfølgelig kjøpe når det er mest gunstig for meg, litt nervøs for å slå til, ja

Anonymkode: 346d8...231

Skrevet

Nei, har ingen planer om å flytte på meg…..

Mulig jeg kjøper et krypinn til sønn om det blir skikkelig billig, men tviler… (Oslo)

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker å kjøpe i Oslo. En liten to-roms. Vil selvfølgelig kjøpe når det er mest gunstig for meg, litt nervøs for å slå til, ja

Anonymkode: 346d8...231

Hvis du planlegger å kjøpe i Oslo, bør du kjøpe nå mens mye selges til under prisantydning. Det er boligmangel i Oslo, og nå bygges det mindre enn noensinne pga stans i behandling av byggesaker pga revisjon av reguleringsplaner. Nedgangen i boligmarkedet som foregår nå er høyst forbigående, og innen du forstår at «nå lønner det seg å kjøpe» forstår selvsagt også alle andre det på samme tid - og da begynner de ville budrundene igjen. Bedre å slå til nå, mens det fortsatt er muligheter til å gjøre et kupp.

Anonymkode: 59641...ed8

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Har ikke tenkt å selge før jeg pensjonerer meg om 30år. Pdd har verdien på huset doblet. 

Det går fint. 

Anonymkode: 21f64...e39

Skrevet

Ja. Vi kjøpte i vinter, og må selge igjen pga samlivsbrudd. Taper mye penger og pluss tapet av han som jeg trodde var mannen i mitt liv 😞 ikke fått solgt enda. 

Anonymkode: 4a0c7...5fa

• Liker 1
  • Hjerte 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja. Vi kjøpte i vinter, og må selge igjen pga samlivsbrudd. Taper mye penger og pluss tapet av han som jeg trodde var mannen i mitt liv 😞 ikke fått solgt enda. 

Anonymkode: 4a0c7...5fa

Uff. Stakkars deg❤️ håper dere får solgt snart. Lykke til!

Anonymkode: 824da...e1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nedgangen i boligmarkedet som foregår nå er høyst forbigående, og innen du forstår at «nå lønner det seg å kjøpe» forstår selvsagt også alle andre det på samme tid - og da begynner de ville budrundene igjen. Bedre å slå til nå, mens det fortsatt er muligheter til å gjøre et kupp.

Anonymkode: 59641...ed8

Det er neppe forbigående. De økonomiske utsiktene i Europa er total økonomisk kollaps. Kapitalismens fall er bare måneder/få år frem i tid. Å kjøpe noe uansett nå vil miste sin verdi fullstendig om ikke lenge. Men på den annen side....tak over hodet må man vel ha uansett økonomi fremover.

• Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Nei, jeg har ingen planer om å selge. Og har heller ikke lån.

Skrevet

Heldigvis ikke. Solgte i vår og kjøpte i sommer. Planen er å være her i omtrent 10 år. Har lavere boutgifter her, så renteøkningene merkes heller ikke så godt. 

Anonymkode: 3cb48...122

Skrevet
Thanos skrev (3 timer siden):

Boligprisene er virkelig den klart minste bekymringen vi har fremover.

Helt klart! 
Vi skal hverken selge eller kjøpe. Boligprisene er null stress. 

Anonymkode: c3762...190

Skrevet
Thanos skrev (37 minutter siden):

Det er neppe forbigående. De økonomiske utsiktene i Europa er total økonomisk kollaps. Kapitalismens fall er bare måneder/få år frem i tid. Å kjøpe noe uansett nå vil miste sin verdi fullstendig om ikke lenge. Men på den annen side....tak over hodet må man vel ha uansett økonomi fremover.

Nå passer det ganske bra at du har nicket Thanos. 🤣 Men det er ganske drøye påstander du kommer med her. Hadde vært fint om du kunne backe dem opp med seriøse kilder.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå passer det ganske bra at du har nicket Thanos. 🤣 Men det er ganske drøye påstander du kommer med her. Hadde vært fint om du kunne backe dem opp med seriøse kilder.

Kildene er hele internett og samtlige økonomieksperter som sitter øverst i markedene. Skal jeg sitere dem vil det ta uker. Alt ligger åpent for alle å lese.

Inflasjon i seg selv her i norge er noe som historisk sett har vært relativt enkelt å stagge. Norges bank har bare satt opp renten for å kvele kjøpskraften hos folket og inflasjonen har justert seg (veldig simplistisk forklart selvsagt) Det vi ser nå er har ingenting med befolkningens kjøpskraft å gjøre. Alt som fysisk kan gå galt, har gått galt. Europa, styrt av et ikke folkevalgt og korrupt EU, har globalisert Europa og dets økonomi. Samtlige land i unionen har hatt udugelige politikere og ledere som har vært mer opptatt av skryt av og lovede stillinger i EU, enn å sørge for folkets beste. All produksjon er solgt ut til Kina og andre land. Det umulige grønne skiftet har blitt prioritert foran folks liv og helse. Tyskerne stenger ned atomkraftverkene, som var ren energi. Så kommer pandemien. Og alle trykker penger som om det var dopapir!

Og nå prøver alle å rette opp gigantfeilene som alle av dem har gjort i flere år! Og ingen av dem, det inkluderer regjeringen, statsministeren, finansministeren og øverste leder i den norske bank, har den villeste peiling på hvordan de skal stagge inflasjonen de nå ser i markedet. Så de tyr til "hvordan snu inflasjon" håndboka og bruker første råd: kvel kjøpskraften hos folket for å dempe prisveksten. Men så forstår de ikke at inflasjonen IDAG skyldes alt annet enn vår kjøpskraft. Det er en rekke internasjonale katastrofevalg og unike grunner som pandemien, som er årsaken til denne situasjonen vi er i. Og å sette opp renten, slik norges bank tror gjør underverker nå, vil bare sende middel og underklassen ut i personlig konkurs! Støre og Vedum tror Norge AS "går så det griner" pga profitten på strøm og gass/olje og våpeninntekter av krigen i Ukraina. Så ser de ikke at de ekstreme prisene på livsviktige varer som mat, drivstoff og strøm nå kjører bedriftene og industrinorge rett i grøften!!!

Det som enda ikke er åpenbart per idag, er de enorme utfordringene de fleste bedrifter nå står i. Store kjeder som Elkjøp, Power, Byggmakker og Biltema vil gå konkurs innen kort tid dersom ikke regjeringen ser alvoret og griper inn. Jeg tipper ca.halvparten av alle butikker i norge vil være borte innen utgangen av 2023. Folk får nå ekstremt dårlig råd pga samlet ekstremvekst på alt man trenger for å leve, som igjen gjør at butikkene ikke får kunder og omsetning. Det er umulig å drive butikk med de prisene vi ser på basicvarer nå. Så hva vil skje videre? Kina, Russland, Brasil og India vil bli de økonomisk krafthestene fremover. Innen 2030 vil Europa være en økonomisk konkurs søppelfylling. Alle imperier oppløses. Nå er det Europa og USA sin tur.

Under tidligere finanskriser har politikerne gått ut og oppfordret folket til å bruke penger for å holde norge igang. Det har vært fokus på at krisen vil gå over. Legg merke til det. Nå har pipen fått en annen lyd. Støre sier rett ut at "nå venter vi harde tider." Hadde folk flest sett det som kommer nå, ville en stor del av befolkningen gitt opp.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge man ikke skal ut av eller inn i boligmarkedet, så ser jeg virkelig ingen grunn til å ofre boligprisene en tanke.

• Liker 1
Skrevet

Nei egentlig ikke. Skal bo her lenge. Og skal vi kjøpe noe nytt så vil det være noe bedre, og det er enklere å kjøpe seg opp i kjølig marked enn i hett marked, selv om man selv også får mindre for boligen sin.

Anonymkode: 98b45...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...