Gå til innhold

Kvinner liker ikke kvinner på BMI 22?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Antar tråden blir flyttet om den er plassert feil sted.

Anonymkode: 6c42b...774

Og jeg antok at du kunne sette innlegget ditt litt i kontekst, så det er mulig å forstå hva du egentlig spør om. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dine venninner er ikke kvinner generelt. 

Anonymkode: afed7...f79

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Bacteria skrev (24 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke bruke str 42 med BMI 22? 🤷‍♀️

Fordi man ikke kan ha så lav bmi og bruke den størrelsen med mindre man er nærmere 2 meter høy.

Anonymkode: c3dca...893

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi man ikke kan ha så lav bmi og bruke den størrelsen med mindre man er nærmere 2 meter høy.

Det kommer nok an på merket. 42 er jo ikke en fast str.

• Liker 4
Skrevet

Syns også det høres rart ut med bukser i 42 på bmi 22. jeg er 163, bmi på 22 og m/38 i bukser og har stor rumpe og lår. Legger mest på meg der. Lite muskler.

Anonymkode: 443b5...e7d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Informasjonen vi har fått nå er at vedkommende er 158 cm høy: for å ha en bmi på 22 har vedkommende da en vekt på 55-57 kg. Ingen som veier under 60 kg bruker str 42 i klær uansett fasong. 

• Liker 4
Skrevet

Man kan aldri please alle. Gjør det du vil. Om folk slenger kommentarer så er det vell uansett det som er problemet og ikke din bmi/vekt/klesstørrelse. Sånt gjør man jo ikke uansett, kanskje med unntak av velmente råd fra nære venner,  om det man er på vei utafor og de er oppriktig bekymret.

Men her er det mye som skurrer. Bmi på 22 og 42 i klesstørrelse?

Bmi på 22 og "hengerumpe" som styrketrening ikke kan fikse?

Bmi på 22 er ganske lite, med mindre man har ekstremt lite muskelmasse. Bmi kalkulering er jo igrunn ett veldig dårlig verktøy å bruke, med mindre man har en veldig gjennomsnittlig kroppssammensetning. Og med en såpassnlav bmi så vil jo styrketrening/muskelbygging i aller høyeste grad påvirke utseende. Det fjerner ikke nødvendigvis fettet, nei. Iallefall ikke akkurat der man vil nødvendigvis, men det vil jo påvirke hvordan kroppen ser ut ganske mye, når man fyller ut med muskler.  Når det er sagt så virker det kanskje som du har ett litt usunt syn på kropp/utseende osv, så kanskje det du holder på med er litt mer ekstremt enn du ser selv og de er oppriktig bekymret? Selv om kommentarslenging ikke er greit uansett. 

• Liker 1
Skrevet
Summeer skrev (16 minutter siden):

Jeg er 158, og med bmi på 24 så bruker jeg str 36/38, så at du er på min høyde, veier 5-7kg mindre enn meg og bruker 2-4 str større klær enn meg høres rart ut.....

Greit du mener det. Men det er nå som det er. Min mor brukte str. 38/40 og hun var 4-5 kg lettere enn meg, kom an på alder. 

Skrevet
Bacteria skrev (41 minutter siden):

Forstår ikke helt…BMI på 22 er vel helt normalt?!

Hvorfor skal man få kommentarer på det?

Av erfaring:

Fordi projisering av egen usikkerhet som kommer ut som bitre sure kommentarer.

Er man overvektig hetses man over lav sko særlig av menn - og kvinner sammenliknet seg med deg for å føle seg bedre selv.

Når en de kjenner reduserer vekt opplevelse det som en «jaha, så du synes ikke JEG er bra nok». 

• Liker 2
Skrevet
Crazydoglady skrev (11 minutter siden):

Man kan aldri please alle. Gjør det du vil. Om folk slenger kommentarer så er det vell uansett det som er problemet og ikke din bmi/vekt/klesstørrelse. Sånt gjør man jo ikke uansett, kanskje med unntak av velmente råd fra nære venner,  om det man er på vei utafor og de er oppriktig bekymret.

Men her er det mye som skurrer. Bmi på 22 og 42 i klesstørrelse?

Bmi på 22 og "hengerumpe" som styrketrening ikke kan fikse?

Bmi på 22 er ganske lite, med mindre man har ekstremt lite muskelmasse. Bmi kalkulering er jo igrunn ett veldig dårlig verktøy å bruke, med mindre man har en veldig gjennomsnittlig kroppssammensetning. Og med en såpassnlav bmi så vil jo styrketrening/muskelbygging i aller høyeste grad påvirke utseende. Det fjerner ikke nødvendigvis fettet, nei. Iallefall ikke akkurat der man vil nødvendigvis, men det vil jo påvirke hvordan kroppen ser ut ganske mye, når man fyller ut med muskler.  Når det er sagt så virker det kanskje som du har ett litt usunt syn på kropp/utseende osv, så kanskje det du holder på med er litt mer ekstremt enn du ser selv og de er oppriktig bekymret? Selv om kommentarslenging ikke er greit uansett. 

Jeg driter i hvordan andre ser ut, og kommenterer det aldri. Å veie 55 kg er ikke å veie lite når man er liten. Jeg er helt enig i at å dømme etter BMI er feil. Og slik tenker de som kritiserer meg også. Jeg tipper det er fordi at jeg i motsetning til dem ikke lagret overskuddsfett i ansiktet. Og man kan ikke bestemme seg hvor man skal slanke seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Syns også det høres rart ut med bukser i 42 på bmi 22. jeg er 163, bmi på 22 og m/38 i bukser og har stor rumpe og lår. Legger mest på meg der. Lite muskler.

