Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det negativt å ta med noen notater til jobbintervju, som forberedelses materialet som jeg har skrevet selv for hånd. Men også stillingsannonsen som jeg har skrevet ut og et ark av notater som jeg har skrevet ut. 

Anonymkode: 2ad96...dfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men du må være fri fra notatene, hvis ikke blir det for stivt 

Skrevet

Nei, det går fint å ha med notater. Du bør nok kun bruke dem hvis du står fast, eller du skal stille arbeidsgiver noen spørsmål du har skrevet ned til slutt. 

Anonymkode: 36abe...72b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid med meg en liste over spørsmål, så det er jo notater. Jeg har dem på mobilen, da. 

Anonymkode: 134d8...992

• Liker 1
Skrevet

Nei, men ikke les opp fra notatene.

Skrevet

Jeg har pleid å ta med meg mine egne spørsmål på et ark. Både fordi det er nyttig for meg å ha den oversikten (så jeg ikke glemmer å spørre om noe viktig), og fordi det bidrar til å signalisere at jeg tar intervjuet seriøst og er forberedt/motivert.

Anonymkode: ee90c...813

Skrevet

Har alltid hatt med meg en blokk med notater og spørsmål på intervju. 

Du skal ikke opp til eksamen, og det er bra å være forberedt slik at du får med alt du vil si og har hjelpemidler i tilfelle hjerneteppe.

Har også ført intervjuprosesser selv, og ser kun positive ting med forberedelser og notater. Den eneste fallgruva du bør unngå er at du sitter og leser opp notatene direkte fra arket, men det sier seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...