Gå til innhold

Hvordan skal du pynte middagsbordet julekvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan skal du pynte middagsbordet til julekvelden?

Trenger tips... ;)

Har et spisebord til 6 personer,

og har planlagt å ha en hvit duk med 2 røde løpere lagt på tvers over bordet,

og 1 spisebrikke i samme stoff, på hver ende.

Har noen noe forslag til blomster, dekorasjoner, lysestaker/lys, servietter,

og eventuelt andre pynteting som vil passe inn?

På forhånd takk :)

Endret av plastjuletre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke vant til så mye pynt på bordet julaften jeg, er gjerne så mye mat og greier der da. Men til det du beskriver kan jeg tenke meg at det er nydelig med vakkert servise, nypusset sølvbestikk (hvis du er så heldig å ha sånt da) og helt enkel pynt. Selv hadde jeg satt fram nypussede kandelabre med høye hvite lys i, og muligens noe friskt grønt, enten i boller eller bare lagt på bordet, hvis det grønne er ganske flatt og ligger på bordet gjør det ikke noe om noen setter fra seg noe oppå heller. Også hadde jeg valgt nystrøkne tøyservietter, her i huset er papirservietter kun til grillmat og piknik, hehe.

Skrevet

Ja vi bruker sikkert hvite tøyservietter, hvite tallerker og lysestaker med hvite lys... :) På løperne/brikkene er det tre store hvite hjerter (kjøpt på Bohus, for de som lurer) på endene.. så da passer det å bruke hvitt "tilbehør" :)

Hva med en amaryllis-stilk eller to i vaser? hmm... :klø:

Skrevet

Åååhhhh jeg gleder meg sånn!

Skal feire jul i eget hus for første gang, borte fra mamma, pappa og søster for første gang. Blir rart det da, men jeg gleder meg masse!

Var hos foreldrene mine og hentet sølvtøyet vårt i går, det har ligget i pengeskapet der siden bryllupet men nå var det på tide å få det hjem og få pusset det. Vet ikke riktig hvordan jeg skal dekke bordet ennå, men skal såklart bruke sølvvøyet (Lilje-sølv) og Tid serviset + Skagerak glassene. Vi har stort bord (100*220) og blir fem store og to små så det blir god plass til en blomst eller gruppe eller oppsats eller noe ved ene enden av bordet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...