AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Er det noen her som har peiling på, om det å jobbe svart? Blir en tatt for noe sånt? min x som jeg har barn med, er selvstendig næringsdrivende. Han jobber for det meste svart. Har nesten ikke inntekt offentlig. Iflg nav og deres utrekninger betaler han under 2000 for to barn. Han har ikke «råd» å betale for tannregulering (iflg nav) nå nekter han å betale for konfirmasjon. Iflg nav så har han for liten inntekt til dette. sannheten og virkeligheten bak dette er: han har flere eigendommer, driver firma med mange maskiner, tjener et par millioner, har mye inntekt. Men han jukser dette til med å ta svarte penger. Jeg har lavlønnet kvinneyrke, og må snu på hver eneste krone. Synes dette er ekstremt urettferdig. Jeg har sagt ifra til skatteetaten for flere mnd siden. Gjør de egentlig noe i slike saker? da jeg bodde ilag med han, jukset han mye med penger, så dette vet jeg 100%. har noen råd om hva jeg bør gjøre her? Anonymkode: 01770...d94
PetterKanin Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det noen her som har peiling på, om det å jobbe svart? Blir en tatt for noe sånt? min x som jeg har barn med, er selvstendig næringsdrivende. Han jobber for det meste svart. Har nesten ikke inntekt offentlig. Iflg nav og deres utrekninger betaler han under 2000 for to barn. Han har ikke «råd» å betale for tannregulering (iflg nav) nå nekter han å betale for konfirmasjon. Iflg nav så har han for liten inntekt til dette. sannheten og virkeligheten bak dette er: han har flere eigendommer, driver firma med mange maskiner, tjener et par millioner, har mye inntekt. Men han jukser dette til med å ta svarte penger. Jeg har lavlønnet kvinneyrke, og må snu på hver eneste krone. Synes dette er ekstremt urettferdig. Jeg har sagt ifra til skatteetaten for flere mnd siden. Gjør de egentlig noe i slike saker? da jeg bodde ilag med han, jukset han mye med penger, så dette vet jeg 100%. har noen råd om hva jeg bør gjøre her? Anonymkode: 01770...d94 Dersom han har flere eiendommer og firma med mange maskiner så er det vanskelig å gjøre dette svart. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Dersom han har flere eiendommer og firma med mange maskiner så er det vanskelig å gjøre dette svart. Tydeligvis ikke, har gjort dette i mange år. Han slipper unna av en merkelig grunn… Anonymkode: 01770...d94
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tydeligvis ikke, har gjort dette i mange år. Han slipper unna av en merkelig grunn… Anonymkode: 01770...d94 Er maskinene gjeldsfrie? Hvis han leaser eller har lån kan han jo ikke komme i banken med en haug med sedler, da blir han tatt... Anonymkode: 9917f...131
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er maskinene gjeldsfrie? Hvis han leaser eller har lån kan han jo ikke komme i banken med en haug med sedler, da blir han tatt... Anonymkode: 9917f...131 Har ikke kjøpt nye maskiner de siste årene som jeg vet. Ikke lån i banken. «Alt» han kjøper er med sedler. Iflg likningen har han ca 12.000-15.000 i inntekt i mnd, så veldig fattig… men egentlig rik. Anonymkode: 01770...d94
Portia Catonis Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 Har han eget firma har han mest sannsynlig tilbakeført penger til firmaet (investeringer) fremfor å ta ut lønn. Er man kreativ i regnskapet kan man gjøre mange triks uten at det nødvendigvis er ulovlig. Har du sagt ifra til Skatteetaten er det ikke så mye mer du får gjort. Det som er interessant er jo hva du har gjort mot ham, siden han tydeligvis gjør alt han kan for å hindre deg i å få penger... 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 Portia Catonis skrev (2 minutter siden): Har han eget firma har han mest sannsynlig tilbakeført penger til firmaet (investeringer) fremfor å ta ut lønn. Er man kreativ i regnskapet kan man gjøre mange triks uten at det nødvendigvis er ulovlig. Har du sagt ifra til Skatteetaten er det ikke så mye mer du får gjort. Det som er interessant er jo hva du har gjort mot ham, siden han tydeligvis gjør alt han kan for å hindre deg i å få penger... Jeg har ikke gjort han noe. Prøver å samarbeide, han svarer meg ikke. Vert igjennom rettsak (barnefordeling) han fikk 50.% og flyttet. Så kunne ikke ha barn 50%. Men slapp å betale bidrag. Dommeren visste han var voldelig men fikk igjennom 50% for det. Jeg vet kripos var inn i bildet (før min tid) så han er en ekspert på å lure seg unna. Anonymkode: 01770...d94
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 Send tips til Skatteetaten, så tar de en kikk på det. https://www.skatteetaten.no/tipsoss/ Anonymkode: 093a1...19b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Send tips til Skatteetaten, så tar de en kikk på det. https://www.skatteetaten.no/tipsoss/ Anonymkode: 093a1...19b Gjorde det for flere mnd siden. Anonymkode: 01770...d94
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjorde det for flere mnd siden. Anonymkode: 01770...d94 Beklager. Jeg ser nå at du skrev det i innlegget ditt. Jeg fikk ikke med meg det da jeg leste det. Anonymkode: 093a1...19b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 Selv om skatteetaten tar tak i saken tar det tid å få tak i dokumentasjon for å bygge opp saken. Du vil heller ikke få tilbakemelding fra skatteetaten om at de har gjort noe med saken før evt. skattepliktig inntekt kommer fram på "ligningen". Anonymkode: 6c691...1a9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #12 Skrevet 31. oktober 2022 Det er umulig å ha så store bedrifter og inntekter svart. Jeg tror du lyver Anonymkode: a197e...401
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #13 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det noen her som har peiling på, om det å jobbe svart? Blir en tatt for noe sånt? min x som jeg har barn med, er selvstendig næringsdrivende. Han jobber for det meste svart. Har nesten ikke inntekt offentlig. Iflg nav og deres utrekninger betaler han under 2000 for to barn. Han har ikke «råd» å betale for tannregulering (iflg nav) nå nekter han å betale for konfirmasjon. Iflg nav så har han for liten inntekt til dette. sannheten og virkeligheten bak dette er: han har flere eigendommer, driver firma med mange maskiner, tjener et par millioner, har mye inntekt. Men han jukser dette til med å ta svarte penger. Jeg har lavlønnet kvinneyrke, og må snu på hver eneste krone. Synes dette er ekstremt urettferdig. Jeg har sagt ifra til skatteetaten for flere mnd siden. Gjør de egentlig noe i slike saker? da jeg bodde ilag med han, jukset han mye med penger, så dette vet jeg 100%. har noen råd om hva jeg bør gjøre her? Anonymkode: 01770...d94 Minner om min søsters x. Han er maler, men ufør pga ryggen. Han gikk fra henne og 2 små barn for en annen dame. Han jobbet svart som maler og tjente rått. Men betalte lite i bidrag og ingen ting utenom det. Men nå har min søster tatt han tilbake. Forstå det de som kan Anonymkode: d9e45...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå