AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #1 Skrevet 31. oktober 2022 Jeg har lite erfaring og er litt nevøs på det å si i mot. Jeg har fått reparert noe i mitt hjem. De kom, gav meg en pris muntlig og sa hva feilen var. Så viser det seg at han ikke får det til. Derre medfører at de noen dager sender en ny mann. De nye var flinkere og fikk det til. Dermed doblet de regningen og la på flere deler som ikke var avtalt og strengt tatt nødvendig. Så regningen ble mer enn det doble, fordi førstemann ikke var flink nok. Jeg var så dum å betale for første jobben og delene. Men utelot å betale jobben, kjøringen på den andre som kom. Forklarte dette høflig til fakturaansvarlig. De ble sint, kom en usaklig tale som ikke stemmer og sitter nå igjen med ord mot ord. Har på en måte ikke bevis. Er det bare å betale de skratta tusenlappene for å slippe mer trøbbel? Jeg har liten inntekt nå, så er veldig lei meg. Anonymkode: fedfe...321
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #2 Skrevet 31. oktober 2022 Du innser selv at du har gjort feil. Om du skal bestride en regning kan du ikke ha betalt deler av den. Det kan hende det løser seg likevel. Men det er viktig at du sender de en skriftlig melding om at du bestrider regningen. Slikt kan du ikke ta muntlig til regnskapskontoret. Og neste gang så får du skriftlig pristilbud. Anonymkode: e5418...93a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #3 Skrevet 31. oktober 2022 Du har ikke bevis, men de har heller neppe bevis. Og de er den profesjonelle parten. Jeg ville skrevet en epost til dem så fort som mulig og lagt fram saken fra mitt ståsted. Hvis de sender til inkasso så må du skrive til inkassoselskapet med en gang at du bestrider fakturaen. Da vil vanligvis ikke inkassoselskapet ta saken. @TBergh vet kanskje mer om sånne ting. Anonymkode: 951e0...97b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #4 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har ikke bevis, men de har heller neppe bevis. Og de er den profesjonelle parten. Jeg ville skrevet en epost til dem så fort som mulig og lagt fram saken fra mitt ståsted. Hvis de sender til inkasso så må du skrive til inkassoselskapet med en gang at du bestrider fakturaen. Da vil vanligvis ikke inkassoselskapet ta saken. @TBergh vet kanskje mer om sånne ting. Anonymkode: 951e0...97b Takk. Jeg sendte e-post. Fikk et skikkelig usaklig svar. Svaret viser at de ikke gir seg. Nesten litt skremmende å se hvordan de vridde på alt. Men aner ikke hvilke inkasso de bruker. Er litt uerfaren som sagt. Var uenig med en faktura for mange år siden og brente meg skikkelig. Så dårlig erfaring. ts Anonymkode: fedfe...321
TBergh Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 Hei Anonymkode: fedfe...321 Jeg kan kun henvise til hva Anonymkode: 951e0...97b sier. Alt du fra og med nå gjør må skje skriftlig. Ringer firmaet til deg, så skriv ned under telefonsamtalen og notyer ned etter telefonsamtale hva som har blitt sagt. I dette brevet gjentar du at du bestrider hele kravet, og vedlegger utskrift fra banken på det du har allerede betalt og påpek at dette var i hht. avtalen. Send dette i brevs form, god gameldags snail mail, og uthev hva du forstod og hva konklusjonen av telefonsamtalen gikk ut på. Vedlegg også kopi av de usaklige e-postene og påpek hva du mener er usakelig. Hvis/når du får betalings-, inkassovarsel, sender du kopi av det brevet du har sendt firma, til inkassobyrådet og til namsmannen. Forsøk å ligg i forkant av inkassobyrået., og all annen korrespondanse du har hatt med firma. Takker for hyggelig ref Anonymkode: 951e0...97b Med vennlig hilsen TBergh 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå