AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #41 Skrevet 2. november 2022 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Men dette er jo mer et hybelkjøkken enn et "fullverdig" kjøkken. Og det er helt greit. Men det kunne du jo ha informert om tidligere. Jeg valgte i priseksempelet det som i større grad er et mer "normalt" kjøkken i størrelse (L-formet). I tillegg så skal du jo ribbe det for mye innredning høres det ut som, og kutte på overskap. Hvordan du skal få plass til alt du trenger er for meg en gåte, men vi er heldigvis forskjellige. Men ja, da kan du nok kutte prisen veldig. Men totalprisen for kjøkkenet vil uansett bli høyere siden du skal supplere senere med innredning slik jeg forstår deg. Her er et fullt ut fungerende kjøkken. Her har jeg tre seksjoner med 80 cm bredde og to skuffer i hver. Jeg har spart igjen plass til frittstående kjøleskap og frittstående komfyr. Jeg har til og med inkludert søppelkasser til servantskapet. Blandebatteri har jeg et ekstra liggende fra før, men jeg har tatt det med her fordi jeg ble litt provosert av at du kaller dette et hybelkjøkken. Jeg har fjernet oppvaskmaskinen i tegningen, men beholdt fronten. Ventilator ligger det også inne her som du ser. Samt foringer, sokkel osv. Dette kjøkkenet er 2,8 meter ganger 3,5 meter. Her ser dere også prisen. Anonymkode: c1a5f...58f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #42 Skrevet 2. november 2022 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Jeg kaller det hybelkjøkken når du viser meg to linker til et lite kjøkken som totalt utgjør ca 243 cm i lengden. Og det var tegneprogrammet til IKEA jeg brukte når jeg fant prisen jeg viste til tidligere, men da med L-form og overskap. Det utgjør da fort noen flere kroner enn når du har maks fire 60-moduler uten innredning i. Jeg la ut disse linkene fordi folk påstod det var umulig å få så billig kjøkken. Jeg hadde IKKE lyst til å legge ut tegning av kjøkkenet jeg skal ha, men nå har jeg gjort det da folk ikke tror meg. Å kalle dette hybelkjøkken er noe helt vanvittig snobbete og arrogant om du spør meg... Anonymkode: c1a5f...58f
Snublefot62 Skrevet 2. november 2022 #43 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her er et fullt ut fungerende kjøkken. Her har jeg tre seksjoner med 80 cm bredde og to skuffer i hver. Jeg har spart igjen plass til frittstående kjøleskap og frittstående komfyr. Jeg har til og med inkludert søppelkasser til servantskapet. Blandebatteri har jeg et ekstra liggende fra før, men jeg har tatt det med her fordi jeg ble litt provosert av at du kaller dette et hybelkjøkken. Jeg har fjernet oppvaskmaskinen i tegningen, men beholdt fronten. Ventilator ligger det også inne her som du ser. Samt foringer, sokkel osv. Dette kjøkkenet er 2,8 meter ganger 3,5 meter. Her ser dere også prisen. Anonymkode: c1a5f...58f Det kjøkkenet der er dobbelt så stort som det du linket til tidligere. Og det var det jeg kalte hybelkjøkken.
Spell Skrevet 2. november 2022 #44 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her er et fullt ut fungerende kjøkken. Her har jeg tre seksjoner med 80 cm bredde og to skuffer i hver. Jeg har spart igjen plass til frittstående kjøleskap og frittstående komfyr. Jeg har til og med inkludert søppelkasser til servantskapet. Blandebatteri har jeg et ekstra liggende fra før, men jeg har tatt det med her fordi jeg ble litt provosert av at du kaller dette et hybelkjøkken. Jeg har fjernet oppvaskmaskinen i tegningen, men beholdt fronten. Ventilator ligger det også inne her som du ser. Samt foringer, sokkel osv. Dette kjøkkenet er 2,8 meter ganger 3,5 meter. Her ser dere også prisen. Anonymkode: c1a5f...58f Jeg skjønner at en slik løsning ikke blir veldig dyr, og om du tror det fungerer for deg, så virker det ikke som en dårlig ide. Men hvordan fungerer det med en komfyr klint oppi hjørnet der? Og den vasken fra IKEA kjenner jeg igjen, den er knøttliten, og er helt umulig å vaske opp ting i! Hvordan vil den fungere for en større familie? Har dere en større vask et sted hvor det er mulig å vaske stekebrett og lignende? Jeg ser du har et slikt miniskap helt i enden der, kan det være en ide og bytte til en større modul og større vask i stedet? For selv om du ikke liker å lage mat, så er det ikke alt som kan tas i oppvakmaskinen. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #45 Skrevet 2. november 2022 Spell skrev (24 minutter siden): Jeg skjønner at en slik løsning ikke blir veldig dyr, og om du tror det fungerer for deg, så virker det ikke som en dårlig ide. Men hvordan fungerer det med en komfyr klint oppi hjørnet der? Og den vasken fra IKEA kjenner jeg igjen, den er knøttliten, og er helt umulig å vaske opp ting i! Hvordan vil den fungere for en større familie? Har dere en større vask et sted hvor det er mulig å vaske stekebrett og lignende? Jeg ser du har et slikt miniskap helt i enden der, kan det være en ide og bytte til en større modul og større vask i stedet? For selv om du ikke liker å lage mat, så er det ikke alt som kan tas i oppvakmaskinen. Har vært og sjekket på ikea og synes ikke vasken var liten, den har samme størrelse som på de hvor det er to stk i 60-skap, men med en liten på siden. Altså samme størrelse som den store da. Sånn vask er jeg vandt med, brukte aldri den lille ekstra ☺️ Det er hjørneutforing der, og ville ikke hatt den der om jeg skulle ha integrert. Men på veggen der er det allerede hull til ventilator, derfor jeg satte den der. Kjøkken nå er kun på en vegg, med høyskap midt på, så til sammenligning skjønner dere kanskje hvor ille det nåværende fungerer 😬 Anonymkode: c1a5f...58f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #46 Skrevet 2. november 2022 Snublefot62 skrev (28 minutter siden): Det kjøkkenet der er dobbelt så stort som det du linket til tidligere. Og det var det jeg kalte hybelkjøkken. «Hybelkjøkkenet» er 3 meter når man satte kjøleskap på siden. 3 meter kjøkken er vel ganske vanlig i normale leiligheter. Og du sammenlignet med hvor mye det kostet med det du anså som minimum normalt kjøkken i L-form, noe du mente var umulig for 25.000, for da ble det slike hybelkjøkken. Men unnskyld for at jeg hisset meg opp, det var dårlig gjort av meg. Beklager! Jeg er takknemlig for all hjelp, og burde svart ordentlig uten å bli irritert og frekk. Unnskyld! Anonymkode: c1a5f...58f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #47 Skrevet 2. november 2022 Beklager til alle her at jeg gikk i forsvar og på merkelig vis tok ting personlig (altså, om kjøkken 🙈😅). Er stresset over valget, trenger kjøkken til jul 😬 Anonymkode: c1a5f...58f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #48 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (På 31.10.2022 den 18.07): Hvis alternativ 1 så hadde vi jo beholdt kjøkkenet i sikkert 10-15 år før vi gjorde noe igjen ja. Så jeg vil ikke kalle det en midlertidig løsning, det blir det som da blir oppussingen av kjøkken, ikke som i påvente av råd til alternativ 5. Jeg heller nemlig mot alternativ 1, men jeg er så redd det er helt galskap å kjøpe nytt kjøkken med frittstående hvitevarer i 2022? Jeg er ikke så kravstor sånn sett, gjør meg ingenting at de ikke er frittstående nå, men nå har jeg jo aldri hatt integrert før heller. Vet egentlig ikke hva jeg går glipp av. Vi skal ikke selge igjen, så salgsverdi har ikke noe å si. Og enig i at alternativ 2 er bare tull. Da blir det så dyrt at man like gjerne kunne tatt hele sulamitten (Det som ikke funker: Det er to stk 60 cm benkeplass. Servant i stål med avrenningsfelt på resten. Og i tillegg høyskap som deler av hele greia 😛 Kjøleskap frittstående motsatt vegg. Oppvaskmaskin satt inn i andre enden av kjøkkenet, med rør dratt bak skapene siden det sikkert ikke var plass til oppvaskmaskin i utgangspunktet på en så gammel innredning. To 60-skap og en 40 cm bred skuffeseksjon som oppbevaring, pluss dette høyskapet som har tilpassede oppbevaringshyller (sånne rare til spesifikke maskiner). Thats it 😛 ) Anonymkode: c1a5f...58f Hvordan vet du at dere ikke skal selge igjen? Ting kan skje og man bør alltid planlegge for verst tenkelige scenario. Vi bygget hus og skulle bo der resten av livet. Fikk alt akkurat slik vi ønsket, men så skjedde ting som gjorde at vi måtte selge. Fikkmye mindre enn det vi hadde brukt for huset var fit spesielt for allmennheten. Lær av vår feil, please! Vent til dere har råd til kjøkken med integrerte hvitevarer! Anonymkode: bab80...448
Serafina. Skrevet 2. november 2022 #49 Skrevet 2. november 2022 Jeg er litt usikker på hvordan dere skal få plass til alt av mat, kjeler, serviser etc uten overskap. Særlig hvis dere er en stor familie. Jeg ville også tenkt meg om en gang til med komfyren i et hjørne. Det vet jeg st jeg hadde irritert meg kraftig over. Jeg ser du har plassert den der fordi hullet til ventilatoren er der, men ville allikevel vurdert det en gang til. Det som er smart er at du kan fylle på med doble skuffer etc etterhvert.
Spell Skrevet 2. november 2022 #50 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært og sjekket på ikea og synes ikke vasken var liten, den har samme størrelse som på de hvor det er to stk i 60-skap, men med en liten på siden. Altså samme størrelse som den store da. Sånn vask er jeg vandt med, brukte aldri den lille ekstra ☺️ Det er hjørneutforing der, og ville ikke hatt den der om jeg skulle ha integrert. Men på veggen der er det allerede hull til ventilator, derfor jeg satte den der. Kjøkken nå er kun på en vegg, med høyskap midt på, så til sammenligning skjønner dere kanskje hvor ille det nåværende fungerer 😬 Anonymkode: c1a5f...58f Jeg skjønner ang komfyren, da det ikke er så fint med slange ut fra ventilatoren på veggen, eller styre med å flytte hullet. Det vil nok gå fint å ha den der, for du har laget litt plass på siden så det går an å åpne i alle fall. Men om det er den billigste vasken du har valgt, så er den mindre dyp enn andre vasker, noe som også påvirker hva man får plass til under krana. Selv om du ikke vil velge større vask, så ville jeg kanskje valgt en større modul allikevel, i stedet for det veldig smale skapet.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #51 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvordan vet du at dere ikke skal selge igjen? Ting kan skje og man bør alltid planlegge for verst tenkelige scenario. Vi bygget hus og skulle bo der resten av livet. Fikk alt akkurat slik vi ønsket, men så skjedde ting som gjorde at vi måtte selge. Fikkmye mindre enn det vi hadde brukt for huset var fit spesielt for allmennheten. Lær av vår feil, please! Vent til dere har råd til kjøkken med integrerte hvitevarer! Anonymkode: bab80...448 Det er grunner for det, så vet jeg ikke skal selge igjen Serafina. skrev (51 minutter siden): Jeg er litt usikker på hvordan dere skal få plass til alt av mat, kjeler, serviser etc uten overskap. Særlig hvis dere er en stor familie. Jeg ville også tenkt meg om en gang til med komfyren i et hjørne. Det vet jeg st jeg hadde irritert meg kraftig over. Jeg ser du har plassert den der fordi hullet til ventilatoren er der, men ville allikevel vurdert det en gang til. Det som er smart er at du kan fylle på med doble skuffer etc etterhvert. Nå har vi plass til nesten alt på kun en vegg, men klart det er trangt 😛 Ser for meg luksus med tre stk 80-seksjoner og L-kjøkken! Da får vi nesten dobbelt så mye oppbevaringsplass, og tre-fire ganger så mye benkeplass. Spell skrev (47 minutter siden): Jeg skjønner ang komfyren, da det ikke er så fint med slange ut fra ventilatoren på veggen, eller styre med å flytte hullet. Det vil nok gå fint å ha den der, for du har laget litt plass på siden så det går an å åpne i alle fall. Men om det er den billigste vasken du har valgt, så er den mindre dyp enn andre vasker, noe som også påvirker hva man får plass til under krana. Selv om du ikke vil velge større vask, så ville jeg kanskje valgt en større modul allikevel, i stedet for det veldig smale skapet. Det er ikke den aller billigste, tredje billigste mener jeg det er? Og ja, vi har gode muligheter til å flytte ventilatoren altså Men skapet jeg har valgt til vasken er et vanlig 60-skap, det er ikke et smalt et altså. Kan gjerne også oppgradere til 80 i stedet for uttrekksdelen (ønsket den til vaskemidler). Anonymkode: c1a5f...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå