Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vanlig windows kan man lete etter en fil som inneholder et ord. Kan man søke på denne måten på en server? Har en hjemmeside jeg har overtatt ansvaret for, hvor den som hadde ansvaret før har lagt inn at det sendes en epost dersom en bruker gjør noen endringer inne "hos seg". Hvor finner jeg filen hvor det står at mailen skal sendes til [email protected]? Kan jeg søke på samme måte som nevnt over via ftp-en på mappestrukturen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg lasta ned filene fra serveren og funnet i alle fall én php-fil som inneholder den mailen jeg skal rette opp. Men det går ikke å søke inni php-filene med vanlig Windows-søk(som sier "Let etter ordene i filen"). Noen som har noen tips på søking? Må jeg laste ned et program som editerer php-filer? Og hva heter i så fall det?

Skrevet

Eller du kan bare åpne filen i et program og bruke søkemulighetene i programmet. Har ikke Windows akkurat nå, men typisk NotePad eller WordPad eller Word har jo søkefunksjon?

Når jeg skriver php bruker jeg Eclipse, et open-sourceprogram, opprinnelig for java, men med php-plugin er det kjempebra. Har god søkefunksjon og søk/sett inn-funksjon, men som sagt, tror nok du klarer deg med et simpelt skriveprogram.

Skrevet

Det er over hundre filer jeg må lete i, derfor hadde jeg håpet på en enklere måte enn å måtte åpne hver og en. Skal sjekke ut eclipse!

Skrevet

Da så. :ler:

Da er Eclipse bra ja. Lag et prosjekt, importer alle filene dine og velg søk. Da kan du velge å søke gjennom hele prosjektet på en gang, så skal det bli bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...