AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Hei Jeg er en godt voksen dame som prøver gå ned i vekt. Har i og for seg gått bra, holder på med periodisk faste 18-6, og prøver også gå mye og trene litt svømming/styrke. Forrige uke hadde jeg et par ekstra fridager, hvor jeg la inn et par ekstra gå turer og treningsøkter (styrke). Det skal sies at når jeg trener styrke så bruker jeg ikke tunge vekter. Prøver sjekke vekta hver mandag for å se hvordan jeg ligger an. Så i dag at jeg hadde gått opp 3 kg fra forrige uke? Og det med å spise som vanlig + trene MER? Hva skjer? 😧 Anonymkode: 6fc35...d02
Gjest Blomsterbie Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Er usikker men er viktig å huske at muskler veier mer en fett. Så hvis du har begynnt å trene så er det fullt mulig at du bare har utviklet litt mer muskler, og de veier mye. Derimot mister du sikkert fett, og dette kan man etterhvert se, altså at man ser at man har mistet kroppsmasse enkelte steder, altså at kroppen har blitt tynnere, men vekta sier at man har gått opp i vekt, men dette er sannsynligvis da bare muskler:)
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Du har feil fokus. Ikke tenk at du skal ned i vekt. Tenk heller at du skal ned i cm, og stramme opp i stedet. Denne vekta kan være så mangt. Kvinner veksler litt mer i vekt enn menn gjør også, pga menstruasjon, hvis du fremdeles har det. Du kan også få opphoping av væske i kroppen i starten, men det går over. Dessuten veier muskler mer enn fett, så det kan også være økning av muskelmasse som spiller inn. Eller det kan være at du spiser mer enn du tror. Lurt å holde en oversikt, men sqmtidig ikke bli fanatisk. Anonymkode: 21311...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har feil fokus. Ikke tenk at du skal ned i vekt. Tenk heller at du skal ned i cm, og stramme opp i stedet. Denne vekta kan være så mangt. Kvinner veksler litt mer i vekt enn menn gjør også, pga menstruasjon, hvis du fremdeles har det. Du kan også få opphoping av væske i kroppen i starten, men det går over. Dessuten veier muskler mer enn fett, så det kan også være økning av muskelmasse som spiller inn. Eller det kan være at du spiser mer enn du tror. Lurt å holde en oversikt, men sqmtidig ikke bli fanatisk. Anonymkode: 21311...3ad Ja, det er nok kroppen som holder på vann av en eller annen grunn. Anonymkode: cc960...d6c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Du skal ha trent noe helt sinnsykt mye for å bygge tre kg muskler på en uke... om det i det hele tatt er fysisk mulig. Men vekten kan endre seg på grunn av vann i kroppen og hvor man er i syklusen. Anonymkode: 25ca4...9c6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 56 minutter siden, AnonymBruker said: Du har feil fokus. Ikke tenk at du skal ned i vekt. Tenk heller at du skal ned i cm, og stramme opp i stedet. Denne vekta kan være så mangt. Kvinner veksler litt mer i vekt enn menn gjør også, pga menstruasjon, hvis du fremdeles har det. Du kan også få opphoping av væske i kroppen i starten, men det går over. Dessuten veier muskler mer enn fett, så det kan også være økning av muskelmasse som spiller inn. Eller det kan være at du spiser mer enn du tror. Lurt å holde en oversikt, men sqmtidig ikke bli fanatisk. Anonymkode: 21311...3ad Ble ferdig med mensturasjon for et par år tilbake Anonymkode: 6fc35...d02
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal ha trent noe helt sinnsykt mye for å bygge tre kg muskler på en uke... om det i det hele tatt er fysisk mulig. Men vekten kan endre seg på grunn av vann i kroppen og hvor man er i syklusen. Anonymkode: 25ca4...9c6 Ferdig med mensturasjonen Anonymkode: 6fc35...d02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå