Gå til innhold

Husker dere NAV-drapet i Bergen fra ifjor?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O88OAV/tiltalt-for-drap-paa-nav-ansatt-var-i-kontakt-med-nav-102-ganger

Litt oppdatering.

Jeg må si at jeg er ganske provosert hvordan skylden legges over på NAV. Slemme NAV som ikke gir nok penger, bu-hu. Hans subjektive opplevelser veier ingenting.

Det NAV har å lære i denne saken er å minimere fysisk kontakt mellom ansatte og NAV-brukere med risikoprofil og å utstyre alle kontorer med skuddsikkert glass slik at alle ansatte er bak et slikt glass og aldri i samme rom som risikobrukere. Eventuelt bevæpnet vakt på stedet med tillatelse å skyte for å drepe hvis brukeren angriper.

Ingenting, absolutt ingenting gir denne mannen rett å angripe NAV ansatte. Uansett hva.

Jeg håper han råtner i fengsel eller det som bedre er - bli utvist tilbake til Libya og sone der. 

P.S. Igjen bortforklares det hele med psykisk sykdom. Jeg håper dommeren ikke biter på det. Det var et overlagt drap og et overlagt drapsforsøk. Ingen går på møte med NAV med kniv uten  hensikt å drepe. 

Endret av Drizzt
  • Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Gjest vilkåret
Skrevet

Nå var Norge med på å bombe ihjel velferdslandet Libya, samt drepe familier og barn. Så dersom det kommer mennesker hit som ble skada av den ødeleggelsen og krigen, så har vi oss selv å takke. Vi kunne latt være å bombe det som var et av Afrikas rikeste land med velferd på nivå med vår egen. Vi kan la være bombe andre mennesker i andre land.

Først ødelegger Norge landet hans, så får han ikke egentlig god integrering eller hjelp (sosialhjelp er nok et helvete for majoriteten av de som lever på det). Han sliter med å betale regninger som husleie. Jeg har sett folk slite med NAV, og er ikke overrasket over hvordan det kan prege en. Han fikk heller ikke psykiatrisk hjelp selv om det var kjent han slet.

Han søkte mange jobber, men selvsagt får han ikke jobb selv med høy utdanning, i et rasistisk land som Norge, som anser alle med "rare" navn som merkelige, mindre intelligente og skumle.

Dersom Norge skal ta imot innvandrere må vi ha en ordentlig integreringsplan. De som har hovedskylden i denne saken er de som ikke setter av penger til et NAV som ikke fungerer som et stresshelvete, som ikke setter av penger til integrering, til de som bestemte seg for å bombe sivile i Libya. Hvem kan det være, mon tro?

Men ja, la oss sette av penger til skuddsikre vinduer og vester. Vi vil heller utsette nav ansatte for mennesker som blir farlige av å leve i samfunnet vårt, enn å investere i integrering, psykisk helse og et NAV system som fungerer

Etterhvert som velferden blir kuttet i, kommer Norge til å få en oppblomstring av kriminell aktivitet. Fattigdom er en av de viktigste faktorne til kriminalitet i et land.

Skrevet
vilkåret skrev (20 minutter siden):

Nå var Norge med på å bombe ihjel velferdslandet Libya, samt drepe familier og barn. Så dersom det kommer mennesker hit som ble skada av den ødeleggelsen og krigen, så har vi oss selv å takke. Vi kunne latt være å bombe det som var et av Afrikas rikeste land med velferd på nivå med vår egen. Vi kan la være bombe andre mennesker i andre land.

Først ødelegger Norge landet hans, så får han ikke egentlig god integrering eller hjelp (sosialhjelp er nok et helvete for majoriteten av de som lever på det). Han sliter med å betale regninger som husleie. Jeg har sett folk slite med NAV, og er ikke overrasket over hvordan det kan prege en. Han fikk heller ikke psykiatrisk hjelp selv om det var kjent han slet.

Han søkte mange jobber, men selvsagt får han ikke jobb selv med høy utdanning, i et rasistisk land som Norge, som anser alle med "rare" navn som merkelige, mindre intelligente og skumle.

Dersom Norge skal ta imot innvandrere må vi ha en ordentlig integreringsplan. De som har hovedskylden i denne saken er de som ikke setter av penger til et NAV som ikke fungerer som et stresshelvete, som ikke setter av penger til integrering, til de som bestemte seg for å bombe sivile i Libya. Hvem kan det være, mon tro?

