Gå til innhold

Kjøreforbud, Peth-verdier.. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så "dum" at jeg sa til legen at jeg til tider kunne drikke litt mye. Drikker ikke noe annet enn øl.

Det endte såklart opp med kjøreforbud i 6 måneder. Jeg har nå ikke drukket på tre uker. Fikk svar på første peth-testen jeg tok. Legen skrev ikke noe annet enn at den lå på 1,1. Jeg vet jo ikke helt hva dette betyr.. Når kan jeg regne med at det går ned?

Anonymkode: 25c65...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det indikerer vel at du har hatt et rimelig høyt inntak de siste ukene

ADCB3EC6-5333-4FA5-AAFF-DC2E931A3DCD.png

Anonymkode: 88b84...686

• Nyttig 2
Skrevet

Ok. Nå er det jo litt over en uke siden jeg tok den første prøven. Skal ta neste om en uke igjen fra nå. Så da vil den jo gå ned enda mer til den tid håper jeg..

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok. Nå er det jo litt over en uke siden jeg tok den første prøven. Skal ta neste om en uke igjen fra nå. Så da vil den jo gå ned enda mer til den tid håper jeg..

Vær obs på at noen sykdommer gir feil svar her! Var en mor som mistet barna pga dette, vært en del om det i media for noen få år siden

Anonymkode: 2cfdb...94b

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vær obs på at noen sykdommer gir feil svar her! Var en mor som mistet barna pga dette, vært en del om det i media for noen få år siden

Anonymkode: 2cfdb...94b

Ok, tviler på at det er noen sykdom i mitt tilfelle. Las på nettet at peth kan vise i opptil fire uker tilbake, men legen sa at det ikke var noe fasitsvar? Så hva skal jeg egentlig stole på? Kan jeg regne med at når det har gått 4 uker så har det gått ned til under 0,3 hvor det bør ligge?

Jeg drikker som sagt kun øl.

Skrevet

Ok, tviler på at det er noen sykdom i mitt tilfelle. Las på nettet at peth kan vise i opptil fire uker tilbake, men legen sa at det ikke var noe fasitsvar? Så hva skal jeg egentlig stole på? Kan jeg regne med at når det har gått 4 uker så har det gått ned til under 0,3 hvor det bør ligge?

Jeg drikker som sagt kun øl.

Øl, vin, vodka, hjemmebrent…..alkohol er alkohol. Så at du «bare» drikker øl er ingen unnskyldning eller formildende

Men håper virkelig du har korket flaska nå, eller drikker du fortsatt og håper at verdien skal gå ned av seg selv?

Anonymkode: 645e1...d22

Skrevet

Øl, vin, vodka, hjemmebrent…..alkohol er alkohol. Så at du «bare» drikker øl er ingen unnskyldning eller formildende

Men håper virkelig du har korket flaska nå, eller drikker du fortsatt og håper at verdien skal gå ned av seg selv?

Anonymkode: 645e1...d22

Jeg vil jo påstå at det er verre å drikke brennevin i store mengder.

Som jeg skrev i HI så har jeg ikke drukket på tre uker og har planer om å fortsette med det.

Skrevet

Peth halvveres ca hver 6-12. dag. Store individuelle forskjeller. 
1.1 etter 3 ukers avhold er mye hvis du kun drakk øl, kan tyde på at du ligger i øvre del av den halvveringsskalaen. 

Anonymkode: dc6f6...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...