AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Del Skrevet 31. oktober 2022 Når jeg legger ut annonser legger jeg merke til at haugevis trykker hjerte på annonsen men ingen vil kjøpe eller tar kontakt. Hvorfor trykker de hjerte da? Er så useriøst. Mange som går inn på annonsen og. Hvorfor gjør de det om de allikevel ikke vil ha det? Anonymkode: 811a5...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppe Skrevet 31. oktober 2022 #2 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg legger selv en del varer på finn i favorittlister. Er ikke useriøst å gjøre det. Kan ligge der til jeg tar meg råd til å kjøpe eller venter på at selger setter ned prisen. ☺️ 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 31. oktober 2022 #3 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når jeg legger ut annonser legger jeg merke til at haugevis trykker hjerte på annonsen men ingen vil kjøpe eller tar kontakt. Hvorfor trykker de hjerte da? Er så useriøst. Mange som går inn på annonsen og. Hvorfor gjør de det om de allikevel ikke vil ha det? Anonymkode: 811a5...c14 Jeg trykker på hjertet for å huske produktet til senere. Ikke noe mer hokus pokus enn det 😊 Nysgjerrighet heter det og er helt vanlig 😁 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 31. oktober 2022 #4 Del Skrevet 31. oktober 2022 De er vel nysgjerrige, og hvis man markerer annonsen på den måten er det vel lettere å finne den frem igjen for å følge med på om prisen endrer seg eller noe...? Jeg bare tipper. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 31. oktober 2022 #5 Del Skrevet 31. oktober 2022 Det er så enkelt som at jeg vil se på annonsen i fred og ro når jeg kommer hjem, diskutere annonsen med noen andre, videresende den til noen andre eller sammenligne med flere produkter. Å legge som favoritt er et verktøy for meg som potensiell kjøper og har egentlig ikke noe å si for selger. Når jeg legger ut ting for salg bryr jeg meg i alle fall ikke om noen eller hvor mange som legger til som favoritt. Jeg svarer på de meldingene jeg får og selger gjerne til førstemann som henvender seg. Hvorfor mener du at det er useriøst? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Del Skrevet 31. oktober 2022 Jeg tror du har misforstått hva et hjerte er... Det kommer hjerte når man lagrer annonsen. Det er ikke en "like" til deg Det betyr rett og slett at man lagrer annonsen så man kan slå den opp igjen senere. Det er ikke useriøst å ikke kjøpe den første og beste gjenstanden man kommer over Det er langt mer seriøst å se på flere gjenstander, sammenligne dem, og finne det beste tilbudet. Og da er det altså hjelpsomt å lagre annonsene, så man kan slå dem opp igjen og sammenligne med andre annonser. Anonymkode: fe2c0...a56 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Del Skrevet 31. oktober 2022 Ts her, takk for konstruktive svar 😊 greit å vite hva som kan ligge bak det. Men for meg som selger er det utrolig frustrerende likevel å ha ting liggende så lenge når noen har vist interesse for produktet og ingen skriver noe som helst. Da blir det useriøst i mine øyne... Anonymkode: 811a5...c14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her, takk for konstruktive svar 😊 greit å vite hva som kan ligge bak det. Men for meg som selger er det utrolig frustrerende likevel å ha ting liggende så lenge når noen har vist interesse for produktet og ingen skriver noe som helst. Da blir det useriøst i mine øyne... Anonymkode: 811a5...c14 Jeg kan ikke noe for at det kommer et hjerte du kan se når jeg lagrer annonsen for å kunne se på den senere Kan du forklare hva det er som er "useriøst" med å lagre et produkt? Tenker du det samme i nettbutikker? Er du "useriøs" om du legger en vare der til i favoritt-listen din, for å tenke på det, eller for å ha den lagret så du kan slå den opp senere etter at du har sett på varer i en annen butikk? etc? Anonymkode: fe2c0...a56 Endret 31. oktober 2022 av Elaine Marley 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Del Skrevet 31. oktober 2022 Det er en merkelapp for å huske/lagre annonsen, ikke et hint til deg. Om jeg trenger noe merker jeg kanskje ti annonser som jeg sammenligner, så velger jeg det i best stand/til best pris. Anonymkode: e9ed9...8fe 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Del Skrevet 31. oktober 2022 Nei. Useriøst blir det hvis folk skriver frem og tilbake i lange tider, ombestemmer tusen ganger, pruter på allerede god pris, er treg med betaling, osv. Anonymkode: cb755...8d8 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet 31. oktober 2022 #11 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her, takk for konstruktive svar 😊 greit å vite hva som kan ligge bak det. Men for meg som selger er det utrolig frustrerende likevel å ha ting liggende så lenge når noen har vist interesse for produktet og ingen skriver noe som helst. Da blir det useriøst i mine øyne... Anonymkode: 811a5...c14 Da har du mest sannsynlig priset produktet for høyt. Eksempel: Jeg vil kjøpe en ikea bakhøyttaler. Jeg søker på finn og finner 4 annonser. Jeg trykker hjerte på alle. Så går jeg og min mann igjennom de. En ønsker ikke å sende, da er den utelukket for oss. Neste har god stand men høyere pris, den vurderer vi frem til vi ser at neste også har gid stand men lavere pris. Siste høytaleren må repareres så denne er utelukket. Vi velger da alt 3 med lavere pris. Er du selger med noe høyere pris blir du valgt bort av alle som trykker hjerte/lagre, med mindre du har et unikt produkt det kun finnes ett av på finn. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #12 Del Skrevet 31. oktober 2022 Loboto skrev (Akkurat nå): Da har du mest sannsynlig priset produktet for høyt. Eksempel: Jeg vil kjøpe en ikea bakhøyttaler. Jeg søker på finn og finner 4 annonser. Jeg trykker hjerte på alle. Så går jeg og min mann igjennom de. En ønsker ikke å sende, da er den utelukket for oss. Neste har god stand men høyere pris, den vurderer vi frem til vi ser at neste også har gid stand men lavere pris. Siste høytaleren må repareres så denne er utelukket. Vi velger da alt 3 med lavere pris. Er du selger med noe høyere pris blir du valgt bort av alle som trykker hjerte/lagre, med mindre du har et unikt produkt det kun finnes ett av på finn. Eller bor slik til at det er kummerlig å hente, eller vil ikke sende men forlanger henting (noe jeg skjønner godt, er ofte styr å sende), eller har for dårlige bilder, for lite informasjon, etc. Jeg gjør det som Loboto: søker, lagrer alle som dukker opp i listen som ser interessante ut kun ut fra overskrift+forsidebilde+pris+hvor i landet det er, og så går jeg gjennom og sammenligner. Jeg har også solgt godt over 50 ting de siste to årene, og aldri hengt meg opp i at folk har vist interesse uten å skrive melding Useriøst er de som skriver en melding og sier de er interessert, og som så ikke svarer Ellers som til og med avtaler henting, og så dukker de bare aldri opp. Anonymkode: fe2c0...a56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #13 Del Skrevet 31. oktober 2022 Grunnen kan være: 1. Gjenstanden er for dyr 2. Det er for lite bilder. 3. Det er for lite informasjon. Har du bilde av hvordan klærne ser ut når de henger, eller er de brettet sammen? Hvordan de ser ut på? Størrelse? Og ikke sik at det står M på plagget, men du skriver L, XL.... Er annonsen ellers lett å forstå? Står det om du sender eller ikke? Hva går andre lignende plagg for? Kunne du målt plaggene og lagt ut målene? Anonymkode: 484c7...7e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Del Skrevet 31. oktober 2022 Men av hvor mange av dem som legger igjen sånne "hjerter" tar faktisk kontakt med selgeren på ett senere tidspunkt da? Å få "haugesvis" med sånn oppmerksomhet skaper kanskje en slags forventning hos selgeren, men så er det aldri noen potensielle kjøpere som faktisk tar ordentlig kontakt for å faktisk kjøpe produktene som de har trykket "hjerte" på. Anonymkode: 92177...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 31. oktober 2022 #15 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men av hvor mange av dem som legger igjen sånne "hjerter" tar faktisk kontakt med selgeren på ett senere tidspunkt da? Å få "haugesvis" med sånn oppmerksomhet skaper kanskje en slags forventning hos selgeren, men så er det aldri noen potensielle kjøpere som faktisk tar ordentlig kontakt for å faktisk kjøpe produktene som de har trykket "hjerte" på. Anonymkode: 92177...8ba Jeg mener at selger ikke burde hatt tilgang til å se disse hjertene. Nettopp fordi mange mener at de betyr noe helt annet enn de egentlig gjør. Jeg har alltid og kommer alltid til å sette disse hjertene for min del ikke for selger sin del. Som selger bryr jeg meg ikke om dem nettopp fordi det er en potensiell kjøper som bestemmer. Det eneste som er nyttig med det fra selgers ståsted er at hvis du har 50 har lagt til som favoritt og ingen tar kontakt, så vet du at du må gjøre noe med annonsen din. Hvis man er hårsår for "likes" på finn så bør man kanskje holde seg unna. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #16 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men av hvor mange av dem som legger igjen sånne "hjerter" tar faktisk kontakt med selgeren på ett senere tidspunkt da? Å få "haugesvis" med sånn oppmerksomhet skaper kanskje en slags forventning hos selgeren, men så er det aldri noen potensielle kjøpere som faktisk tar ordentlig kontakt for å faktisk kjøpe produktene som de har trykket "hjerte" på. Anonymkode: 92177...8ba Og så..? Om jeg trenger ETT stk kommode, så lagrer jeg gjerne 6-7 kommode-annonser, men kjøper da altså bare den ene jeg trenger. Om man får haugevis av hjerter, uten at noen noen sinne vil kjøpe produktet, så tyder det gjerne på at noe er galt med annonsen, som gjør at den ser interessant ut når den dukker opp i søket, men når man ser nøyere på annonsen, kommer den til kort. Eller det er rett og slett enorme mengder tilsvarende produkter til salgs. Anonymkode: fe2c0...a56 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #17 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men av hvor mange av dem som legger igjen sånne "hjerter" tar faktisk kontakt med selgeren på ett senere tidspunkt da? Å få "haugesvis" med sånn oppmerksomhet skaper kanskje en slags forventning hos selgeren, men så er det aldri noen potensielle kjøpere som faktisk tar ordentlig kontakt for å faktisk kjøpe produktene som de har trykket "hjerte" på. Anonymkode: 92177...8ba Ja nettopp! Det blir liggende hjerter der i månedsvis uten at noen skriver! Anonymkode: 811a5...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #18 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og så..? Om jeg trenger ETT stk kommode, så lagrer jeg gjerne 6-7 kommode-annonser, men kjøper da altså bare den ene jeg trenger. Om man får haugevis av hjerter, uten at noen noen sinne vil kjøpe produktet, så tyder det gjerne på at noe er galt med annonsen, som gjør at den ser interessant ut når den dukker opp i søket, men når man ser nøyere på annonsen, kommer den til kort. Eller det er rett og slett enorme mengder tilsvarende produkter til salgs. Anonymkode: fe2c0...a56 Ja så fjern iallefall det jævla hjertet om du kjøper hos andre da! Anonymkode: 811a5...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akuline Skrevet 31. oktober 2022 #19 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja nettopp! Det blir liggende hjerter der i månedsvis uten at noen skriver! Anonymkode: 811a5...c14 Men hva SÅ?? Selvsagt gidder jeg ikke gå gjennom alle annonser jeg har lagret og av-hjerte dem. På samme måte som at jeg ikke gjør det i andre nettbutikker - finn er som en nettbutikk, rett og slett? Hva med å bare slutte å se på disse hjertene, om de plager deg sånn? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #20 Del Skrevet 31. oktober 2022 Celtic Heart skrev (30 minutter siden): Det er så enkelt som at jeg vil se på annonsen i fred og ro når jeg kommer hjem, diskutere annonsen med noen andre, videresende den til noen andre eller sammenligne med flere produkter. Å legge som favoritt er et verktøy for meg som potensiell kjøper og har egentlig ikke noe å si for selger. Når jeg legger ut ting for salg bryr jeg meg i alle fall ikke om noen eller hvor mange som legger til som favoritt. Jeg svarer på de meldingene jeg får og selger gjerne til førstemann som henvender seg. Hvorfor mener du at det er useriøst? Og derfor syns jeg egentlig at hjertefunksjonen kunne vært usynlig hos selger nettopp fordi det er helt unyttig for en selger å vite hvor mange som har trykket på hjerte. De kunne heller kun beholde lagre som favoritt innstilling der kun de som lagrer vet at de har lagret annonsen. Pga dette så lager jeg heller bokmerke på annonsesiden, da det kun vil finnes i min nettleser. Dermed unngår jeg å gi selger falske forhåpninger. Anonymkode: 13586...eb0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå