Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er godt ut i svangerskapet og merker plagene komme snikende. I natt våknet jeg av magevondt, og jeg måtte tøye godt på morgenen for å fungere. Jeg har nylig hatt småplager relatert til underliv som mange gravide får. Jeg har ikke blitt spurt en eneste  hvordan jeg har det av sjefen. En kollega som bryr seg, sa jeg måtte ta hensyn til meg selv og ta hånd om egen helse. 

Til min store forbauselse har denne "støttende kollegaen" klaget på jobben jeg gjør. Leder kalte meg inn til møte for å fortelle meg ar jeg må forbedre arbeidet mitt. At jeg jobber 100% uten noe form for tilrettelegging, med de samme forventningene som før, og presterer som normalt, det sies det ikke noe om. 

Jeg tåler kjipe tilbakemeldinger, men takk og ros er også å forvente.

Fikk henvendelse fra en annen arbeidsgiver i dag, og hadde et intervju for 2 uker siden, så ny jobb skal ikke være vanskelig å skaffe i permisjon. 

Måtte bare ta en utblåsning

Anonymkode: 79e0b...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen gang gitt uttrykk for at det kunne vært nødvendig med tilpasning? Ikke alle arbeidsgivere tar det for gitt, og uten noen signal om det heller, vil den naturlige reaksjonen på en mindre god jobb være tilbakemeldinger som er annerledes enn om du hadde bedt om tilpasninger…

Anonymkode: aad78...f37

• Liker 5
Skrevet

Hva slags type jobb er det? Mye fysisk arbeid eller sittestillende arbeid?

Anonymkode: 33a6d...a24

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du noen gang gitt uttrykk for at det kunne vært nødvendig med tilpasning? Ikke alle arbeidsgivere tar det for gitt, og uten noen signal om det heller, vil den naturlige reaksjonen på en mindre god jobb være tilbakemeldinger som er annerledes enn om du hadde bedt om tilpasninger…

Anonymkode: aad78...f37

Det tenkte jeg også på, og hun sier også at hun "presterer som normalt". Dessuten sier hun heller ikke at klagen er ubegrunnet, og det kommer ikke engang fram om klagen er relatert til graviditeten.

TS, hvis du faktisk trenger tilrettelegging, bør du jo be om det, ikke være sta og tvinge deg gjennom arbeidsdagen på trass, det fører ikke noe godt med seg, det ser du jo. Du får ikke takk og jubelrop for å presse deg til å være i en stillingsprosent du ikke mestrer. 

Skrevet
ti10 skrev (14 minutter siden):

Det tenkte jeg også på, og hun sier også at hun "presterer som normalt". Dessuten sier hun heller ikke at klagen er ubegrunnet, og det kommer ikke engang fram om klagen er relatert til graviditeten.

TS, hvis du faktisk trenger tilrettelegging, bør du jo be om det, ikke være sta og tvinge deg gjennom arbeidsdagen på trass, det fører ikke noe godt med seg, det ser du jo. Du får ikke takk og jubelrop for å presse deg til å være i en stillingsprosent du ikke mestrer. 

Klagen er ikke relatert til svangerskapet. Jeg er mer skuffet over lederen min som kun søker kontakt når noe er negativt eller trenger noe av meg, aldri ellers. Så lenge alt går knirkefritt går jeg i ett med tapeten og jeg blir aldri spurt om meningen min, men når noe ikke står til forventningene, er det møter og jeg blir konfrontert med det ene som ikke er bra nok, de 280 andre tingene blir ikke lagt merke til. Ekstremt dårlig ledelsesstil. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Klagen er ikke relatert til svangerskapet. Jeg er mer skuffet over lederen min som kun søker kontakt når noe er negativt eller trenger noe av meg, aldri ellers. Så lenge alt går knirkefritt går jeg i ett med tapeten og jeg blir aldri spurt om meningen min, men når noe ikke står til forventningene, er det møter og jeg blir konfrontert med det ene som ikke er bra nok, de 280 andre tingene blir ikke lagt merke til. Ekstremt dårlig ledelsesstil. TS

Jeg sier ikke at det er riktig, men det er ikke så uvanlig. Ganske typisk, vil jeg si, jeg har blitt vant til at så lenge jeg ikke hører noe, er ting i orden.

Anonymkode: d28c8...4bc

Skrevet

Jeg tenker umiddelbart at graviditet er ingen grunn til å gjøre en dårligere jobb. Om man er i 100% stilling, så behandles man deretter. Om man er i 50% stilling, skal man fremdeles gjøre et godt stykke arbeid i den prosenten man står i. At du jobber 100% uten tilrettelegging, med samme forventninger som før, ser jeg ikke som relevant bare fordi du er gravid. Det er ingen klapp på skulderen å være på jobb og gjøre jobben man er ansatt til. Så jeg tenker: her har du kanskje gjort en dårlig jobb og føler deg truffet av klagen? Har du tenkt på at kollegaen din bad deg om å ta vare på helsen og deg selv fordi hen opplever at du gjør en dårligere jobb nå til dags? At kollegaen hintet til at du burde sykemelde deg om du ikke klarer å gjøre en god nok jobb nå? At det går utover den støttende kollegaen din fordi du gjør en dårligere jobb og blir en belastning på arbeidsplassen? Jeg tenker også at man blir selvfølgelig konfrontert med når det ikke går bra, men selvsagt kan alle bli bedre på å si takk og at man gjør en god jobb ellers - men her høres det ut som om det har gått nedover med prestasjonen din i såpass stor grad i en lenger periode at det blir tatt opp med deg. En liten feil her og der får ingen tilsnakk eller blir innkalt til møte for.

Anonymkode: 6ac7f...b20

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir helt satt ut jeg, av sjefen din, kollegaen din og svarene du får her. Sjefen din burde definitivt spurt deg om hvordan det går og drøftet evt. tilrettelegging! Rett og slett uproft å be deg skjerpe deg uten å snakke om realitetene først... Forstår godt at du er skuffet!

Anonymkode: 7fb22...829

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...