Men ja, la oss sette av penger til skuddsikre vinduer og vester. Vi vil heller utsette nav ansatte for mennesker som blir farlige av å leve i samfunnet vårt, enn å investere i integrering, psykisk helse og et NAV system som fungerer

Etterhvert som velferden blir kuttet i, kommer Norge til å få en oppblomstring av kriminell aktivitet. Fattigdom er en av de viktigste faktorne til kriminalitet i et land.

Er det meg eller gjør du ditt ytterste å frikjenne en drapsmann bare fordi han er utlending? :klo:

Den eneste tabben her er politikerne som åpnet grensene for å ta imot folk som ikke burde vært her. Å ta imot tikkende bomber fra utlandet utsetter lokalbefolkningen for fare. Norge burde hatt en MYE mer restriktiv politikk på innvandringsfronten istedet for å være naiv som Sverige og Tyskland. 

Ja, skuddsikre vinduer og bevæpnede vakter må på plass. Ikke bare på grunn av utenlandske tikkende bomber, men også på grunn av de norske. 

Jeg er rimelig sikker på at den drepte avdelingslederen i NAV ikke har bombet landet hans, men du kan selvfølgelig snakke om ''oss'' og fordele skyld i feil retning.

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
vilkåret skrev (38 minutter siden):

Synes ikke vi skal la diktatorer slakte ned egen befolkning og støtte terrorisme ustraffet slik Gadaffi holdt på. Hans opplevelser og syn på NAV er aldri noen unnskyldning for å drepe.

Endret av Imariuz
  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Litt oppdatering fra rettssaken.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/15MvRX/nav-drapet-jeg-tenkte-at-naa-kommer-jeg-til-aa-doe

Jeg håper virkelig han ikke slipper unna kun med innleggelse i psykiatrisk avdeling. 

Han burde mistet det norske statsborgerskapet og blitt sent i Libya å sone fengselsstraff for drap og drapsforsøk.

Det er helt klart han ikke gikk rundt med kniv hele tiden, men hadde den med seg fordi han tenkte å drepe.

Det er altfor lett å skjule seg bak en diagnose.

Diagnose eller ei, må han vekk fra gatene. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Litt oppdatering fra rettssaken.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/15MvRX/nav-drapet-jeg-tenkte-at-naa-kommer-jeg-til-aa-doe

Jeg håper virkelig han ikke slipper unna kun med innleggelse i psykiatrisk avdeling. 

Han burde mistet det norske statsborgerskapet og blitt sent i Libya å sone fengselsstraff for drap og drapsforsøk.

Det er helt klart han ikke gikk rundt med kniv hele tiden, men hadde den med seg fordi han tenkte å drepe.

Det er altfor lett å skjule seg bak en diagnose.

Diagnose eller ei, må han vekk fra gatene. 

Det kan jo godt tenkes at han hører hjemme i psykiatrien kontra vanlig fengsel. I mange tilfeller blir den idømmelse av tvungen psykiatrisk behandling i realiteten også strengere, siden det ikke er uvanlig at man dømmes til forvaring potensielt på ubestemt tid. 

• Liker 1
Skrevet
Capt. Obvious skrev (10 minutter siden):

Det kan jo godt tenkes at han hører hjemme i psykiatrien kontra vanlig fengsel. I mange tilfeller blir den idømmelse av tvungen psykiatrisk behandling i realiteten også strengere, siden det ikke er uvanlig at man dømmes til forvaring potensielt på ubestemt tid. 

Det blir en altfor mild straff. Han hører hjemme i fengsel livet ut. Men ikke norsk fengsel.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Drizzt skrev (3 minutter siden):

Det blir en altfor mild straff. Han hører hjemme i fengsel livet ut. Men ikke norsk fengsel.

Mild straff å være innesperret i lang tid, kanskje resten av livet? Syntes ikke det. Han burde muligens vært i fengsel i sitt hjemland, men nå er han nå en gang her. 

• Liker 2
Skrevet
Drizzt skrev (5 timer siden):

Eventuelt bevæpnet vakt på stedet med tillatelse å skyte for å drepe hvis brukeren angriper.

Du skal bruke politi som vektere på NAV-kontor?

• Liker 3
Skrevet
Reign skrev (3 minutter siden):

Du skal bruke politi som vektere på NAV-kontor?

Har jeg nevnt noe om politi?

• Liker 1
Skrevet
vilkåret skrev (5 timer siden):

Har du spist fleinsopp eller er du bare ikke vel bevart?? Du kan faen ikke sitte der å rettferdiggjøre drap på andre mennesker fordi at Norge var med å bombe i hans hjemland. Den eneste som har skyld her er drapsmannen selv, da han utførte handlingen! Har han hatt det vondt og vanskelig? Ja visst! Men guess what?? Folk har det tøft, vanskelig, og blir psykisk syke overalt i hele verden. Man kan ikke bare plukke opp en kniv og drepe andre av den grunn og så få medlidenhet! 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
vilkåret skrev (5 timer siden):

var Norge med på å bombe ihjel velferdslandet Libya, samt drepe familier og barn. Så dersom det kommer mennesker hit som ble skada av den ødeleggelsen og krigen, så har vi oss selv å takke. Vi kunne latt være å bombe det som var et av Afrikas rikeste land med velferd

Det er den dummeste sammenlining jeg noengang har hørt.  Spar sånt vas til årsmøtet i SV     :fnise:

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Drizzt skrev (3 minutter siden):

Har jeg nevnt noe om politi?

Ja, du har jo det. Det finnes ingen andre i Norge som oppfyller vilkårene "bevæpnet vakt på stedet med tillatelse å skyte for å drepe hvis brukeren angriper" nemlig.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Capt. Obvious skrev (9 minutter siden):

Mild straff å være innesperret i lang tid, kanskje resten av livet? Syntes ikke det. Han burde muligens vært i fengsel i sitt hjemland, men nå er han nå en gang her. 

Vi vet alle hvordan psykiatrien i Norge fungerer og hvorfor det er bedre at han er i fengsel. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Capt. Obvious skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg er verken rasist eller innvandringsmotstander, men er helt rystet over den grenseløse naiviteten myndigheter og politikere utviser ovenfor kriminelle "innvandrere"

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Reign skrev (1 minutt siden):

Ja, du har jo det. Det finnes ingen andre i Norge som oppfyller vilkårene "bevæpnet vakt på stedet med tillatelse å skyte for å drepe hvis brukeren angriper" nemlig.

Jeg har ikke nevnt noe om politi og det er heller ikke tanken at man skal bruke politiressurser på NAV-kontorene. 

Bevæpnet vakt på stedet med tillatelse å skyte for å drepe hvis brukeren angriper kan være andre enn politi. Vilkårene kan lett oppfylles hvis det er politisk vilje å beskytte NAV-ansatte fra farlige NAV-brukere.

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Vi vet alle hvordan psykiatrien i Norge fungerer og hvorfor det er bedre at han er i fengsel. 

Så du tenker at fengselsbetjenter - som ikke er rustet til å håndtere psykisk syke innsatte - skal måtte håndtere ham, i stedet for kvalifisert helsepersonell?

• Liker 5
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke nevnt noe om politi og det er heller ikke tanken at man skal bruke politiressurser på NAV-kontorene. 

Bevæpnet vakt på stedet med tillatelse å skyte for å drepe hvis brukeren angriper kan være andre enn politi. Vilkårene kan lett oppfylles hvis det er politisk vilje å beskytte NAV-ansatte fra farlige NAV-brukere.

Det er kun politi som har lov til dette i Norge. Ergo har du implisitt nevnt politi.

Vi skal aldri ha bevæpnede vektere i Norge. Du må gjerne dra til det fantastiske USA om du vil ha bevæpnet tyttebærpoliti.

Tenk litt mer før du uttaler deg på nett er du snill.

Endret av Reign
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Drizzt skrev (17 minutter siden):

Å sette en klin gæren person i fengsel er både farlig for andre fanger og ansatte i fengselet. Det er mye bedre at man blir idømt tvungen behandling. 

• Liker 2
Skrevet
Reign skrev (31 minutter siden):

Så du tenker at fengselsbetjenter - som ikke er rustet til å håndtere psykisk syke innsatte - skal måtte håndtere ham, i stedet for kvalifisert helsepersonell?

Jeg tenker at det er altfor lett å påberope seg psykiatrisk diagnose for å dekke for overlagt eller eventuelt forsettlig drap og drapsforsøk. Bare tilfeldighetene førte til at vi ikke har 2 drapsofre i dag. Husk at han gikk på møtet med en kniv. Det er ikke noe han fant på der og da. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...