AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Ønsket å tegne livsforsikring, men fikk avslag av forsikringsselskapet fordi det var mindre enn 10 år siden jeg hadde vært innlagt på sykehus som følge av anoreksia. Dette gikk under psykisk sykdom, fikk jeg beskjed om. Jeg var frisk da jeg søkte, men det måtte altså ha gått 10 år siden siste innleggelse… Så fikk jeg kreft. Hardt rammet, så tøffe behandlinger. Innmari kjedelig fordi jeg er en person som alltid har likt å ha trygghet i gode forsikringer. Fra å ha hatt en god stilling i en 100 % jobb, innser jeg at jeg aldri vil klare en jobb i full stilling. Hvorfor lager forsikringsselskapet slike regler? Burde vært mulig å forsikre seg mot andre fysiske sykdommer… Anonymkode: a4267...740 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Det gir for stor risiko for forsikringsselskapet. Skjønner det er surt, men lite å gjøre noe med dessverre. Jeg får heller ikke livsforsikring. Anonymkode: 8d349...087
Fru2020 Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Veldig trist at du ikke fikk forsikring og trist at du har fått kreft. Jeg har psoriasis og fikk bare en fotnote at forsikring gjaldt ikke psoriasis eller følgesykdommer. Det burde jo vært slik hos deg også. At forsikringen ikke gjaldt psykisk sykdom.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Anoreksia kan jo ha mange følgesykdommer da, så det er ikke så rart at du får avslag på livsforsikring… det er en for stor risiko for forsikringselskapet å gi deg forsikring rett og slett. Men! Du kan forsikre deg selv allikevel, ta beløpet du ellers ville brukt på livsforsikringen og spar dette hver måned, så har du forhåpentligvis bedre forutsetninger enn i dag om noen år! Anonymkode: c7053...aae 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Forsøkte du hos flere forsikringsselskap? Jeg har flere kroniske sykdommer, fysiske. Ingen problem med å få livsforsikring. Jeg fikk ikke ufør forsikring, men fikk "alvorlig sykdom" forsikring som ville blitt utløst ved f.eks kreft. Veldig kjedelig når man ikke får, det ville spilt en stor rolle for meg nå. Men alt går ikke på skinner i livet 😕 jeg håper behandlingen din fungerer og du får en så god hverdag som mulig. Anonymkode: 27cb8...7e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå