AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Det sies at ingen svangerskap er like. Men det kan vel være at noen har ganske like forløp likevel? Noen har jo fullt kjør av plager og komplikasjoner hver gang 😕 Jeg hadde et helt fint første svangerskap, lite kvalme og god psyke. Hadde litt bekkensmerter i 3.trimester, ellers fin form. Hva er sannsynligheten for at et eventuelt neste svangerskap blir like greit? Hvor (u)like var dine? Anonymkode: 5e5f7...b3d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Mine var veldig like. Var litt mer kvalm med andremann, men det er visstnok helt vanlig siden man gjerne får mindre hvile når man har barn fra før. Mindre kynnere med andremann enn med førstemann. Ellers veldig likt. Anonymkode: 7d3f7...590
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Mine var ganske like. Hyperemesis begge gangene, kjempelange fødsler og for tidlig fødte barn. Nummer tre var helt uaktuelt, foråsidetsånn... Anonymkode: f56d3...175
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 Var mye dårligere første gangen, går gravid nå og det er samme kjønn. Så det er ikke kjønnsbasert heller. Hører mest om de svangerskapene der de gjerne blir dårligere for hvert svangerskap, men ble motsatt her. Anonymkode: e925c...7e1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 Omtrent helt like, hadde nydelige svangerskap🥰 endel mer trøtt med nummer to firdi jeg ikke kunne sove ti timer i strekk om natten og duppe hele dagen med en ettåring i hus 😜 Anonymkode: 00ce4...711
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mine var ganske like. Hyperemesis begge gangene, kjempelange fødsler og for tidlig fødte barn. Nummer tre var helt uaktuelt, foråsidetsånn... Anonymkode: f56d3...175 Uff, kjipt! Men to barn er jo fint på mange måter da Anonymkode: 5e5f7...b3d
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 Veldig ulike. 1. Fin fysisk form, mange forskjellige cravings og mataversjoner, kunne begynne å gråte for ingenting 2. Kraftig bekkenløsning fra uke 10, ingen cravings, ingen mataversjoner, stabilt humør. Eneste de hadde til felles var EKSTREMT aktiv baby i magen fra 4.måned Anonymkode: 25f20...9e4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 Har hatt tre like enkle svangerskap. Med første var jeg trøtt i begynnelsen, med de to siste litt uggen de første ukene. Litt halsbrann på slutten med den som satt i seteleie, ellers ingen plager etter de første ukene (kan knapt kalles plager da heller, symptomer bare). Anonymkode: 17d6e...236
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 1. Kvalme og oppkast daglig fram til uke 20. Fin form fram til uke 30 ca. Da startet plagene med kraftig halsbrann, dårlig søvn og vondt vekken. 2. Småkvalm, men kastet aldri opp. Fortsatt kraftig halsbrann, dårlig søvn og bekkenplager. 3. Ingen plager i det hele tatt. Eneste tegnet på graviditet var en voksende mage. Har fått 3 jenter. Anonymkode: b1406...f59
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 Føler det ganske likt denne gangen som første gang.. litt mer kvalm og sliten nå siden jeg har en fra før. Samt at bekkenplager startet mye tidligere! Anonymkode: 57eaf...94b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 Mine var ganske like. Jeg var ekstremt trøtt i første. Ble ikke sykmeldt, men burde ha vært det. Ble satt i gang på overtid. Tøff fødsel. Med andremann var jeg mye trøtt, men ikke som i første. Var derimot mye sliten og kastet opp veldig mye pga. det. Ble gradert sykmeldt og kastet da opp mindre. Fikk alvorlig svangerskapskløe (høye leververdier) mot slutten og ble satt i gang noen dager før termin. Tredje svangerskap var det beste. Var selvfølgelig mye sliten, ble gradert sykmeldt og jobber fram til termin. Fødselen startet av seg selv og ble veldig fin. Endelig skjønte jeg hvorfor en del sier at de gjerne kunne født igjen. Dessverre blir dette mitt siste barn og min siste fødsel. Anonymkode: cfe29...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #12 Skrevet 1. november 2022 Mine var ganske like. Jeg var plaget av kvalme, oppkast og vanskeligheter med å spise nok i begge svangerskap. Men første gang var jeg satt helt ut av spill med flere sykehusinnleggelser pga. dehydrering frem til ca. uke 22, og andre gang kastet jeg opp daglig, men fungerte greit. Begge ganger hadde jeg det fint psykisk, og kjente meg nesten unormalt glad. Særlig med tanke på at jeg var så kvalm. Begge varte til uke 40, vektoppgangen var lik og jeg hadde lette fødsler. Anonymkode: 72e25...7e4
Sirinna Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 Helt like egentlig. Lite symptomer generelt. Ingen kvalme, fin fysisk form begge gangene. Litt trøtt i slutten av andre trimester. Fødslene derimot var rene mareritt… begge gangene.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 Er gravid i tredje semester med tredjemann. Har hatt ganske like svangerskap med alle tre, men noen forskjeller har det vært. Har fått veldig vondt i nedre del av rygg og bekken denne gang. Kjenner meg helt ødelagt fysisk etter endt arbeidsdag. Hadde det ikke slik sist gang. Ellers har jeg avsmak på tandori, karri, meksikansk og annen krydret mat som jeg til vanlig er veldig glad i. Jeg får brekninger bare av lukten. Anonymkode: 3bf78...c80
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 Veldig ulike. 1) Kvalme og oppkast frem til uke 16. Svangerskapsforgiftning uke 33-36, ble igangsatt uke 36. Jente 2) Fantastisk form hele svangerskapet, fødte naturlig uke 38. Gutt 3) Grei form i starten av svangerskapet. Svangerskapsforgiftning uke 28-37, igangsatt uke 37. Mye kynnere hele svangerskapet (men ikke plagsomt vondt). Jente Anonymkode: 049b9...62d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #16 Skrevet 2. november 2022 Veldig like svangerskap. Kvalm fra 6-14, fin form resten. Styrtfødsel før termin begge ganger. Anonymkode: beb9e...62d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #18 Skrevet 2. november 2022 asterix skrev (18 minutter siden): Alle mine 9 var veldig like. Hvordan orket du ni småbarnsfasen? Var de lette det første året? Sovebabyer? Anonymkode: e513b...591
Hirka89 Skrevet 3. november 2022 #19 Skrevet 3. november 2022 Første svangerskap var jeg egentlig i fin form hele veien, bare litt småuggen fra uke 6-9 ca. Men ikke noe veldig plagsomt. Og ellers bare vondt i ryggen og bekken i tredje trimester. Nå er jeg gravid igjen, 12+6 i dag, og vært ganske dårlig siden uke 5. Mye kvalm, uggen, vondt i magen, utslitt og trøtt. Vært mye sykemeldt. Så dette var nesten litt overraskende 😅 håper formen snur etterhvert, og at det ikke skal være sånn her i 6 måneder til
Arkana Skrevet 3. november 2022 #20 Skrevet 3. november 2022 Nr 1: Ingen kvalme, litt mer trøtt første trimester, mye halsbrann tredje trimester. Gutt født en uke før termin, 18 timer fødsel. Nr 2: Litt kveldskvalme, mye halsbrann tredje trimester, konstant forkjølet og flere bihulebetennelser + bronkitt, fullstendig energiløs tredje trimester og med mye kynnere og nedpress. Gutt født på termindato, styrtfødsel. Nr 3: Kvalme hele første trimester, halsbrann tredje trimester, ellers veldig greit og heldigvis ingen av plagene fra forrige svangerskap. Jente født en uke før termin, styrtfødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå