AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg har inne en forsikringssak, og behandlingsfristen er 3-5 uker. Nå har jeg ventet i 8 uker. Ja, jeg har ringt å «maset» og etterlyst status i prosessen, men får bare til svar at de har ikke fått inn alt av opplysninger enda. For 2 uker siden fikk jeg beskjed om at de nå har fått inn alt. Det er snakk om 170.000 som jeg skal få utbetalt. Jeg ringte tilbake fredag, og da klikket dama i tlf på meg. Nå har du ringt så mange ganger og maset om dette her, du må jo forstå at vi ikke jobber natt og helg!! Du har fått beskjed om å vente og la oss få se på saken din! Tror du at det er bare din sak som ligger i bunken her??? Jeg: jeg forholder meg til mailen med behandlingsfristen og den er overgått for lengst, og jeg lurer faktisk på når jeg får utbetalt de pengene. Hun: vi har jo ikke behandlet saken enda, og du vet ikke om du får noe!! Jeg: forventer litt bedre kundeservice av et forsikringsselskap jeg betaler dyre dommer til hver mnd. Jeg er kunde! Dama ble sur og la på! Kjenner jeg koker! Får beskjed om å slutte å mase?? Anonymkode: 5c99b...b44
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Wow haha jævlig uprofesjonelt av henne, hvilket selslap er det så jeg vet hva jeg skal ligge unna? Anonymkode: 45561...9df 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 For det første er det ingenting som heter "skal få utbetalt" i en forsikringssak, hvor mye du får utbetalt avgjør forsikringsselskapet etter å ha behandlet saken. Og de kan ikke behandle saken før de faktisk har fått alle opplysninger/dokumentasjon, først DA løper behandlingsfristen på 3-5 uker. Så du må roe deg kraftig ned, her er det du som trår over streken. Anonymkode: ae4d9...097 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Skjønner godt at hun i forsikringsselskapet ble irritert. Anonymkode: 35f34...7d2 2
Skid_raw Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For det første er det ingenting som heter "skal få utbetalt" i en forsikringssak, hvor mye du får utbetalt avgjør forsikringsselskapet etter å ha behandlet saken. Og de kan ikke behandle saken før de faktisk har fått alle opplysninger/dokumentasjon, først DA løper behandlingsfristen på 3-5 uker. Så du må roe deg kraftig ned, her er det du som trår over streken. Anonymkode: ae4d9...097 "For 2 uker siden fikk jeg beskjed om at de nå har fått inn alt." 1
Reign Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har inne en forsikringssak, og behandlingsfristen er 3-5 uker. Nå har jeg ventet i 8 uker. Ja, jeg har ringt å «maset» og etterlyst status i prosessen, men får bare til svar at de har ikke fått inn alt av opplysninger enda. For 2 uker siden fikk jeg beskjed om at de nå har fått inn alt. Det er snakk om 170.000 som jeg skal få utbetalt. Jeg ringte tilbake fredag, og da klikket dama i tlf på meg. Nå har du ringt så mange ganger og maset om dette her, du må jo forstå at vi ikke jobber natt og helg!! Du har fått beskjed om å vente og la oss få se på saken din! Tror du at det er bare din sak som ligger i bunken her??? Jeg: jeg forholder meg til mailen med behandlingsfristen og den er overgått for lengst, og jeg lurer faktisk på når jeg får utbetalt de pengene. Hun: vi har jo ikke behandlet saken enda, og du vet ikke om du får noe!! Jeg: forventer litt bedre kundeservice av et forsikringsselskap jeg betaler dyre dommer til hver mnd. Jeg er kunde! Dama ble sur og la på! Kjenner jeg koker! Får beskjed om å slutte å mase?? Anonymkode: 5c99b...b44 Men du kan jo ikke vite om du får noe utbetalt når saken ikke er ferdig behandlet? 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har inne en forsikringssak, og behandlingsfristen er 3-5 uker. Nå har jeg ventet i 8 uker. Ja, jeg har ringt å «maset» og etterlyst status i prosessen, men får bare til svar at de har ikke fått inn alt av opplysninger enda. For 2 uker siden fikk jeg beskjed om at de nå har fått inn alt. Det er snakk om 170.000 som jeg skal få utbetalt. Jeg ringte tilbake fredag, og da klikket dama i tlf på meg. Nå har du ringt så mange ganger og maset om dette her, du må jo forstå at vi ikke jobber natt og helg!! Du har fått beskjed om å vente og la oss få se på saken din! Tror du at det er bare din sak som ligger i bunken her??? Jeg: jeg forholder meg til mailen med behandlingsfristen og den er overgått for lengst, og jeg lurer faktisk på når jeg får utbetalt de pengene. Hun: vi har jo ikke behandlet saken enda, og du vet ikke om du får noe!! Jeg: forventer litt bedre kundeservice av et forsikringsselskap jeg betaler dyre dommer til hver mnd. Jeg er kunde! Dama ble sur og la på! Kjenner jeg koker! Får beskjed om å slutte å mase?? Anonymkode: 5c99b...b44 Hvorfor har du ikke en advokat? Jeg ville anskaffet med en advokat med en gang, slik at det blir fortgang og saken kan avsluttes. Anonymkode: 23ee9...7f9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 Reign skrev (2 minutter siden): Men du kan jo ikke vite om du får noe utbetalt når saken ikke er ferdig behandlet? Det er en enkel sak, der det står soleklart hva forsikringen dekker Anonymkode: 5c99b...b44
Taluno Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 Om det er 3-5 uker behandlingstid, og det er kun to uker siden de har fått inn alt, så er det jo 1-3 uker igjen av behandlingsfristen? Som for øvrig omtrent alltid er veiledende, og ikke absolutt... Men hvordan mener du egentlig at de skal behandle saken din, når de ikke har fått inn alle opplysninger? Helt greit at hun ikke var den mest hyggelige, men du har jo helt urealistiske forventinger... De kan ikke gjette seg til hva de manglende opplysningene kan inneholde. 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For det første er det ingenting som heter "skal få utbetalt" i en forsikringssak, hvor mye du får utbetalt avgjør forsikringsselskapet etter å ha behandlet saken. Og de kan ikke behandle saken før de faktisk har fått alle opplysninger/dokumentasjon, først DA løper behandlingsfristen på 3-5 uker. Så du må roe deg kraftig ned, her er det du som trår over streken. Anonymkode: ae4d9...097 Nei, fra vi sendte inn søknad skal det gå 3-5 uker sto det i mailen. De behandler fortløpende saker og har liten behandlingstid når papirene først er kommet inn Anonymkode: 5c99b...b44
Snublefot62 Skrevet 31. oktober 2022 #12 Skrevet 31. oktober 2022 Behandlingsfristen er 3-5 uker når de har fått inn alt. Du skriver selv at det nå er 2 uker siden, altså er ikke behandlingsfristen over enda, og først når de har sett på saken vet de om de trenger mer info eller har alt og kan konkludere. Først da vet du om du får penger eller ikke. Og skulle du være uenig i beløpet så vil det ta ytterligere tid. Så her er du litt vel utolmodig og oppfører deg litt vel ufint. Synes samtidig og at det er merkelig at de har sagt 3-5 ukers behandlingfrist. Sannsynligvis har de tatt noen forbehold og skrevet "normalt sett" eller "til de får startet på saken". Hvor har du lest dette? Kan du linke til vilkårene hvor dette står? 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #13 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg vet bare at jeg skal kutte ut IF!!! reiseforsikringen dekket ikke hjemreise ved akutt sykdom, id-tyveri forsikringen jeg betalte med glede dekker bare samtaler med banken…wtf. Ikke det at jeg tror andre er så mye bedre. Men er drittlei av å betale for nada. Anonymkode: c2f9a...c92
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Skrevet 31. oktober 2022 Taluno skrev (Akkurat nå): Om det er 3-5 uker behandlingstid, og det er kun to uker siden de har fått inn alt, så er det jo 1-3 uker igjen av behandlingsfristen? Som for øvrig omtrent alltid er veiledende, og ikke absolutt... Men hvordan mener du egentlig at de skal behandle saken din, når de ikke har fått inn alle opplysninger? Helt greit at hun ikke var den mest hyggelige, men du har jo helt urealistiske forventinger... De kan ikke gjette seg til hva de manglende opplysningene kan inneholde. 3-5 uker fra jeg sendte inn søknaden første gang. Ikke etter at de har mottatt dokumentasjon. Uansett, det kan ta lengre tid og det er jo greit, men forventer at jeg blir snakket til på en ordentlig måte. Å si du må slutte å mase er jo bare helt blåst Anonymkode: 5c99b...b44
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #15 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner godt at hun i forsikringsselskapet ble irritert. Anonymkode: 35f34...7d2 Jeg jobber i barnehage, og ja jeg kan bli irritert på foreldre som har urealistiske krav og forventninger.. men jeg ber de ikke «slutte å mase» i garderoba, men er profesjonell i svarene mine Anonymkode: 5c99b...b44 1
Reign Skrevet 31. oktober 2022 #16 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 3-5 uker fra jeg sendte inn søknaden første gang. Ikke etter at de har mottatt dokumentasjon. Uansett, det kan ta lengre tid og det er jo greit, men forventer at jeg blir snakket til på en ordentlig måte. Å si du må slutte å mase er jo bare helt blåst Anonymkode: 5c99b...b44 Tja, er det helt blåst dersom du faktisk har mast masse? Kompisen min er saksbehandler hos en offentlig klageinstans. Han forteller støtt og stadig om folk som tror at det hjelper å ringe hele tiden for å få klagen behandlet, når oppgitt behandlingstid er 3 måneder på en type saker og 6 måneder på en annen type. Han sier han mest får lyst til å legge klagen til de som maser mest nederst i bunken - selv om han selvfølgelig ikke gjør det fordi han har integritet. 4
Helene Skrevet 31. oktober 2022 #17 Skrevet 31. oktober 2022 Hadde forsikringssak for et par år siden. Ikke snakk om 170 000. Fikk da dekket 30 000. Utgifter til veterinær, operasjon, oppfølging. De stilte aldri spørsmål om dette var nødvendig. Det var nødvendig. Gutten, katten ble angrepet av en grevling. Kom blødende hjem, hadde jeg ventet 1 time så hadde han ikke overlevd. Forsikringsselskapet dekket alt. Ikke noen spørsmål. Ok, de fikk kopi av kvitteringer fra veterinær. Men de dekket alt.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #18 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet bare at jeg skal kutte ut IF!!! reiseforsikringen dekket ikke hjemreise ved akutt sykdom, id-tyveri forsikringen jeg betalte med glede dekker bare samtaler med banken…wtf. Ikke det at jeg tror andre er så mye bedre. Men er drittlei av å betale for nada. Anonymkode: c2f9a...c92 Du har jo ikke lest vilkårene. ID-tyveri-forsikring har aldri dekket mer enn juridisk bistand opp til en viss sum. Og jo, forsikringen dekker hjemreise ved akutt sykdom så lenge det er behov for det. Les: så lenge det er et medisinsk behov for det og ikke bare en grunn du har funnet på selv fordi du synes du skulle vær hjemme. Anonymkode: ffd6f...bdf 2
Snublefot62 Skrevet 31. oktober 2022 #19 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 3-5 uker fra jeg sendte inn søknaden første gang. Ikke etter at de har mottatt dokumentasjon. Uansett, det kan ta lengre tid og det er jo greit, men forventer at jeg blir snakket til på en ordentlig måte. Å si du må slutte å mase er jo bare helt blåst Anonymkode: 5c99b...b44 Kan du linke til vilkårene? 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #20 Skrevet 31. oktober 2022 Reign skrev (3 minutter siden): Tja, er det helt blåst dersom du faktisk har mast masse? Kompisen min er saksbehandler hos en offentlig klageinstans. Han forteller støtt og stadig om folk som tror at det hjelper å ringe hele tiden for å få klagen behandlet, når oppgitt behandlingstid er 3 måneder på en type saker og 6 måneder på en annen type. Han sier han mest får lyst til å legge klagen til de som maser mest nederst i bunken - selv om han selvfølgelig ikke gjør det fordi han har integritet. En sier jo ikke til kunder som betaler dyre dommer hver mnd «slutt å mas» Folk som betaler for en tjeneste skal ha god servise. Anonymkode: 5c99b...b44 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå