Gå til innhold

Klarer ikke foreldre som roper "heeeei, koselig å se deeeeeg, Lisa!!" ved levering og henting i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg sær?

Er en gjeng foreldre i barnehagen som roper "heeeei! Koselig å se deg ,Lisa!", eller lignende. 

Jeg kjenner jeg er ikke helt der på hverken morgen eller ettermiddagen og får nesten litt hetta av det.

Disse menneskene er også kristne, og synes det er dumt om de føler de MÅ være sånn fordi de er kristne. Forstår det ikke er tilfelle, men...

Misforstå meg rett, jeg ønsker kontakt, men det blir for meg litt for voldsomt. Det gjør at jeg føler jeg må være på samme nivå.

Jeg ville satt mer pris på bare "hallo, hvordan går det med dere?" Eller bare "hei", og av og til la meg få ta neste tur i samtalen. 

Hva mener dere?

Anonymkode: 4c3d9...7b6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: 5c530...f14

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ?

Les gjerne innlegget igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er jeg sær?

Er en gjeng foreldre i barnehagen som roper "heeeei! Koselig å se deg ,Lisa!", eller lignende. 

Jeg kjenner jeg er ikke helt der på hverken morgen eller ettermiddagen og får nesten litt hetta av det.

Disse menneskene er også kristne, og synes det er dumt om de føler de MÅ være sånn fordi de er kristne. Forstår det ikke er tilfelle, men...

Misforstå meg rett, jeg ønsker kontakt, men det blir for meg litt for voldsomt. Det gjør at jeg føler jeg må være på samme nivå.

Jeg ville satt mer pris på bare "hallo, hvordan går det med dere?" Eller bare "hei", og av og til la meg få ta neste tur i samtalen. 

Hva mener dere?

Roper de til de ansatte eller barna?

Er det ikke bare hyggelig da?

Anonymkode: 149c1...135

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, det blir litt voldsomt når det skjer hver dag. Er det virkelig like koselig å se meg hver eneste dag? Tviler 😅

Anonymkode: 663f4...f59

• Liker 1
Skrevet

Jobber du i barnehagen eller leverer du også et barn? Ja, det er litt plagsomt med overdrevet hyggelige mennesker, men et problem er det vel neppe. Surmuling, bli oversett og likegyldig behandling er verre.

Anonymkode: 00d82...7cd

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Les gjerne innlegget igjen.

Jeg skjønner ikke problemet. Liker du ikke dialekta? At de er blide? At de snakker til deg?

• Liker 3
Skrevet (endret)

De må jo få være som de er. Det har du også lov til TS. Når de roper og stråler mot deg, så smil tilbake, anstrengt eller ei, og nikk; " jo takk, hyggelig å se deg også". Så retter du oppmerksomheten mot noe annet. 

Ingen kan nekte noen å være seg selv, Det gjelder både deg og dem. Det skal du heller ikke ha dårlig samvittighet for... 

Klart det er litt voldsomt for mange av oss når folk er for overstrømmende. Men du er vel neppe den første som føler det, og det må de jo nødvendigvis være vant til, dette med å bli høflig satt på plass av oss mindre overstrømmende. 

Endret av Mooza
  • Liker 1
Skrevet

Det er foreldre og, jeg leverer og henter.

Skrevet

Er denne syngende hilsingen jeg ikke klarer....

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke bare koselig da? Det er bedre at noen sier at det er hyggelig å se deg fremfor å bare overse.

• Liker 1
Skrevet

Wow 😂😂😂 stakkars deg som har hyggelige folk rundt deg. Enig med deg altså, de må være kristne 😂😂😂

Anonymkode: 00639...ca5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nettopp utdannet barnehagelærer ❤️ Og har allerede møtt på foreldre som du beskriver, jeg synes det er kjempe koselig og det gjør faktisk litt dagen min i tillegg til de små gullene jeg skal ta vare på ❤️ Jeg elsker blide og genuint medmenneskelige folk ❤️ 

Anonymkode: 1c2af...fb1

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er folk som bruker overstrømmende oppførsel som et slags maktmiddel. Det blir nesten som om man går inn til en funksjonshemmed og snakker litt tydelig glad og oppmuntrende. De tror kanskje de gjør en god gjerning eller noe? Sprer glede liksom, mens de egentlig er ganske annoying. De kunne like så godt ropt;" Se på meg med overskudd, og sååååååå trivelig å se deg" ...

Jajjaja...fint og flott det. Ro deg ned di ape liksom. Se rart på dem og nikk høflig og avmålt. 

Anonymkode: 5f6c7...592

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nettopp utdannet barnehagelærer ❤️ Og har allerede møtt på foreldre som du beskriver, jeg synes det er kjempe koselig og det gjør faktisk litt dagen min i tillegg til de små gullene jeg skal ta vare på ❤️ Jeg elsker blide og genuint medmenneskelige folk ❤️ 

Anonymkode: 1c2af...fb1

Det er en annen sak. En helt annen sak. Dette viser at de liker deg og du føler du har deres tillit.

Jeg er forelder og de er forelder.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jobber du i barnehagen eller leverer du også et barn? Ja, det er litt plagsomt med overdrevet hyggelige mennesker, men et problem er det vel neppe. Surmuling, bli oversett og likegyldig behandling er verre.

Anonymkode: 00d82...7cd

Enig !

Er det rart vi miste respekten for dere bhg, ansatte og lærere, når dere sutrer over noe sånt.

Anonymkode: 020d6...f50

• Liker 2
Skrevet

Du er kanskje av den morgengretne typen som helst vil være i fred til kaffi nummer fem er innabors mens de er av den sprudlende typen? Du får bite det i deg, det er du som eier dette problemet - ikke de.. 

Anonymkode: 8c7c2...291

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange som er slik, men du trenger ikke legge deg på samme syngende Tone tilbake. Bare si hei og snakk som vanlig og det som er naturlig for deg.

Har også noen venner som er veldig lys og syngende i tonen til tider, kan bli litt stresset av det da jeg føler meg nesten sur tilbake fordi jeg ikke klarer å sette på den heiiiiiiiia - men det var mest da jeg var yngre, nå er jeg 40. Og de fleste har roer ned på det. 
Ofte er det litt usikkerhet som ligger bak 

Anonymkode: 1bbef...b0b

Skrevet

Så utrolig sært å være sinna fordi andre er glad for å se deg. 

Anonymkode: 17a32...ede

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva har religionen deres med saken å gjøre? 🤨

Noen mennesker er bare litt mye, uavhengig av hva de tror på.

Tenk så kjedelig verden hadde vert om alle var like.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...