AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg er den som egentlig aldri sier at jeg ikke har det bra. Det er vanskelig for meg å sette ord på vanskelige ting. Jeg går sjelden til legen. Men sannheten er at jeg sover dårlig (men likte absolutt ikke effekten av sovepiller -den følelsen var like før mam sovner, er grusom). Jeg er kontant sliten, og vet ikke hvordan jeg skal komme ovenpå igjen. Men hvordan formidler jeg at jeg ikke har det bra, når jeg ikke er vant til å fortelle hvordan jeg har det? En kollega som bare drikker kaffe hele dagen og gjør minimalt, ble sykemeldt hele ferien (som hun likevel brukte på samme måte som ellers), men jeg som yter veldig mye og nå føler meg helt på felgen, ikke får tilbud om annet enns sovepiller og får høre om legens egne soveproblemer grunnet turnus. Anonymkode: 7116c...12d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er den som egentlig aldri sier at jeg ikke har det bra. Det er vanskelig for meg å sette ord på vanskelige ting. Jeg går sjelden til legen. Men sannheten er at jeg sover dårlig (men likte absolutt ikke effekten av sovepiller -den følelsen var like før mam sovner, er grusom). Jeg er kontant sliten, og vet ikke hvordan jeg skal komme ovenpå igjen. Men hvordan formidler jeg at jeg ikke har det bra, når jeg ikke er vant til å fortelle hvordan jeg har det? En kollega som bare drikker kaffe hele dagen og gjør minimalt, ble sykemeldt hele ferien (som hun likevel brukte på samme måte som ellers), men jeg som yter veldig mye og nå føler meg helt på felgen, ikke får tilbud om annet enns sovepiller og får høre om legens egne soveproblemer grunnet turnus. Anonymkode: 7116c...12d Hva vil du da? Ønsker å bli sykemeldt, få utredning for noe, ta blodprøver? Mitt beste tips er å bli klar over hva du ønsker og evt skriv det ned på en lapp om du ikke klarer å si det muntlig. Å sammenligne deg med kollegaen din er lite konstruktivt. Anonymkode: 3aedc...f79
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 At du fikk sovetabletter forrige gang du var der betyr ikke at du ikke vil få tilbud om noe annet i fremtiden. Man prøver ut forskjellige ting og gir det litt tid for å se om det blir bedre. Når det ikke blir bedre, eller det blir verre, så må du reise tilbake til legen. Det betyr ikke at legen er ubrukelig eller at du har feilet, det er sånn gangen er i det ofte er. Selvfølgelig hjelper det ikke dersom du ikke får frem alvoret i situasjonen. Hvis du synes det er vanskelig å si hvor ille det er så kan du skrive det i et kortfattet brev og gi til legen. Beskriv din verste dag, ikke den beste. Anonymkode: 5ba2a...97b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Anbefaler at du setter deg ned og skriver et brev der du er helt ærlig om hvordan du egentlig har det, og så sender du det til fastlegen via HelseNorge. Ikke tenk så mye, bare skriv og send. Anonymkode: 1286c...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå