AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Min ungdom på 15 år, ønsker at far ikke skal fortsette å ha delt foreldreansvar, pga far skriver ikke under på bankort, pass osv.. jeg som mor, har ikke råd til advokat. Har en 15 åring noen rettigheter her? Anonymkode: 8c0fb...14b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Snakk med barnevernet Anonymkode: fe76c...436
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk med barnevernet Anonymkode: fe76c...436 Barnevernet har ingenting med Lov om barn- og foreldre å gjøre Anonymkode: 53893...238 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Ta kontakt med jusstudentene i nærmeste by og hør med dem! Anonymkode: 18591...ea5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min ungdom på 15 år, ønsker at far ikke skal fortsette å ha delt foreldreansvar, pga far skriver ikke under på bankort, pass osv.. jeg som mor, har ikke råd til advokat. Har en 15 åring noen rettigheter her? Anonymkode: 8c0fb...14b Megling Anonymkode: 2ec9c...e39
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 Her fikk vi pass, selv om far ikke ville at barna skulle ha pass. Han mente jeg kom til å kidnappe de. Og fikk bankkort til barna uten fars signatur i sparebank 1. Anonymkode: 85ed0...775
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg er ikke jurist, men jobber tett på lignende saker. Jeg tror dessverre barn kun får partsstatus ved fylte femten i barnevernssaker, ikke saker etter barneloven. Fordi disse anses som en siviltvist mellom foreldrene og barn normalt ikke har noe de skulle ha sagt om foreldreansvar så lenge de er mindreårige. Men den enkleste måten å finne ut av det på, er å kontakte et advokatfirma eller tre og høre om de kan representere barnet i en slik sak. Dersom dere er i oslotraktene kan jeg anbefale f.eks firmaene Teigstad, Bax eller Salomon Johansen. I resten av landet har jeg dessverre ikke den helt store oversikten. Skulle det - som jeg tror - ikke føre frem, er ikke dette nødvendigvis en type sak det er helt umulig å føre selv heller. Selv om retten vil fraråde det, men det handler like mye om at det blir mye merarbeid for dem. Anonymkode: 368c2...219 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå