Gå til innhold

Julebrus med eller uten sukker?

Julebrus med eller uten sukker?  

86 stemmer

1. 1. Foretrekker du julebrus med eller uten sukker?

• Med sukker
      35
    • Uten sukker
      51

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke meg du siterer, men kunstig søtning er jo som gift å regne! Oppblåst i magen, endrer tarmfloraen og, etter min mening, smaker det ikke like godt. Nå var det jo heller ikke meg du siterte da, så den vedkommende syns det smaler det samme.

Jeg tåler ikke kunstig søtning. Det er noe alle forventer at folk tåler og at det er det som drikkes. Når folk byr meg på brus eller saft må jeg alltid si "gjerne, så lenge det er ordentlig brus. Sånn lettbrus uten sukker tåler jeg ikke." Får alltid masse spørsmål om hvorfor. Det skal jo være så sunt. 

Vel, nå er vel Norge det landet i verden som konsumerer mest kunstig søtning. Vi er vel således å anse som et interessant forskningsprosjekt angående langtidseffekter. 85% av brusen som selges i Norge er sukkerfri. De har gjort en god jobb med å hjernevaske befolkningen til å tro at dette er flott og sunt!

Anonymkode: 2e99b...2fb

Den jeg siterte drikker jo stort sett brus med kunstig søtningsmiddel og sier at det smaker det samme, men drikker med sukker noen ganger og derfor mitt spørsmål.

Anonymkode: a6f65...002

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om du tror saft og brus uten sukker er sunt så har du misforstått noe grunnleggende om ernæring.

Anonymkode: 0432d...d0a

Hvis du klarte å tolke det utfra mitt innlegg så er du god! Jeg starter innlegget med å kalle det så godt som gift. Det gir helseplager som, i likhet med p-piller, ikke er sånn sykt irriterende og som man etter hvert blir så vant med at man tenker det er normalt. Jeg blir ordentlig dårlig av kunstig søtning så jeg drikker/spiser det aldri.

Men, mange av de som sverger til kunstig søtning gjør det til en viss grad fordi de tror det er sunt. I hvert fall sunnere enn sukker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 13.09):

Brus er da vel ikke en del av det daglige kostholdet uansett? 😳

Anonymkode: a6f65...002

Om du virkelig tror at brus ikke er en del av daglige kostholdet til folk, kommer du til å bli overrasket over alt folk spiser til daglig😂

Dessuten, julebrus er noe mange drikker mye av i jula, uavhengig om de drikker mye brus ellers i året. Så da kan det være mulig å spare mange kalorier på sukkerfritt. Om man bare drikker ett par glass på julaften eller lignende, så har det selvsagt ingen betydning. 

Anonymkode: 561dc...d76

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du klarte å tolke det utfra mitt innlegg så er du god! Jeg starter innlegget med å kalle det så godt som gift. Det gir helseplager som, i likhet med p-piller, ikke er sånn sykt irriterende og som man etter hvert blir så vant med at man tenker det er normalt. Jeg blir ordentlig dårlig av kunstig søtning så jeg drikker/spiser det aldri.

Men, mange av de som sverger til kunstig søtning gjør det til en viss grad fordi de tror det er sunt. I hvert fall sunnere enn sukker.

Jeg velger gjerne matvarer som er sukkerfri fordi de ofte inneholder færre kalorier. Jeg tror det er det mange mener når de beskriver det som «sunnere». Tviler på at de tror at sukkerfrie produkter har mer sunnere næringsmidler enn produkter med sukker. Så hva som er sunt, kommer jo selvsagt helt an på hvordan man definerer sunt.

Anonymkode: 561dc...d76

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

All brus er gift.

Det er dødelig å leve.

Skrevet

Uten sukker.Den smaker bedre enn den med sukker så da kan jeg heller bruke de kaloriene på noe annet som smaker godt 😊

Anonymkode: 95fed...91f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...