AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Tar denne som anonym fordi det er litt flaut. Jeg er lærer, og ja, det er et krevende kull men jeg har hatt god relasjon til elevene og har helt ærlig sluppet billig unna i forhold til mange av mine kollega. Det er noe hele tiden. En henvisning, barnevernmøte, megling mellom elever som ikke greier å behandle hverandre som mennesker skal. Jeg merker nå at de dagene jeg går tidligere for å ha hjemmekontor på kvelden, så greier jeg ikke å slappe av når jeg kommer hjem. Poenget er jo å kunne dra fra jobb 13.30, slappe av noen timer, for så å jobbe igjen. Men nå bare kverner alt og det er så slitsomt. Får aldri skrudd av og hentet meg inn. Er så sliten, liksom. Merker jeg har mindre tålmodighet med kollegaer også. Føler på en måte ikke overskudd til å lytte til deres små og store bekymringer. Så hva er det med meg? Er jeg bare litt sliten? Greier ikke sette fingeren på hva som må endres på for at arbeid skal bli bedre... får vondt i magen av å tenke på å søke jobb andre steder også, vet ikke om det er en løsning. Hjelp?! Anonymkode: f6080...a0a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Gjør ferdig jobb på jobb og hold privatlivet og hjemmet for deg selv. Anonymkode: 86cb6...fd0 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Sånn er det i kunnskapsdreven bransjer i dag, der er det jobbing 24/7. Man må finne seg noe annet senere i livet. Anonymkode: a6ff0...3ed
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Få i deg litt mer mat, og nøtter osv på ettermiddagen før du kommer hjem så har du mer energi når du kommer hjem. Legg inn liten lur også eller en liten gåtur. Anonymkode: df184...ef0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Kan høres ut som man er i ferd med å bli litt utbrent. Da skifter gjerne humøret, man har tankekjør og man er konstant i «stressmodus». Kan være lurt å snakke med arbeidsgiver om det er noe man kan tilrettelegge bedre for deg? Anonymkode: 5bda3...1c0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Indikerer stress og livet ditt er i ubalanse Bra tips over her med å skille privat og jobb, kosthold,frisk luft, gjør ting som gir deg energi Anonymkode: 4ebfb...5df
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 Takk så mye for råd. Skal se ekstra på om det er noe jeg kan justere med kosthold. Trener ellers og går en del i skog og fjell.... men føler nok at det brenner i husets fire hjørner dessverre. Anonymkode: f6080...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå