Gå til innhold

Hva skjer nå?? Fått jobben men helt stille siden:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed for en uke siden om at de ville ha meg til den utlyste stillingen. Og så har jeg ikke hørt noe mer. Ingen arbeidsavtaler, e-poster eller telefoner. Har prøvd å ta kontakt med arbeidsgiver men får ikke noe svar. Noen som har opplevd ligende? 

Anonymkode: 4ece7...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig useriøst ut, men det kan jo ha skjedd noe uforutsett. Når var det du skulle begynne, da? Er det noen andre i firmaet du kan kontakte? Fikk du beskjed muntlig eller skriftlig? 

Jeg ville ha sjekket firmaet grundig, hvis jeg var deg, for dette virker bare rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fikk beskjed for en uke siden om at de ville ha meg til den utlyste stillingen. Og så har jeg ikke hørt noe mer. Ingen arbeidsavtaler, e-poster eller telefoner. Har prøvd å ta kontakt med arbeidsgiver men får ikke noe svar. Noen som har opplevd ligende? 

Anonymkode: 4ece7...45e

Morsomt at du skriver dette. Akkurat hva jeg også opplever nå. Søkt på drømmejobben, og fikk tilbud, så nada. 

Anonymkode: cd9ce...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod det ikke noe i stillingsannonsen om dato for tiltredelse?

Anonymkode: 53813...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått et skriftlig tilbud som du har akseptert? Ofte det kan være litt stille i mellomtiden fra det formelle er inngått til oppstart. 

Men dersom det formelle ikke er avklart så er det en helt annen sak. 

Anonymkode: c6848...6fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du fått et skriftlig tilbud som du har akseptert? Ofte det kan være litt stille i mellomtiden fra det formelle er inngått til oppstart. 

Men dersom det formelle ikke er avklart så er det en helt annen sak. 

Anonymkode: c6848...6fb

Fått bare beskjed om at jobben er min, men ikke noe snakk om lønna eller kontrakt enda. Oppstart er 1.februar 

 

Ts

Anonymkode: 4ece7...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fått bare beskjed om at jobben er min, men ikke noe snakk om lønna eller kontrakt enda. Oppstart er 1.februar 

 

Ts

Anonymkode: 4ece7...45e

De gangene jeg har skiftet jobb har jeg alltid fått tilsendt et skriftlig tilbud som definerer stilling, arbeidsbeskrivelse, lønn, pensjonsavtale, arbeidstid, oppstart osv. 

Kontrakta har jeg ikke fått før første arbeid, men da har alle formelle ting vært avklart i det skriftlige tilbudet. 

Jeg ville etterspurt et skriftlig tilbud eller bedt de sendt over en kontrakt slik du har disse tingene skriftlig før oppstart. 

Anonymkode: c6848...6fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fått bare beskjed om at jobben er min, men ikke noe snakk om lønna eller kontrakt enda. Oppstart er 1.februar 

 

Ts

Anonymkode: 4ece7...45e

Jeg fikk også forrigeuke tilbud om en jobb jeg har vært på intervju på, med oppstart 1.februar, men ikke hørt noe mer jeg heller... Det er ikke tilfeldigvis i Drammen..?

Anonymkode: cfac0...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg fikk også forrigeuke tilbud om en jobb jeg har vært på intervju på, med oppstart 1.februar, men ikke hørt noe mer jeg heller... Det er ikke tilfeldigvis i Drammen..?

Anonymkode: cfac0...9d0

Nei, i Stavanger, kommunalt..

 

Ts

 

 

Anonymkode: 4ece7...45e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, i Stavanger, kommunalt..

 

Ts

 

 

Anonymkode: 4ece7...45e

Da er det flere arbeidsgivere som er treige tydeligvis.. ble oppringt om at jeg fikk jobben forrige tirsdag, og ikke hørt noe siden. Regner med at det jobbes med å utforme et tilbud da sikkert? 🤔

Anonymkode: cfac0...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del ikke si opp gammel jobb før du har underskrevet arbeidsavtale med den nye! 

Den smellen har jeg gått på, og midt i oppsigelsestiden så ringte jeg for å purre på den nye jobben pga manglende informasjon, men da hadde stillingen visstnok blitt trekt tilbake. Og de kunne ikke hjelpe meg med dette. 

Og ja, dette var en statlig jobb! 

Ufattelig mye useriøse og inkompentente ansettere der ute, så ikke ta noe for gitt før du vet.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (10 timer siden):

Du må for all del ikke si opp gammel jobb før du har underskrevet arbeidsavtale med den nye! 

Den smellen har jeg gått på, og midt i oppsigelsestiden så ringte jeg for å purre på den nye jobben pga manglende informasjon, men da hadde stillingen visstnok blitt trekt tilbake. Og de kunne ikke hjelpe meg med dette. 

Og ja, dette var en statlig jobb! 

Ufattelig mye useriøse og inkompentente ansettere der ute, så ikke ta noe for gitt før du vet.

Men hadde du ikke tilbudet skriftlig?! Så dårlig!!

Anonymkode: 4ece7...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hadde du ikke tilbudet skriftlig?! Så dårlig!!

Anonymkode: 4ece7...45e

Nei, muntlig. Søkte, var på intervju og så ringte de meg å tilbydde meg jobb som jeg takket ja til, derav gratulerte de meg med ny jobb og sa at vi skulle komme tilbake til det formelle, og at de gledet seg til å få meg inn fra [dato]. 

Siden dette var statlig så sa jeg opp min gamle jobb uten å tenke meg om. 

Men så ble det fullstendig radiotaushet fra ny jobb, før jeg da ringte midtveis i oppsigelsestiden for å "sjekke temperaturen" rundt det formelle og for å få en tilbakemelding om at de fortsatt så fram til å få meg inn. Det var da jeg fikk beskjed om at jobben var trekt tilbake.

Greit nok at det var en muntlig avtale og at jeg nok hadde mine rettigheter, men hva skal man gjøre med det? Skal man troppe opp på "nyjobben" som ikke ville ha meg inn og gråte eller lage spetakkel? Nei, ikke min stil. Og advokatveien er ikke akkurat en god jobbsøknad i fremtiden for noe heller. Så jeg måtte bare bite det i meg. 

Problemet var at noen nye var ansatt i gammeljobben som jeg hadde sagt opp... Men fikk jobbe videre i gammeljobben mot en nedgradering. Visstnok midlertidig, for jeg rykket opp i gradene og mer opp i gradene til lederstilling etterhvert fordi de ønsket å beholde meg. 

Hadde de ikke ønsket meg så hadde jeg endt på NAV som følge av situasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (4 timer siden):

Nei, muntlig. Søkte, var på intervju og så ringte de meg å tilbydde meg jobb som jeg takket ja til, derav gratulerte de meg med ny jobb og sa at vi skulle komme tilbake til det formelle, og at de gledet seg til å få meg inn fra [dato]. 

Siden dette var statlig så sa jeg opp min gamle jobb uten å tenke meg om. 

Men så ble det fullstendig radiotaushet fra ny jobb, før jeg da ringte midtveis i oppsigelsestiden for å "sjekke temperaturen" rundt det formelle og for å få en tilbakemelding om at de fortsatt så fram til å få meg inn. Det var da jeg fikk beskjed om at jobben var trekt tilbake.

Greit nok at det var en muntlig avtale og at jeg nok hadde mine rettigheter, men hva skal man gjøre med det? Skal man troppe opp på "nyjobben" som ikke ville ha meg inn og gråte eller lage spetakkel? Nei, ikke min stil. Og advokatveien er ikke akkurat en god jobbsøknad i fremtiden for noe heller. Så jeg måtte bare bite det i meg. 

Problemet var at noen nye var ansatt i gammeljobben som jeg hadde sagt opp... Men fikk jobbe videre i gammeljobben mot en nedgradering. Visstnok midlertidig, for jeg rykket opp i gradene og mer opp i gradene til lederstilling etterhvert fordi de ønsket å beholde meg. 

Hadde de ikke ønsket meg så hadde jeg endt på NAV som følge av situasjonen.

Oi, så innmari surt. Fint at du fikk gå tilbake til den gamle jobben din, men utrolig uprofesjonelt av arbeidsgiver.

Anonymkode: cd9ce...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fått bare beskjed om at jobben er min, men ikke noe snakk om lønna eller kontrakt enda. Oppstart er 1.februar 

 

Ts

Anonymkode: 4ece7...45e

Har du hørt noe nå? Er i samme båt og enda ikke hørt noe. Hadde virkelig lyst på den jobben, og vet at jeg får tilbud om en annen jobb denne uken. Men det er det første jeg ønsker mest. Vurderer å ringe, men vil ikke virke masete.

Anonymkode: cd9ce...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du hørt noe nå? Er i samme båt og enda ikke hørt noe. Hadde virkelig lyst på den jobben, og vet at jeg får tilbud om en annen jobb denne uken. Men det er det første jeg ønsker mest. Vurderer å ringe, men vil ikke virke masete.

Anonymkode: cd9ce...c49

Nei… du burde ringe da!

 

Ts

Anonymkode: 4ece7...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du hørt noe, Ts?

Anonymkode: cfac0...9d0

Hei! Ja, fått beskjed om at kontrakten skal sendes ila neste uke.  Har du hørt noe?

Anonymkode: 4ece7...45e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei! Ja, fått beskjed om at kontrakten skal sendes ila neste uke.  Har du hørt noe?

Anonymkode: 4ece7...45e

Så bra!! 👏🏻
Nei 🙄 venter i spenning 😅

Anonymkode: cfac0...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...