AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg har master i biologi, men ingen annen utdanning. Jeg er veldig opptatt av naturhistorie, og har i tillegg mange hobbyer innenfor sløyd og håndtverk. Problemet er bare at jeg ikke kan vise til noe av dette i en søknad, ettersom jeg ikke har noen utdanning innenfor estetiske fag. Å jobbe med museumsutstillinger og lage estetiske fremstillinger for å formidle naturhistorie er virkelig drømmen min! Hvilken etterutdanning kan jeg ta på deltid for å øke sjansene mine til en sånn jobb? Noen som jobber med liknende her inne og kan gi meg noen tips? Anonymkode: fadc3...f1c
Portia Catonis Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 For å få erfaring kan du melde deg som frivillig på et av de mange dugnadsmuseumene rundt omkring. Da blir du også kjent med folk som kan hjelpe deg videre. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg er utdannet kulturhistoriker, og jobber på museum. Om du vil jobbe med utstillinger er det nok en konservatorstilling du bør sikte deg inn på. For å det på kulturhistoriske museer er utdanning innen kunst- eller kulturhistorie, historie eller av og til arkeologi det vanligste. På kunstmuseer er kunsthistorie den foretrukne fagbakgrunnen. Men så har vi jo for eksempel Naturhistorisk museum. Der kan du kanskje, med eller uten påbygging, bruke utdannelsen din. Om det er noe du kunne tenke deg kan du prøve å kontakte dem, høre hva slags kompetanse de ser etter i ansatte, og eventuelt velge påbygging ut fra det. Gjør eventuelt det samme med andre museer i samme gate. Og, som brukeren over meg også nevner, prøv å skaff deg erfaring som frivillig. På mange små bygdemuseer kan det være gull verdt. Da har du også en fot innenfor og kan lettere skaffe deg kontakter. Anonymkode: 2abac...43d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå