Gå til innhold

Miljøterapeut via bv i hjemmet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva en slik miljøterapeut gjør hjemme hos familie  som har slikt tiltak?

Hvor lenge er dette vanlig å ha?

Anonymkode: 7bed0...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være ulike ting og formålet skal stå i vedtaket og i tiltaksplanen. Vedtakets lengde står også 

Anonymkode: 98b8e...8ae

Skrevet

Det kommer an på mange ting: Hva er utfordrende, hvor gamle er barna etc. 

Typisk er det en form for foreldreveiledning ved at man ser hvordan ting fungerer og har samtaler med foreldrene (eller også større barn) for å få tak i hva som kan endres og gjøre situasjonen bedre. Kan dreie seg om alt fra utfordringer med grensesetting, utagerende atferd, logistiske vansker og annet. 

Som den over sier: Familien skal ha en tiltaksplan hvor det fremgår hva som skal gjøres, målet med det og planlagt varighet/hvor hyppige det skal evalueres. 

Anonymkode: f337a...7d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det kan være ulike ting og formålet skal stå i vedtaket og i tiltaksplanen. Vedtakets lengde står også 

Anonymkode: 98b8e...8ae

Barnet nærmer seg 3 år og miljøterapeut har vært i familien i snart 2 år, nettopp byttet terapeut. Derfor lurer jeg på hvor lenge kan man holde på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet nærmer seg 3 år og miljøterapeut har vært i familien i snart 2 år, nettopp byttet terapeut. Derfor lurer jeg på hvor lenge kan man holde på.

Hva er problemet da?

Er du redd for å miste tiltaket? Eller føler dere at det ikke har noen hensikt?

Snakk nå først og fremst med barnevernet, og se på hva som står i vedtaket deres. Situasjonen vil jo ofte forandre seg med tiden, og løpende dialog med barnevernet ville vært naturlig.

Be om en time med deres saksbehandler?

Anonymkode: 78df8...091

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...