Anonymkode: 443b5...e7d

Jeg la på meg på magen da jeg hadde prediabetes. Både det og kronisk stress kan føre til at man lagrer fett på magen. Jeg brukte str. 46 da jeg hadde BMI 25. 

Skrevet

Min mor er 65 år hun er 172 cm og veier 62 kg, det meste hun har veid er 65kg det minste 57kg, hun har ALLTID sagt at hun bruker størrelse 40, uansett hvor mye klærne henger og slenger. Kan være sånn med ts også 🙈.

Anonymkode: ce59a...7d4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Sessan_ skrev (42 minutter siden):

Og jeg antok at du kunne sette innlegget ditt litt i kontekst, så det er mulig å forstå hva du egentlig spør om. 

Du kan bare be mod om å flytte tråden, så slipper jeg det. Kontektst finner du mer av i de andre innleggene mine.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mor er 65 år hun er 172 cm og veier 62 kg, det meste hun har veid er 65kg det minste 57kg, hun har ALLTID sagt at hun bruker størrelse 40, uansett hvor mye klærne henger og slenger. Kan være sånn med ts også 🙈.

Anonymkode: ce59a...7d4

Heeerrreeeguuud! Jeg kan da ikke bruke bukser jeg ikke klarer å få igjen knappen og glidelåsen på! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Inspirert av en annen tråd her, starter jeg denne. Jeg opplevde negative tilbakemeldinger fra kvinner da jeg fikk BMI 22 komma diverse. Uten unntak. Jeg gikk ned fra BMI 26. Jeg har lyst å komme ned i str. 40, men er redd for å få enda flere kommentarer da. Bruker nå elastiske jeans str. 42, selv om jeg er liten. Men de får jeg likevel «hengerumpe» i, siden trening ikke nytter for å kompansere for fett. Brasiliansk rumpeløft vil jeg ikke ha.

Svaret er : Mange kvinner, liker ikke kvinner de ser på som mulige konkurrenter om menn/sin mann. 

Anonymkode: b441a...822

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sessan_ skrev (1 time siden):

Hva har dette med samliv og kjærlighetsrelasjoner å gjøre? Virker ikke som dette er kommentarer du får fra en kjæreste?

Har nå fortalt mod at tråden kanskje må flyttes.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Informasjonen vi har fått nå er at vedkommende er 158 cm høy: for å ha en bmi på 22 har vedkommende da en vekt på 55-57 kg. Ingen som veier under 60 kg bruker str 42 i klær uansett fasong. 

Ikke 42 i klær. 42 i bukser fordi fettet er på nedre del av magen, ikke over navlen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg bruker H&M fordi økonomien er elendig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg driter i hvordan andre ser ut, og kommenterer det aldri. Å veie 55 kg er ikke å veie lite når man er liten. Jeg er helt enig i at å dømme etter BMI er feil. Og slik tenker de som kritiserer meg også. Jeg tipper det er fordi at jeg i motsetning til dem ikke lagret overskuddsfett i ansiktet. Og man kan ikke bestemme seg hvor man skal slanke seg.

Selvsagt bestemmer man ikke hvor man lagrer fett eller hvor man skal slanke seg, og jeg kjenner ikke deg, men som sagt så virker det som det er ett veldig usunt og urealistisk syn på kropp/utseende/slanking/selvbilde her, så jeg slengte ut en tanke om at det du kanskje anser som normalt eller til og med litt for mye, kanskje ikke er så mye likevel, og kanskje til og med mindre enn det du selv tror/ser.. Det er selvsagt ten spekulasjon/gjetting/forslag til mulig forklaring, som godt kan være full skivebom. 

55kg kan være lite fordi om man er liten. Jeg er 160 og 55 kg er ikke en sunn vekt for meg, da har jeg nesten ikke fett igjen på kroppen, da er jeg på nivå "sceneform" for bikinifitness, og bruker x small i klær. . Men som jeg sier, kroppssammensetning har mye å si. Tjukk er man jo ikke med bmi på 22 eller vekt på 55 kg,  men avhengig av mye/lite/gjennomsnittlig med muskler så kan man jo være alt fra shreddet til litt "pløsen"

Uansett så er det du som må styre livet ditt. Og kommer det ugreie kommentarer så må du jo enten konfrontere den det gjelder eller kutte ut slike folk fra omgangskretsen. Ikke la det styre livet ditt. For det er uansett alltid noen som mener noe. Enten man er tykk, tynn eller midt i mellom, enten man er "fit" eller ikke så fit. Ingen liker alt, noen vil alltid mene noe (selv om alle burde holde disse meningene for seg selv). 

Skrevet

Kan jo være at noen bare er smått misunnelige på at du har kommet til midt på normal BMI.

Dette handler ikke nødvendigvis om "konkurranse i å være mest attraktiv for menn"; kvinner klarer faktisk å gjøre noe uten at alt handler om menn. Selv ønsker jeg ikke forhold, men det betyr ikke at jeg gir blaffen i helse eller utseende: jeg skal jo trives med meg så lenge jeg lever.

Anonymkode: 7273e...512

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...