Gå til innhold

Idioti å kjøpe nytt kjøkken uten å ha integrerte hvitevarer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 hours ago, AnonymBruker said:

Alternativ 1: Kjøpe nytt uten integrerte hvitevarer, da får vi alt vi trenger for sånn 20.000-25.000. Og bruker frittstående hvitevarer som fulgte med kjøpet. De er i ganske god kvalitet. Dvs. oppvaskmaskin, komfyr og kjøleskap.

Anonymkode: c1a5f...58f

Vil bare skyte inn en fordel med frittstående kjøleskap, og det er bedre plass. Etter det jeg forstår i alle fall så trenger integrerte kjøleskap mer plass bak for ventilasjon, som gjør at de er mindre dype enn frittstående kjøleskap. Da vi gikk fra integrert til frittstående så vi også en reduksjon i strømforbruken. 

Anonymkode: d4f4e...ad2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som flere her, så synes jeg det er fint å kunne bytte hvitevarer enkelt selv. Og har derfor gått for "ikke integrerte" hvitevarer. 

Jeg ville nok vurdert å integrere platetopp og komfyr. (Integrert komfyr er ikke noe vanskelig å bytte ut selv, kanskje kan du få kjøpt en brukt på finn?) Du trenger bare en egnet hylle i kjøkkeninnredningen, og den kjøper du jo sammen med resten.
I en barnefamilie ville jeg også vurdert STERKT å få komfyren opp fra gulvet og opp i benkehøyde.
Om du får tegnet kjøkken hos IKEA, kan du få det tegnet med integrert komfyr, og så fjerner du bare selve komfyren fra plukklista.

Men ellers ville jeg altså gått for å beholde dagens hvitevarer til de må byttes ut. Da kan du kjøpe akkurat det produktet du vil. 
Jeg synes for så vidt det er ganske stilig med lyst kjøkken og kontrasterende hvitevarer også. 

Vil tro at om du ombestemmer deg på f.eks oppvaskmaskin, så kan du jo bare få kjøpt en front og montere integrert løsning når du bytter igjen. (Jeg mener å huske at det egentlig er hele forskjellen på oppvaskmaskinen, om den hadde egen front, eller var klar for påmontering av kjøkkenfront.) 

Tipper du blir mest fornøyd med en slik løsning, altså! 

Anonymkode: 026d7...b10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil bare skyte inn en fordel med frittstående kjøleskap, og det er bedre plass. Etter det jeg forstår i alle fall så trenger integrerte kjøleskap mer plass bak for ventilasjon, som gjør at de er mindre dype enn frittstående kjøleskap. Da vi gikk fra integrert til frittstående så vi også en reduksjon i strømforbruken. 

Anonymkode: d4f4e...ad2

I tillegg er det mange integrerte kjøleskap som på tross av plass bak skapet for ventilasjon, ikke får nok luftsirkulasjon bak, og derfor går fort i stykker. 
Frittstående kjøleskap har gjerne lufting både over, under og på siden. 

Og god plass i kjøleskapet er gull! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye mere jobb å sette inn ett brukt kjøkken enn ett nytt. Frittstående hvitevarer er helt greit, jeg hadde gått for nye skap og beholdt hvitevarene. Vi har montert brukt kjøkken (var ferdig demontert), montert flatpakket kjøkken (mye jobb men mindre tilpasninger enn ved brukt) og ferdig montert kjøkken (stray). Heretter blir det hverken nytt gammelt eller flatpakket. Kjøkkenet vi har nå fra Stray satte vi opp på fire timer. Det flatpakkede brukte vi en uke på og det brukte kjøkkenet ble aldri helt ferdig rett og slett fordi det ikke passet helt med målene på rommet.

Anonymkode: 8850f...fcd

Takk for tips! Jeg ser også for meg en vanvittig jobb med å demontere, og montere igjen uten hverken bruksanvisning eller noe annet. Er jo gjerne eldre kvalitetskjøkken i heltre man får kjøpt slik, men desto vanskeligere å tilpasse. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Som flere her, så synes jeg det er fint å kunne bytte hvitevarer enkelt selv. Og har derfor gått for "ikke integrerte" hvitevarer. 

Jeg ville nok vurdert å integrere platetopp og komfyr. (Integrert komfyr er ikke noe vanskelig å bytte ut selv, kanskje kan du få kjøpt en brukt på finn?) Du trenger bare en egnet hylle i kjøkkeninnredningen, og den kjøper du jo sammen med resten.
I en barnefamilie ville jeg også vurdert STERKT å få komfyren opp fra gulvet og opp i benkehøyde.
Om du får tegnet kjøkken hos IKEA, kan du få det tegnet med integrert komfyr, og så fjerner du bare selve komfyren fra plukklista.

Men ellers ville jeg altså gått for å beholde dagens hvitevarer til de må byttes ut. Da kan du kjøpe akkurat det produktet du vil. 
Jeg synes for så vidt det er ganske stilig med lyst kjøkken og kontrasterende hvitevarer også. 

Vil tro at om du ombestemmer deg på f.eks oppvaskmaskin, så kan du jo bare få kjøpt en front og montere integrert løsning når du bytter igjen. (Jeg mener å huske at det egentlig er hele forskjellen på oppvaskmaskinen, om den hadde egen front, eller var klar for påmontering av kjøkkenfront.) 

Tipper du blir mest fornøyd med en slik løsning, altså! 

Ja, jeg har studert bruksanvisninger nå, og tenker at om jeg kjøper en ekstra front, så er jeg sikret til den dagen jeg må bytte inn oppvaskmaskinen :) 

Jeg er så usikker på komfyr i arbeidshøyde, det tar jo 60 cm til med benkeplass. Vet ikke helt hva jeg ser på som mest verdt? 

Jeg kan jo også kjøpe kun platetopp, ha stekeovnen frittstående på kjøkkenet "utenfor" innredningen, og ha et høyskap klart med plass til ovn. Og så kjøper jeg ovnen når vi har spart opp. Men igjen, da blir jeg sånn "er det ikke lettere å bare gjøre det skikkelig nå" 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for tips! Jeg ser også for meg en vanvittig jobb med å demontere, og montere igjen uten hverken bruksanvisning eller noe annet. Er jo gjerne eldre kvalitetskjøkken i heltre man får kjøpt slik, men desto vanskeligere å tilpasse. 

Ja, jeg har studert bruksanvisninger nå, og tenker at om jeg kjøper en ekstra front, så er jeg sikret til den dagen jeg må bytte inn oppvaskmaskinen :) 

Jeg er så usikker på komfyr i arbeidshøyde, det tar jo 60 cm til med benkeplass. Vet ikke helt hva jeg ser på som mest verdt? 

Jeg kan jo også kjøpe kun platetopp, ha stekeovnen frittstående på kjøkkenet "utenfor" innredningen, og ha et høyskap klart med plass til ovn. Og så kjøper jeg ovnen når vi har spart opp. Men igjen, da blir jeg sånn "er det ikke lettere å bare gjøre det skikkelig nå" 😛 

Platetopp og frittstående komfy har samme type støpsel. Med forslaget ditt vil det gjøre at du må ha to uttak for "3erstøpsel". Komfyr alene kan du plassere i vanlig støpsel. Det som går an, som vi gjorde var å kjøpe et vanlig benkeskap for å kunne bruke komfyren. Dette var riktignok mens vi holdt på med kjøkkenet, men da hadde vi den i stua 🤭

Er mye å ta høyde for.

Igjen, med integrerte kjøleskap så skal hele skapet få plass i et 60cm høyskap. Skroget bygger gjerne 2cm, og bredden på et integrert skap er mellom 54-56cm i bredden. Og det er kun utvendige mål. Et frittstående kjøleskap er 60cm i bredde. 

Anonymkode: 7d2b9...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Platetopp og frittstående komfy har samme type støpsel. Med forslaget ditt vil det gjøre at du må ha to uttak for "3erstøpsel". Komfyr alene kan du plassere i vanlig støpsel. Det som går an, som vi gjorde var å kjøpe et vanlig benkeskap for å kunne bruke komfyren. Dette var riktignok mens vi holdt på med kjøkkenet, men da hadde vi den i stua 🤭

Er mye å ta høyde for.

Igjen, med integrerte kjøleskap så skal hele skapet få plass i et 60cm høyskap. Skroget bygger gjerne 2cm, og bredden på et integrert skap er mellom 54-56cm i bredden. Og det er kun utvendige mål. Et frittstående kjøleskap er 60cm i bredde. 

Jeg har alt jeg trenger av elektrisk til den løsningen :) 

Men skjønner ikke hva du mente med vanlig benkeskap? At dere hadde den over komfyren? Var dere ikke redde for å komme borti bryterne til platene? 

Tror jeg slår fra meg integrert kjøleskap uansett. Og så beholder jeg frittstående oppvaskmaskin, men kjøper med ekstra front, til senere utbytting. Står da kun med valget om integrert platetopp og stekeovn, og der er jeg så usikker. Ikke minst fordi jeg så ikke for meg å stjele benkeplass til høyskap sånn i utgangspunktet.

Har aldri hatt stekeovn i arbeidshøyde før, er det en sånn ting at når man endelig får det så fatter man ikke at man ikke hadde det tidligere? Eller er det litt mer sånn, tja, praktisk, men funka med under benk også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men skjønner ikke hva du mente med vanlig benkeskap? At dere hadde den over komfyren? Var dere ikke redde for å komme borti bryterne til platene? 

Tror jeg slår fra meg integrert kjøleskap uansett. Og så beholder jeg frittstående oppvaskmaskin, men kjøper med ekstra front, til senere utbytting. Står da kun med valget om integrert platetopp og stekeovn, og der er jeg så usikker. Ikke minst fordi jeg så ikke for meg å stjele benkeplass til høyskap sånn i utgangspunktet.

Har aldri hatt stekeovn i arbeidshøyde før, er det en sånn ting at når man endelig får det så fatter man ikke at man ikke hadde det tidligere? Eller er det litt mer sånn, tja, praktisk, men funka med under benk også?

Vi hadde et vanlig ikea-skrog for stekeovn, der vi hadde komfyren i. Hadde ikke platetopp i drift da vi holdt på 😝

Har alltid før hatt ovnen i benk, helt til vi satt den i høyskap. 

Det jeg liker med det er at vi har frigjort hele 80-modulen platetoppen er integrert i til tørrvarer og en skuff med øser og sleiver til matlaging. 

Jeg hadde nok ikke ønsket å gå tilbake til under benkeplate, men tror mye også er fordi det er det jeg nå er vant med 🙈 vi har. Vi har benkeplate rundt hele kjøkkenet, hadde vi hatt mindre plass, tror jeg ikke at jeg hadde villet prioritert høyskap på ovnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om du lager mye mat, så vil nok få bedre produkter i en integrert stekeovn enn en frittstående. Produsentene satser mye hardere der. 

Feks er det svært få med pyrolyse-funksjon på de frittstående variantene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt alt på en gang med integrerte hvitevarer om det var mulig.

Hvis ikke bare prøvd å slå meg til ro med at det er som det er til det er nok penger til å fikse alt. Bare gjort de nødvendigste ting.

Jeg kjenner ei som trenger hengsler til et gammelt kjøkken, er umulig å få ta i. Hun har holdt det kjempe fint, men noen av hengslene svikter.

Tar gjerne i mot hengsler når du river, hvis det er de rette... 😁

Anonymkode: fdbf6...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Om du lager mye mat, så vil nok få bedre produkter i en integrert stekeovn enn en frittstående. Produsentene satser mye hardere der. 

I Elkjøps sortement er 16 av 37 frittstående komfyrer utført med pyrolysefunksjon. På Prisjakt.no er utvalget på hele 61 komfyrer med induksjon. 

Sånn bortsett fra det hadde jeg aldri valgt komfyr idag. Hadde heller aldri plassert stekeovn nede på gulvet under benkeplata. Det er jo sååååå mye bedre å kunne stå og titte inn glassdøra. Lettere å sette inn ribba også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo penere med integretre hvitevarer, men sånn praktisk sett har det vel lite å si. 

Nytt kjøkken til 25.000.... Er det et kjøkken du faktisk liker og har lyst på, eller er det det kjipeste av det kjipe? Jeg har nylig kjøpt nytt kjøkken, ikke kjempestort, men en plass midt i mellom. Det kom på nesten 100k uten hvitevarer hos Epoq, men tilsvarende hos IKEA kostet mer. Da har jeg spart inn der jeg synes det var fornuftig, men ting som fronter osv som jeg skal se på hver dag har jeg ikke spart på. Kunne nok fått et rimeligere kjøkken, men ikke helt ned i 25k og fortsatt vært fornøyd. 

Om jeg var deg, med et kjøkken som ramler fra hverandre, litt stram økonomi og et ønske om likevel ha et fint og holdbart kjøkken, så tror jeg at jeg hadde kjøpt brukt.
Du finner mange fine, ganske nye kjøkken, med integrerte hvitevarer på finn.no til en fin pris. Tipper du kan ende opp med en kjøkken du synes er fint, praktisk og som har løsninger du ikke kunne tatt deg råd til nytt. Finn et kjøkken som er en del større enn du trenger, så har du litt valgmuligheter ift til tilpasning, og kan selge/kaste de skrogene du ikke har bruk for. 

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men et kjapt finn søk ga mye knæsk: 
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=279231613
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=279227729
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=279178752

Avhengig av stil og hvor handy du er er det mye her som kan bli skikkelig bra! Og får du det rimelig nok kan du sende frontene til lakkering og gi hele kjøkkenet en helt ny look. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt nytt kjøkken som om jeg skulle ha integrerte hvitevarer, og så satt flatpakken med plass til integrert platetopp/komfyr og front til oppvaksmaskin et lurt sted fram til en av delene røk. Bare pass på at du monterer for eksempel skap rundt komfyren med nok plass til å faktisk sette inn modulen ;) 

Og så ville jeg rett og slett ikke hatt integrert kjøleskap. Jo da, fint er det sikkert, men ikke særlig praktisk.

Jeg foretrekker helt klart frittstående kjøleskap.

Anonymkode: a65b6...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde levd fint med frittstående hvitevarer ihvertfall. Det er fint med integrerte hvitevarer, men også veldig upraktisk og dyrt når ting ryker.

Jeg hadde nok stått mellom å enten pusse opp/fikse dagens kjøkken så det holder ett par år til,  også kjøre full renovering/nytt kjøkken når dere kan få det som dere vil. Eller bygge nytt nå med frittstående hvitevarer, også ha det kjøkkenet så lenge det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, AnonymBruker said:

Men har du bare 240cm på kjøkkenet ditt? I de to priseksemplene du hadde var kjøkkenet nesten 2,5m langt. 

Du har ikke vurdert å banke ned en vegg slik at du får større kjøkken? Skjønner godt at du jakter noe plasseffektivt om du har noe som er mindre enn et hybelkjøkken i et hjem til en hel familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg lager skammelig lite mat, baker brød noen ganger i uken, og ellers kun middag (og da enklest mulig, liker ikke lage mat). Men hadde jo håpet at nytt kjøkken gjorde det litt triveligere 😆

EmKay skrev (2 timer siden):

Det er jo penere med integretre hvitevarer, men sånn praktisk sett har det vel lite å si. 

Nytt kjøkken til 25.000.... Er det et kjøkken du faktisk liker og har lyst på, eller er det det kjipeste av det kjipe? Jeg har nylig kjøpt nytt kjøkken, ikke kjempestort, men en plass midt i mellom. Det kom på nesten 100k uten hvitevarer hos Epoq, men tilsvarende hos IKEA kostet mer. Da har jeg spart inn der jeg synes det var fornuftig, men ting som fronter osv som jeg skal se på hver dag har jeg ikke spart på. Kunne nok fått et rimeligere kjøkken, men ikke helt ned i 25k og fortsatt vært fornøyd. 

Om jeg var deg, med et kjøkken som ramler fra hverandre, litt stram økonomi og et ønske om likevel ha et fint og holdbart kjøkken, så tror jeg at jeg hadde kjøpt brukt.
Du finner mange fine, ganske nye kjøkken, med integrerte hvitevarer på finn.no til en fin pris. Tipper du kan ende opp med en kjøkken du synes er fint, praktisk og som har løsninger du ikke kunne tatt deg råd til nytt. Finn et kjøkken som er en del større enn du trenger, så har du litt valgmuligheter ift til tilpasning, og kan selge/kaste de skrogene du ikke har bruk for. 

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men et kjapt finn søk ga mye knæsk: 
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=279231613
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=279227729
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=279178752

Avhengig av stil og hvor handy du er er det mye her som kan bli skikkelig bra! Og får du det rimelig nok kan du sende frontene til lakkering og gi hele kjøkkenet en helt ny look. 

Ja, kjøkken til 25.000 er veldig fint og slik jeg trenger! Jeg skal ikke ha overskap. Har valgt frontene jeg liker, benkeplaten jeg liker og skuffer alle steder (men to skuffer, ikke med innerskuff, det kan jeg kjøpe og montere etterhvert). Billigere med to skuffer enn fire, så det er valgt litt pga pris også. Testet med alt integrert og all mulig luksus jeg kan tenke meg (altså vask, ventilator jeg liker,  innerskuffer osv) og da kom jeg på rundt 70.000. Så jeg har nok rimelige ønsker i forhold til andre, pluss antakelig mindre kjøkken :) Bare to-tre overskap koster 5-6000 til, så hvis folk har det overalt og flere høyskap er det klart det blir svært dyrt. Jeg har ingen spesialtilpassede benkeplater, kan bruke standardmål på alt. 

newman01 skrev (2 timer siden):

Men har du bare 240cm på kjøkkenet ditt? I de to priseksemplene du hadde var kjøkkenet nesten 2,5m langt. 

Du har ikke vurdert å banke ned en vegg slik at du får større kjøkken? Skjønner godt at du jakter noe plasseffektivt om du har noe som er mindre enn et hybelkjøkken i et hjem til en hel familie

Jeg har 350 cm. Og kan også bygge på en vegg til med 200 cm. Så når man fjerner overskap så blir det bare bittelitt dyrer enn det der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt med sokler, ben, håndtak, sidevegger etc i kostnadsoverslaget ditt på 25000? Jeg vet at da vi tegnet kjøkken på IKEA var det en del sånne ting som kom i tillegg da kjøkkentegneren der gikk over tegningen vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 10.31):

Da har du ikke sett nøye 😛 

10.250,- Enhet system https://www.ikea.com/no/no/p/enhet-kjokken-eikemonstret-s29337921/ 

17.050,- Metod system https://www.ikea.com/no/no/p/metod-kjokken-hvit-maximera-bodbyn-offwhite-s49459681/ 

Disse er komplette uten hvitevarer. Jeg har ikke tenkt å ha overskap, sparer inn noen tusen der :) 

Feks. øker prisen på skuffeseksjoner vanvittig om man tar innerskuffer. Det ønsker jeg meg, men det er noe jeg kan etterkjøpe etterhvert. Det er billigere jo færre seksjoner man tar, feks. 3 stk 80-brede er billigere enn 4 stk 60-brede. 

Men dette er jo mer et hybelkjøkken enn et "fullverdig" kjøkken.

Og det er helt greit. Men det kunne du jo ha informert om tidligere. Jeg valgte i priseksempelet det som i større grad er et mer "normalt" kjøkken i størrelse (L-formet). I tillegg så skal du jo ribbe det for mye innredning høres det ut som, og kutte på overskap. Hvordan du skal få plass til alt du trenger er for meg en gåte, men vi er heldigvis forskjellige. Men ja, da kan du nok kutte prisen veldig. Men totalprisen for kjøkkenet vil uansett bli høyere siden du skal supplere senere med innredning slik jeg forstår deg.

Jeg skrev tidligere at jeg ville hatt hvitevarer integrert. Og det mener jeg fortsatt med unntak av kjøleskap (det kunne jeg nok presisert bedre). Ganske enkelt fordi det er på integrerte hvitevarer de fleste legger mest utvikling og det er disse varene som er mest tilgjengelig og kanskje enklere å få god pris på. Integrerte kjøleskap er som andre sier mindre innvendig.

Fordelen med integrert ovn er at du kan få den opp i et høyskap. Jeg ville derfor hatt et høyskap på den ene enden. Høyskap rommer og veldig mye så det er en ekstra fordel.

Fordelen med integrert platetopp er rengjøring (enklere å rengjøre rundt og det er ikke gliper hvor dritt kommer ned under benken) og du kan få bred topp (80 eller 100 cm) i stede for smal (60 cm). Så kan man ha skuffer under til kjøkkenutstyr, gryter og panner. Veldig praktisk å ha det i nærheten.

En annen fordel med separat ovn og platetopp er at du kan bytte ut en av de ved behov. Skal du for eks gå fra vanlig platetopp til induksjon så må du bytte hele ovnen om det ikke er integrert, mens du trenger bare å bytte platetoppen om de er separat.

Oppvaskmaskin er litt hipp som happ, men jeg ville valgt integrert maskin fordi det ser finere ut. Siden du allerede har dette ville jeg nok beholdt den nå.

Mikrobølgeovn ville jeg enten integrert i høyskapet, eller montert den skjult i skapet over ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafina. skrev (3 timer siden):

Har du tatt med sokler, ben, håndtak, sidevegger etc i kostnadsoverslaget ditt på 25000? Jeg vet at da vi tegnet kjøkken på IKEA var det en del sånne ting som kom i tillegg da kjøkkentegneren der gikk over tegningen vår. 

Selvsagt :) 

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Men dette er jo mer et hybelkjøkken enn et "fullverdig" kjøkken.

Og det er helt greit. Men det kunne du jo ha informert om tidligere. Jeg valgte i priseksempelet det som i større grad er et mer "normalt" kjøkken i størrelse (L-formet). I tillegg så skal du jo ribbe det for mye innredning høres det ut som, og kutte på overskap. Hvordan du skal få plass til alt du trenger er for meg en gåte, men vi er heldigvis forskjellige. Men ja, da kan du nok kutte prisen veldig. Men totalprisen for kjøkkenet vil uansett bli høyere siden du skal supplere senere med innredning slik jeg forstår deg.

Jeg skrev tidligere at jeg ville hatt hvitevarer integrert. Og det mener jeg fortsatt med unntak av kjøleskap (det kunne jeg nok presisert bedre). Ganske enkelt fordi det er på integrerte hvitevarer de fleste legger mest utvikling og det er disse varene som er mest tilgjengelig og kanskje enklere å få god pris på. Integrerte kjøleskap er som andre sier mindre innvendig.

Fordelen med integrert ovn er at du kan få den opp i et høyskap. Jeg ville derfor hatt et høyskap på den ene enden. Høyskap rommer og veldig mye så det er en ekstra fordel.

Fordelen med integrert platetopp er rengjøring (enklere å rengjøre rundt og det er ikke gliper hvor dritt kommer ned under benken) og du kan få bred topp (80 eller 100 cm) i stede for smal (60 cm). Så kan man ha skuffer under til kjøkkenutstyr, gryter og panner. Veldig praktisk å ha det i nærheten.

En annen fordel med separat ovn og platetopp er at du kan bytte ut en av de ved behov. Skal du for eks gå fra vanlig platetopp til induksjon så må du bytte hele ovnen om det ikke er integrert, mens du trenger bare å bytte platetoppen om de er separat.

Oppvaskmaskin er litt hipp som happ, men jeg ville valgt integrert maskin fordi det ser finere ut. Siden du allerede har dette ville jeg nok beholdt den nå.

Mikrobølgeovn ville jeg enten integrert i høyskapet, eller montert den skjult i skapet over ovnen.

Hybelkjøkken? Jeg skal ha et fullverdig kjøkken ja. Hvordan kan du mene at et kjøkken på rettvegg på nesten 4 meter, eller i vinkel, er et hybelkjøkken? Bare fordi jeg har rimeligere valg enn deg? Anbefaler virkelig å forsøke tegneprogrammet til Ikea, virker som mange her ikke innser hvor mange dyre valg man tar. Feks. sparer jeg 2500 bare på å velge stålvask fremfor svart kompositt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt :) 

Hybelkjøkken? Jeg skal ha et fullverdig kjøkken ja. Hvordan kan du mene at et kjøkken på rettvegg på nesten 4 meter, eller i vinkel, er et hybelkjøkken? Bare fordi jeg har rimeligere valg enn deg? Anbefaler virkelig å forsøke tegneprogrammet til Ikea, virker som mange her ikke innser hvor mange dyre valg man tar. Feks. sparer jeg 2500 bare på å velge stålvask fremfor svart kompositt. 

Jeg kaller det hybelkjøkken når du viser meg to linker til et lite kjøkken som totalt utgjør ca 243 cm i lengden.

Og det var tegneprogrammet til IKEA jeg brukte når jeg fant prisen jeg viste til tidligere, men da med L-form og overskap. Det utgjør da fort noen flere kroner enn når du har maks fire 60-moduler uten innredning i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...