Gå til innhold

Er 37,9 feber hos ettåringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i bhg i høst 1,5år gammel, så er usikker på hva som er «sykdom» eller normalt. Har heller ikke pleid å måle, så vet ikke hva som er normalt for han på morgenen. Men ville dere sendt i bhg? Han er snørrete, men virker i normal form ellers..

Anonymkode: ce2fb...a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt over 37,5 er feber. Hold ham hjemme.

Anonymkode: 78da3...0f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt over 37,5 er feber. Hold ham hjemme.

Anonymkode: 78da3...0f8

Ok :) takk for svar! 

Skrevet

Nei. Feber er 38.0. Se an formen du :)

Anonymkode: c0689...81d

• Liker 3
Skrevet

Over 37,5 om morgenen og 38,0 om kvelden regnes som feber❤️

Anonymkode: e0909...a49

• Liker 1
Skrevet

Ved 37,9 på morgenkvisten ville jeg holdt barnet hjemme. Hvis han ikke er helt i form ville jeg anta at den stiger litt utover dagen. 

Anonymkode: 25c06...74c

Skrevet

Mål barnet når hen er frisk. Ulik temp i frisk tilstand. Måler du i øret er det viktig å måle i frisk tilstand. 

Anonymkode: 21eb6...6f7

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ingen fasit på dette, det kommer ann på hva barnets temp er normalt sett. 
Helsenorge sier som en tommelfingerregel at:

Sitat

Feber er kroppstemperatur på 38,0º C eller mer målt i endetarmen.

Dette gjelder alle som har normalt 37 i kroppstemp.. Mine barn hadde hhv 36 og 38 i normaltemp ergo opplevde de feber helt ulikt.. Siden begge har kronisk sykdom med mye infeksjon osv ble vi av leger på sykehuset rådet til å ha kontroll på normaltemp når barnet var frisk som utgangspunkt for når vi syns barnet hadde feber, se etter ting som glassøyne, trøtt og slapp fordi allmentilstanden er redusert osv.. 

Vårt ene barn fikk alltid undermålsfeber, det vil si at tempen gikk ned fra 36 grader, det var skremmende i seg selv å måtte passe på for det er farlig på en annen måte enn veldig høy feber.. 

Feber i seg selv er ikke farlig, er barnet i fin form og under 38 ville jeg nok sent i bhg.

Anonymkode: e1e48...411

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Over 37,5 om morgenen og 38,0 om kvelden regnes som feber❤️

Anonymkode: e0909...a49

Dette!

Anonymkode: 10382...814

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Begynte i bhg i høst 1,5år gammel, så er usikker på hva som er «sykdom» eller normalt. Har heller ikke pleid å måle, så vet ikke hva som er normalt for han på morgenen. Men ville dere sendt i bhg? Han er snørrete, men virker i normal form ellers..

nei fra 38 er feber

Anonymkode: 03869...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...