AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Skjønner at desember er travel,og at det er lurt å få unna noe før den tid,men hvorfor lager folk mat og kaker allerede nå? Ser på flere matsider på fb at mange er i full gang med medisterkaker,surkål,julekaker,pålegg osv. Skjønner jo at det fryses ned,men det må da smake bedre jo ferskere det er? Anonymkode: 60d94...645 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Mye holder seg helt fint i frysen en måned eller to. Og folk gjør det vel fordi, som du sier, desember er travel...? Vi har to unger og full jobb begge to, og allerede i november fylles kalenderen opp av juleavslutninger her og der, jule-relaterte ting både i bhg, skole og fritidsaktiviteter for ungene, julebordet på jobben er i midten av november, så er det juleverksteder, julemesser, fandens oldemor.. Og om man skulle presset inn julebaking og medisterkakelaging, hadde det bare blitt stress og null kos av det hele. Jeg venter til november, men jeg kjøper alt av gaver da, for å kunne kose meg LITT i desember og ikke bare kave. Anonymkode: c63f2...202 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Hvorfor ikke? 🤷🏼♀️ Hva andre gjør for å forberede seg til jul og når er da ikke noe som påvirker hverken meg eller deg. Maten som fryses nå holder seg da helt fint frem til jul. Anonymkode: f6c89...d01
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Desember går fort, det er nok å gjøre ellers i desember, og alt som allerede er gjort er jo bare en bonus. Om ting fryses ned mens det er ferskt, smaker det nesten ferskt når du tar det opp igjen. Det holder seg helt fint til jul. Anonymkode: ee5e9...2b7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Dette hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang😅 Kanskje jeg skal lage medisterkaker å fryse de ned i helgen! Jeg blir alltid stående å lage på julaften, so er vel bedre å lage nå! Anonymkode: e6ceb...498
Heydayotheinterweb Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Fordi de blir fortalt at sånn er det. Konseptet kalles hyperkonsumering. Har du lest markedsføring? Hvordan få millioner av folk til å gjøre og kjøpe helt idiotiske ting uten at de tenker over det selv? It's very clever. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Handler inn råvarer fra lokale bønder. Det tar tid med levering. Dessuten holder mye seg bedre om du fryser direkte, enn at det blir liggende gjennom desember. Ting som pålegg, medisterkaker, pølser, is... tar ingen skade av et-par måneder i fryseren. Bedre å lage når man har tid og lyst, enn å utsette og utsette når alle de travle helgene i desember treffer. Oktober er en veldig rolig måned for meg, men november-desember, da er det mye jobb, mye besøk, julebord i alle retninger, gjerne en førjulstur... Anonymkode: 7c749...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå