AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Hvor mange rom, ca kvm og pris? Brukte de lang tid? Anonymkode: b4aa7...563
newman01 Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Tok én vegg for å prøve. 2x2,4m areal sånn ca. Brukte 3 dager, med kanskje 30 minutters innsats morgen og kveld. Kostet den nette sum av 105kr for sparkelmasse, siden jeg hadde sparkelspade fra før. Pussemaskin hadde jeg også fra før. Overkommelig arbeid, ble ganske bra. Har såvidt skrapet i toppen av sparkelbøtta, så har kanskje 80% av den igjen... Holder til flere vegger om jeg skulle være i godt humør med arbeidslyst en dag i fremtiden Veggsparkel LF, 5 L - Biltema.no Endret 31. oktober 2022 av newman01
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 Tror vi betalte mellom 30 og 40K for legging av glatt duk og sparkling av vegger og tak i 3 rom i fjor. Rommen var ganske små, 6-9 kvm. Jeg synes kommentaren til newman01 over her må nyanseres. Overkommelig arbeid - for den nevenyttige. Jeg har selv prøvd meg på helsparkling, og resultatet ble sånn passe. Veggen ble ikke superglatt for å si det slik. Masse støv og en del jobb. Jeg gjør det ikke igjen, da jeg har grei råd og bedre ting å bruke tiden min på (spesielt siden det var vanskeligere enn jeg trodde). Men for de som legger ned en god innsats i å bli flink, og kanskje er litt nevenyttig fra før, så kjør på Anonymkode: 2d686...7c5
newman01 Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Veggen ble ikke superglatt for å si det slik. Masse støv og en del jobb. Jeg gjør det ikke igjen, da jeg har grei råd og bedre ting å bruke tiden min på Hehe, jeg sa at resultatet ble ganske bra. Ikke perfekt. Og veggen jeg gjorde det på var 2 meter bred. Og jeg er ikke 100% sikker på at jeg kommer til å prøve flere vegger med det første. Det er tidkrevende og pirkete om man skal starte på et rom med fire vegger på 5 meter hver, pluss vinduer, listverk, dører og møbler som står i veien. Men det er av og til greit å informere om alternativkosten til å leie inn fagfolk. En hundrelapp og litt egeninnsats kan for mange være forskjellen på å faktisk gjøre noe og la være fordi de ikke har 30'000 til overs for å male et rom. Endret 1. november 2022 av newman01
Blåttvann Skrevet 2. november 2022 #5 Skrevet 2. november 2022 Dette er så enkelt arbeid at man kan spare mye å på gjøre det selv. Men hvis du skal få folk til å gjøre det må du beregne 1000,- timen per person i arbeid. Det tar ikke så lang tid, men vil kanskje si som en tommelfingerregel at det koster 1000,- per kvm rom med vanlig takhøyde. 9kvm rom = 9000,-.
Tomas77 Skrevet 2. november 2022 #6 Skrevet 2. november 2022 Jobb som jeg syntes var ordentlig morsom å gjøre selv. Ble bra også men det er klart er det snakk om et helt hus så hadde jeg nok mistet entusiasmen.
Motelvibes Skrevet 2. november 2022 #7 Skrevet 2. november 2022 Utrolig tungt. Ville betalt noen for å gjøre det profesjonelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå