Gå til innhold

Hår og hudpleiesalog med barnepass

Hedda92

Anbefalte innlegg

Hei😁

Jeg har blitt nysgjerrig på å om det hadde vært mulig med barnepass på en hår/hudpleiesalong? Kanskje mest på hudpleiesalong, for mye kjemikaler i bildet med hårsalong, kanskje..

Jeg har lest at mange skriver her at de fleste ordnet med barnevakt ved besøk av frisørsalong. Også har jeg sett at mange spør om hvordan det fungerer med barnepass på treningssentre rundt om i landet.

Derfor får jeg inntrykk av at dette er et behov, men hvor stort? hadde vært spennende å fått svar:)

Jeg selv har småbarn og hadde gjerne dratt på hudpleiesalong (besøkt oftere) der jeg kunne fått barnepass, for det er ikke alltid lett å samkjøre dette med mann og besteforeldre...

Også vil jeg presisere at da forventer jeg at barnepass er nøye valgt ut på samme måte som i treningssentre. Slik at den som passer på har en tidligere erfaring og bakgrunn i jobb med barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ideen...men jeg har selv to barn...og kunne aldri tatt hudpleie etc mens barnet var i samme hus he he...jeh har tatt det et ganger og da har de i barnehagen..men om dette ikke hadde vært mulighet så hadde jeg passet på at når jeg var klar med massasje el...da skulle skulle jeg fått fri etterpå... ikke fått 1 times massasje..for så gå inn i et annet rom, kle på barnet mitt,sette det i vogn og komme meg hjem he he.

Men frisør hadde jo vært greit...men igjen..dette er også en min egen tid.

Nå koster det 250 bare for manneklipp...og skal vi danse fikse håret vårt og betale for barnepass...da blir slike timer veldig dyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du å gjøre om barnet slår seg vrang hos barnepasseren midt i behandlingen da? 

På treningssenter kan man lett bare avbryte treningen og ta med seg ungen om ting går skeis. 

Det er ikke like lett å bare gå midt i en frisørtime.. Med håret fullt i folie og greier, eller halve håret klippet og halve ikke... 

Ikke noe for meg.

De fleste klarer vel få til et besøk hos frisøren uten for mye styr? Avspasere og gå midt på dagen, gå når mannen kan passe, få noen andre til å passe, klippe håret hjemme, osv? Har to barn, og aldri hatt behov for noe sånt. 

Anonymkode: 98931...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva tenker du å gjøre om barnet slår seg vrang hos barnepasseren midt i behandlingen da? 

På treningssenter kan man lett bare avbryte treningen og ta med seg ungen om ting går skeis. 

Det er ikke like lett å bare gå midt i en frisørtime.. Med håret fullt i folie og greier, eller halve håret klippet og halve ikke... 

Ikke noe for meg.

De fleste klarer vel få til et besøk hos frisøren uten for mye styr? Avspasere og gå midt på dagen, gå når mannen kan passe, få noen andre til å passe, klippe håret hjemme, osv? Har to barn, og aldri hatt behov for noe sånt. 

Takk for svar:) Forstår det, ja. Derfor presiserte jeg at de som benytter seg av tilbudet må nok være ganske trygge på barna sine. I barnehagen også, er det ganske mange "nye" vikarer som barnet ser så å si hver dag, og av erfaring så går dette veldig bra. Har du et barn du er trygg mor til, så er barnet trygt med de aller fleste voksne. Og i tillegg må du som mor selvfølgelig forberede barnet ditt, som til alle andre situasjoner, i butikk, lekeland, lekeplass, barnehage osv.

Jeg presiserte det at de som jobber da må ha erfaring og klare å "lese" barnet. Det vil en voksen nøye valgt ut klare. Også vil en kommunikasjon mellom barnepasseren og moren gi trygghet for barnet. Jeg bare tenker at utifra erfaring i barnehage sektoren, er det ganske mye som skal til for at sånt skal gå galt. Jeg skjønner det med at du kan avbryte trening i en treningssituasjon.. men i en sånn behandling ja det kan bli litt annen utfordring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda92 skrev (5 minutter siden):

Takk for svar:) Forstår det, ja. Derfor presiserte jeg at de som benytter seg av tilbudet må nok være ganske trygge på barna sine. I barnehagen også, er det ganske mange "nye" vikarer som barnet ser så å si hver dag, og av erfaring så går dette veldig bra. Har du et barn du er trygg mor til, så er barnet trygt med de aller fleste voksne. Og i tillegg må du som mor selvfølgelig forberede barnet ditt, som til alle andre situasjoner, i butikk, lekeland, lekeplass, barnehage osv.

Jeg presiserte det at de som jobber da må ha erfaring og klare å "lese" barnet. Det vil en voksen nøye valgt ut klare. Også vil en kommunikasjon mellom barnepasseren og moren gi trygghet for barnet. Jeg bare tenker at utifra erfaring i barnehage sektoren, er det ganske mye som skal til for at sånt skal gå galt. Jeg skjønner det med at du kan avbryte trening i en treningssituasjon.. men i en sånn behandling ja det kan bli litt annen utfordring :)

Nei.. Barn er ulike, like ulike som oss voksne. Mange barn er skeptiske til fremmede, selv om de har trygge og gode foreldre. Alle barn kan klikke, uansett forberedelser. 

Vikarer i bhg er noe helt annet. I bhg er de i kjente omgivelser, med kjente barn, og flere kjente voksne. Det er noe helt annet enn å plutselig være på et nytt sted (frisørsalongen går man ikke til hver dag..), med ingen andre kjente barn og voksne. 

Hvordan tenker du dette kommer til å påvirke prisene? Om de skal ha inn folk som er utdannet til å jobbe med barn, og lokaler med plass til barnepass, vil det bli ENDA dyrere å gå til frisøren.... Jeg synes det er hinsides dyrt allerede. Og hvor tenker du få fatt i disse kvalifiserte folkene, som er utdannet til å jobbe med barn..? Hvem med utdanning vil jobbe som barnpasser i en frisørsalong....? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...