Gå til innhold

Stefar ønsker å tattovere min sønns fødselsdato på armen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en sønn på 2 år. Barnefar er ikke lenger i bilde. Min kjæreste og stefar til barnet sier han vil tatovere min sønns fødselsdato på underarmen for å vise at han tar ansvar for han. Vet ikke helt hva jeg synes om det. Har tenkt mange ganger på å gå fra han blandt annet.

Hva synes dere egentlig?

Anonymkode: 35ccc...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har tenkt å gå fra han så må du si det.

Anonymkode: 12df8...17b

• Liker 20
Skrevet

Han bestemmer selv hva han vil tatovere på sin egen kropp.

Anonymkode: 93f1e...c5a

• Liker 1
Skrevet

Da sier du nei, fordi du er på vei ut av forholdet. 

Anonymkode: c3380...c51

• Liker 2
Skrevet

Du må jo for faen si at du har tenkt på å gå fra ham FØR han kommer hjem med en tatovering av din unges bursdsg fordi han tror dere er en happy liten kjernefamilie

Anonymkode: 720ab...ad5

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan være en form for å prøve å trygge seg at du ikke stikker. Kan være ekte varme følelser.

Du må begynne med å finne ut om du vil satse på forholdet eller ikke, og ta det derfra! Snakk han vekk fra tattoering om du kan!

• Liker 2
Skrevet

Hvordan skal en tatovering av en fødselsdato vise at han tar ansvar?

For meg høres det ut som et tegn på lovebombing og et rødt flagg. Og vurderer du å gå fra han så gjør du det.

• Liker 8
Skrevet

Synes det er en fin gest fra ham. Høres jo ut som han virkelig ønsker å være en del av din sønns liv.  Du derimot må kvinne deg opp og være ærlig med ham ang forholdet deres. 

Anonymkode: 17b01...6c1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei. Har en sønn på 2 år. Barnefar er ikke lenger i bilde. Min kjæreste og stefar til barnet sier han vil tatovere min sønns fødselsdato på underarmen for å vise at han tar ansvar for han. Vet ikke helt hva jeg synes om det. Har tenkt mange ganger på å gå fra han blandt annet.

Hva synes dere egentlig?

Han har forresten sagt at han har time til tattovør nå på onsdag. Veldig usikker nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har forresten sagt at han har time til tattovør nå på onsdag. Veldig usikker nå.

Da slår du opp med han i kveld.

Anonymkode: 12df8...17b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare det faktum at du er usikker og har laget en tråd her om det betyr at det skriker et digert NEI inni deg. Gap opp og si nei og gjør det slutt. Det er ingen vits i å utsette noe du kjenner innerst inne er riktig valg.

Anonymkode: c3380...c51

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så du har tenkt å la han tatovere fødselsdatoen til sønnen din når du er så usikker på forholdet som dette?

Hadde jeg vært han hadde jeg blitt forbanna etterpå. Men hadde jeg vært han hadde jeg uansett ikke gjort dette.

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du må fortelle ham at du er usikker på forholdet deres.

Det er uansett dumt å gjøre noe sånt så tidlig i et forhold (siden barnet bare er 2 år må jo dere ha vært sammen kortere enn det). Jeg ville blitt veldig skeptisk hvis en jeg hadde vært sammen med så kort tid ville gjøre noe sånt. Det er en grunn til at man ikke får stebarnadopsjon før man har vært gift med forelderen til barnet i minst 5 år, f.eks. Når han begynner å ta over foreldrerollen så tidlig i et forhold, kan det tyde på at han både er veldig impulsiv, og kanskje også at han ser på det som en måte å "fange" deg på.

Skrevet

Du må snakke med han. Det er urettferdig både ovenfor han og barnet ditt. Høres ut som dette er en mann som er engasjert i barnet ditt sitt liv. Urettferdig at de skal knyttes tettere og tettere sammen, hvis du egentlig vil bort fra han. 

Skrevet

Herregud, stakkars fyr.

Anonymkode: 1126e...0b3

• Liker 2
Skrevet

Du må jo si det du har skrevet her.

Er du så usikker så må du si det.

Skrevet

Ettersom barnefar er ute av bildet, kan det jo være han vil ta ansvar som bonuspappa uansett. Barnet vil vel ikke automatisk bety mindre for ham selv om du slår opp. Med mindre du nekter all kontakt mellom dem. 

Anonymkode: 201b8...ab7

Skrevet

TS her. Hadde egentlig tenkt å fortelle han at det var slutt når han var inne til soning. Han skal inn til soning i 45 dager neste uke pga rus kjøring med bil. Nå boir jeg veldig usikker. Synes egentlig også at det var en fin ting og gjøre for ungen.

Skrevet

Jah.

Kanskje på tide å avslutte forholdet?

Skrevet

Har han kontrollerende oppførsel ellers?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...