Gå til innhold

Hvor handler du bukser? Modell/butikk - ingenting passer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er 157cm høy, ca 60kg.

Beina mine måler 77cm fra lyske til gulv, og 42 cm fra midt på kneet og til gulvet. Midjemål 68cm, 102cm rundt rumpa.
Jeg har forsøkt å finne et par gode bukser over lengre tid nå. Har prøvd på rundt 40-50 bukser, fått hjelp av personalet o.l uten å finne en god bukse som sitter pent.

Hovedproblemene mine med bukser (spesielt jeans) er;

1) De blir for store rundt midjen slik at jeg får en stor "tutt" bak. Hvis jeg går ned i størrelse får jeg de ikke over rumpa.
2) Buksa er som oftest alt for lang, slik at jeg må enten brette den opp nederst, eller at overskuddsstoffet samles på anklene.
3) Kneet på buksa havner nede på leggen, fordi "lår-delen" av buksa er for lang.

Hva gjør jeg? Jeg har kjøpt meg to bukser fra Carlings, som er det beste jeg har funnet. 

Den ene er "Carol" fra Lee strl W27/L31, som er grei i lengden men har blitt for stor i livet etter den vider seg ut. Knærne er nede på leggen, det ser ikke spesielt pent ut. 

Den andre er "Skinny High Waist" fra Lee, størrelse W28/L31. Den kjennes ut som en tights, noe jeg egentlig ikke liker, men jeg måtte ha en bukse. Sitter ekstremt tight nå, men har ikke videt den ut enda. 

Jeg føler skinnyjeans med mye stretch er det eneste jeg kan bruke, fordi det både sitter i midjen og ellers, men jeg er ikke særlig begeistret for dem.

Andre bukser jeg har prøvd (ulike typer stoff) har ofte mye overskuddsstoff i midjen, slik at jeg får en gigantisk pose rundt livet som går helt opp til BH-kanten.

Tips? Butikker, kolleksjoner, materialer.... Anything! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Nuttery said:

Hei! 

Jeg er 157cm høy, ca 60kg.

Beina mine måler 77cm fra lyske til gulv, og 42 cm fra midt på kneet og til gulvet. Midjemål 68cm, 102cm rundt rumpa.
Jeg har forsøkt å finne et par gode bukser over lengre tid nå. Har prøvd på rundt 40-50 bukser, fått hjelp av personalet o.l uten å finne en god bukse som sitter pent.

Hovedproblemene mine med bukser (spesielt jeans) er;

1) De blir for store rundt midjen slik at jeg får en stor "tutt" bak. Hvis jeg går ned i størrelse får jeg de ikke over rumpa.
2) Buksa er som oftest alt for lang, slik at jeg må enten brette den opp nederst, eller at overskuddsstoffet samles på anklene.
3) Kneet på buksa havner nede på leggen, fordi "lår-delen" av buksa er for lang.

Hva gjør jeg? Jeg har kjøpt meg to bukser fra Carlings, som er det beste jeg har funnet. 

Den ene er "Carol" fra Lee strl W27/L31, som er grei i lengden men har blitt for stor i livet etter den vider seg ut. Knærne er nede på leggen, det ser ikke spesielt pent ut. 

Den andre er "Skinny High Waist" fra Lee, størrelse W28/L31. Den kjennes ut som en tights, noe jeg egentlig ikke liker, men jeg måtte ha en bukse. Sitter ekstremt tight nå, men har ikke videt den ut enda. 

Jeg føler skinnyjeans med mye stretch er det eneste jeg kan bruke, fordi det både sitter i midjen og ellers, men jeg er ikke særlig begeistret for dem.

Andre bukser jeg har prøvd (ulike typer stoff) har ofte mye overskuddsstoff i midjen, slik at jeg får en gigantisk pose rundt livet som går helt opp til BH-kanten.

Tips? Butikker, kolleksjoner, materialer.... Anything! 

Hvis du liker Carol fra Lee så kjøp den 1-2 mindre i livet enn normalt, jeg elsker den modellen men den utvider seg veldig.

Nå er det jo også veldig in med for lange bukser, så er jo sånn sett en perfekt mote for oss lave😊 (jeg er 158)

Anonymkode: 1db88...371

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du liker Carol fra Lee så kjøp den 1-2 mindre i livet enn normalt, jeg elsker den modellen men den utvider seg veldig.

Nå er det jo også veldig in med for lange bukser, så er jo sånn sett en perfekt mote for oss lave😊 (jeg er 158)

Anonymkode: 1db88...371

Den blir for lang, og jeg får knærne nede på leggen :( men skal prøve en størrelse mindre selv om jeg synes det er veldig ubehagelig å gå inn.

Jeg synes ikke lange bukser er noe deilig, man tråkker jo bare på stoffet..

Skrevet

Kan du prøve en skredder? Det er i alle fall enkelt å ta inn i livet og legge opp nederst. Hvis det er bukse med vinkel på sømmen rundt knærne, som det vel må være hvis du skal se hvor knærne er, er nok ikke den heller så vanskelig å sy inn litt. (Har dessverre ikke tips til modeller som funker, for jeg har ikke det problemet)

Anonymkode: b21fb...18d

• Liker 2
Skrevet

Jeg sliter også med at de blir for vide i livet, for trang over baken, og for lang i beina. 

Jeg er 168, og 61 kg. 

Jeg liker Jegging Jane (skinny jeans) fra Cubus, og har også en skinny fra Only som er helg magisk. 

Jeg fant også en fin boot-cut på Kaph Ahl. Susan, het den vel. 

Det er også verdt å lære seg å legge opp bukser. Det er ikke vanskelig, du finner ørten videoer på youtube :)

Anonymkode: 33eab...352

Skrevet

Jeg sverger til Levis sine bukser, veldig lett i fine riktig størrelse på livvidde kontra lengde siden du velger selv vidde i livet og lengde på beina. Personlig så er jeg ikke så glad i skinny-bukser lengre, foretrekker enten regular/straight fit eller boot/litt sleng nederst

Men jeg har tidligere hatt 721 high rise skinny fra Levis, og den satt som støpt. Høyt liv og sagger ikke etter litt bruk. Carlings f.eks selger Levis, så hvis du har den i nærheten så kan du prøve den på for riktig størrelse også sjekke Prisjakt :) 

https://prisguiden.no/produkt/levi-s-721-high-rise-skinny-fit-dame-309863

image.jpeg.d480849fe447be3de6b709316f438d48.jpeg
Hvis high waist-bukser når deg veldig høyt opp så kanskje du heller burde sett etter regular waist. Gå inn på zalando og bruk søkefunksjonen. Tror jeg ville droppet bukser som er S/M/L og gå for bukser som man selv velger tommer i livet og lengde på bein. Bukser med boot-snitt er ofte veldig figurvennlig, og jeg tror det er en vanesak å begynne å bruke bukser som ikke er ettersittende etter mange år med skinny-moten. Min personlige favoritt er Levis ribcage boot eller ribcage straight 

• Hjerte 1
Skrevet

Flere merker har "petite" - sortiment, der snittet er tilpasset en kortere kropp. Når det gjelder jeans, kan flere av modellene til Levi's velges med kortere beinlengde. Andre merker som har jeans i petite er f.eks. Selected Femme og De.Denim.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes også merker hvor det er ulike snitt fx at det er plass til hofter og smalere liv enn hofter. Ylvia har noen sånne, men siden deres er nede for omprofilering. 

Anonymkode: 2f291...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...