Gå til innhold

Hvor lenge tror dere barnehagestreiken varer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen familie som kan hjelpe meg, ei heller mulighet for hjemmekontor. Har nå begynt på ulønnet permisjon, men har ikke nok penger til husleie og mat hvis dette drar ut 😢 hvor lenge tror dere det varer?

Anonymkode: d50b9...31a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dessverre den vil vare lenge. I alle fall til desember. Virker ikke som det er noe som helst framgang i konflikten. 

Anonymkode: 984b6...580

Skrevet

Lenge, dessverre. Jeg savner barna.

Anonymkode: 3f29b...7e5

Skrevet

Jeg har hørt at forbundene kan streike i 14 uker, så det vil jo si til midten av januar. Føler ikke streiken er stor nok eller gir nok store konsekvenser at regjeringen går inn med nemd. Jeg jobber i barnehage og her er 17 stk tatt ut, så da er vi noen faste ansatte igjen + vikarer som ble tatt inn før streiken av ulike grunner. Vi er en 6 avdelings barnehage og holder oppe 3-4 avdelinger hver dag. Men det kan fort snu når vi mister vikarene våre, vi kan ikke ta dem inn igjen. Synes veldig synd på alle foreldre som må ta ulønnet permisjon i en allerede dyr hverdag og alle de små som gjerne nettopp har klart å tilvenne seg barnehagehverdagen og som nå må gjøre det på ny. Samtidig streiker vi jo virkelig for en god grunn og det er ikke rett at vi som jobber i private barnehager skal ha dårligere pensjon enn kommuneansatte feks, så det er et kjempevanskelig dilemma og trist at det går ut over en tredjepart. 

Anonymkode: e8018...9f2

Skrevet

Læreren til barnet mitt (ungdomsskole) har med seg barnehagebarnet sitt på jobb 😬 i klassen. Det et ikke holdbart så veldig lenge, stakkars kid.

Anonymkode: 408f5...f1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...