AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Ønsker å gi noe til mammaen, hva hadde du blitt glad for? Anonymkode: 55d0d...245
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Champagne og konfekt. Anonymkode: b0143...bbd
Luckiness Skrevet 31. oktober 2022 #5 Skrevet 31. oktober 2022 En flaske vin som kan nytes etterhvert, blomster (ha de ferdig avskjært eller hva det heter), en liten kurv med noe god snacks, et eller flere hudpleieprodukter du vet hun foretrekker, gavekort på take away, bakst til å ha i frysen, gavekort på massasje om hun liker det (squeeze eller lignende sted) og så tilbyr du å trille tur med baby imens. La selvsagt henne velge når. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #6 Skrevet 31. oktober 2022 Glemmer ikke den ene gangen en venninne hadde tatt med melkesjokolade og bodylotion til meg. Ble så overrasket og glad. Alle andre hadde jo klær til babyen. Anonymkode: af7a0...895
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Skrevet 31. oktober 2022 46 minutter siden, RosaSokk said: Mat 😅 Skriver under på denne! Anonymkode: 16a5a...21e
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 En deilig kosebukse, snacks og en god krem. Anonymkode: be5df...3b0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 Mat! Ikke blomster. Da må jeg styre med vase, eller huske å vanne og stelle, etc. Anonymkode: 2967a...7e0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg ble ikke glad for blomster eller alkohold, så her er jo folk forskjellige Jeg ville blitt mest glad for noe form for bakverk (kaker, boller, kjeks osv) eller annen snacks men jeg var ikke så opptatt av å spise sunt så det kan jo også være forskjellig fra person til person Anonymkode: d0737...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg trengte en god parfymefri håndkrem i barseltiden husker jeg, var så tørr pga mye vasking. Greit å tenke på om man kjøper velvære at mange ønsker å bruke parfymefrie produkter i barseltiden Anonymkode: d0737...1ec
Aryamili Skrevet 31. oktober 2022 #12 Skrevet 31. oktober 2022 Mat! Pizzasnurrer, hjemmelaget lasagne i en aluminiumsform, bakst, gryterett, brownies. Mye godt som kan hjelpe i en hektisk hverdag med baby. Eller helt enkelt: En god sjokolade. 2
Nuttery Skrevet 31. oktober 2022 #13 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg pleier å ta med typ pai og salat e.l, så kan vi spise litt sammen. Gir en heads up på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Skrevet 31. oktober 2022 Gi beskjed om at du tar med lunsj, og om det er noen spesifikke ønsker til mat. Det beste jeg kunne fått er mat og «avlastning», hvis ungen er våken så hold ungen så mor får spise uten en baby i armen. Rydd opp og ta med deg søppel når du går, sett igjen noe godt når du drar eller eventuelt tilby å blimed på en trilletur om mor har begynt med det enda. Frisk luft gjør mye, og gå sammen med noen gjør enda mer! Anonymkode: 917b6...941 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #15 Skrevet 31. oktober 2022 Ost og kjeks😍😍😍😍 Anonymkode: 73b73...7e6
Banjo Skrevet 31. oktober 2022 #16 Skrevet 31. oktober 2022 Mat man kan spise med en hånd. Jeg pleier alltid å ha med horn eller pizzasnurrer som den nybakte mammaen kan ha i fryseren, varme i mikroen og spise med en hånd mens man ammer. 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #18 Skrevet 31. oktober 2022 Luckiness skrev (2 timer siden): En flaske vin som kan nytes etterhvert, blomster (ha de ferdig avskjært eller hva det heter), en liten kurv med noe god snacks, et eller flere hudpleieprodukter du vet hun foretrekker, gavekort på take away, bakst til å ha i frysen, gavekort på massasje om hun liker det (squeeze eller lignende sted) og så tilbyr du å trille tur med baby imens. La selvsagt henne velge når. For min del hadde jeg ikke følt at en flaske vin (som jeg kunne åpne om 1-1,5 år når jeg slutte å amme) eller avskårne blomster (som vi fikk masse av, fra jobb og sånt, og som sto og visnet, forsøplet og råtnet mens de tok opp plass på spisebordet vårt) var helt ting som passet som barselgaver. Og skal du gi hudpleieprodukter, så vær sikker på at det er noe som blir brukt. (Jeg har ikke tall på hvor mange bodylotions jeg har stående i skap og hyller, fordi jeg (særlig etter jeg fikk barn) ikke hadde tid/interesse for å bruke dem. Snacks, bakst, gavekort på take-away (eller bare å komme med take-away), ferdige middager til fryseren, evt masasje med tilhørende barnepass er derimot strålende gaver. Skulle jeg (i dag) gitt egenpleieprodukter til en nybakt mor, hadde jeg gitt noe som føltes luksuriøst i en hektisk hverdag. Som en skikkelig god dusj-såpe, gjerne sånt alt i ett produkt som både vasker og fukter og hjelper huden uten at du bruker tid på det.... For meg var "egentid" nok tid alene til at jeg rakk en rask dusj. (Noe som skjedde sånn 3. hver dag eller noe.) Anonymkode: 11862...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #19 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg gikk nok opp i vekt under graviditeten og alle kom med konfekt, boller, kake eller annet usunt. Hva med noe de kan ha i frysen? Fylte horn kanskje. Greit med alt som kan spises med en hånd hvis man er bundet til sofa og amming store deler av dagen. Hvis du vil gi noe som kun er til moren, hva med te eller god kaffe? Termokopp. Ullsokker. Noe god spekemat. Vin eller juice. Anonymkode: a24e9...5f7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #20 Skrevet 31. oktober 2022 Husker noen tok med 2 poser hjemmelaga pizzaboller til å ha i frysen. Aldri blitt så glad for en gave noen gang 😅 var så greit å ta opp og Tine i mikroen om natta eller på dagtid om jeg trengte noe raskt. Anonymkode: ff1ec...a40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå