AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #1 Skrevet 30. oktober 2022 Ved henting av sønnen på 1,5 år, får vi denne beskjeden gjentatte ganger."han har spist mye sand i dag". Dette har vi fått beskjed om flere ganger. 2 ganger har han blitt syk på kvelden samme dag(feber, og grønn sandette/slimete avføring) . Sandkassene i bhagen har ikke lokk/trekk over seg, og barnehagen sier de sliter med at katter gjør ifra seg der. Kjenner jeg blir så opprørt! Hvordan vet de at han har spist masse sand liksom? Da må de jo ha sett på uten å gjøre noe da? Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 7b88c...93b 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #2 Skrevet 30. oktober 2022 Har du gitt beskjed om at han blir syk av det? Har aldri opplevd at noen av mine to har spist sand, så har ikke noe erfaring der. Gjør han det når du er med ute i sandkassen også? Anonymkode: 5740a...848 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #3 Skrevet 30. oktober 2022 De har selvfølgelig ikke sett på, men å spise sand går fort, så selv om de har stoppet han så har han fått det i seg. Og en par svelg med sand er "mye sand", men det er garantert ikke snakk om et måltid liksom... Man har ansvar for masse unger per voksen i barnehagene og man har ikke mulighet til å være én til en. Anonymkode: ee915...7f4 15
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #4 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg tenker at ingen oppegående voksne ser på at barn spiser sand uten å gjøre noe. Barn er kjappe, og de er raske med å putte ting i munnen. Innen de voksne er borte hos barnet for å ta det vekk fra sandkassen/få det til å slippe sanden i hendene, kan hen ha fått i seg både en og to og tre munnfuller som jo er mye for et lite barn. Jeg har tre barn, spesielt de to guttene var ram på sanden, og jeg fikk også denne beskjeden flere ganger. Men jeg hadde jo hatt de med meg ut i sandkassen selv og visste hvor kjapp de kunne være å putte det i seg selvom jeg satt på kanten en halv meter unna, og jeg hadde bare to å passe på. Anonymkode: 0fa73...baa 15
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #5 Skrevet 30. oktober 2022 Er selv barnehagelærer i en barnehage. Det er ikke alltid vi klarer å hindre at barna smaker på sand. Det er dog ikke sånn at barna sitter og spiser sand, og vi ser på uten å gjøre noe. Ta dette opp med den personen som sa dette til deg. Fortell at barnet har blitt syk etter at du har fått beskjed om at barnet har fått i seg sand, og at du er bekymret for at det skal skje igjen. Ta også opp dette med lokk på sandkassen. Dette ordner seg, prat bare med barnehagen. Ta det opp med pedleder om du føler det er lettere. Anonymkode: be755...477 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #6 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du gitt beskjed om at han blir syk av det? Har aldri opplevd at noen av mine to har spist sand, så har ikke noe erfaring der. Gjør han det når du er med ute i sandkassen også? Anonymkode: 5740a...848 Ja har sagt ifra, men det skjer igjen. Nei han gjør ikke det når vi er ute med han. 🤷♀️Men uansett synes jeg det er rart om de lar ungene skuffe innpå sand, spesielt når de vet at katter går der. Synes det er så mye rart i bhagen. Han har kunn gått der i 2 mnder og jeg kjenner jeg begynner å lure på hvordan han blir ivaretatt. Har klagd på flere ting allerede. Feks. Rumpa er helt fin på morgenen, når vi henter er han så sår att han blør! Har også klagd på at han ikke ble vasket etter måltid. Han kunne gå hele dagen med ansiktet stivt av inntørka skinkeost fra frokosten. Altså, vi snakker sammenklistra øyenvipper liksom. Blir så lei meg! Anonymkode: 7b88c...93b 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #7 Skrevet 30. oktober 2022 I det de snur seg for å ta et barn som gråter - for så å snu seg igjen sitte enarmet ditt å hyler med munnen full av sand. Dette skjer på milli sek. Du kan sitte å se på et barn leker i sandkassa, men rekker ikke gripe inn før de har slikket i sanden. Jeg jobber i barnehage og dette er helt umulig. når det er sagt spiser de fleste barna litt sand i barnehagen. De slikker på lekene inne, og det går på rundgang. De tørker snørr på hverandre og bakterier er umulig å unngå. Hvis du føler dette er et problem og du er usikker på om det er dette som gjør han syk, be de holde han unna sandkassa noen dager, og se OL det blir bedre. Om ikke lenge er det snø han spiser Anonymkode: 53cd4...11e 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #8 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du gitt beskjed om at han blir syk av det? Har aldri opplevd at noen av mine to har spist sand, så har ikke noe erfaring der. Gjør han det når du er med ute i sandkassen også? Anonymkode: 5740a...848 Garantert at de har spist sand Anonymkode: 7e580...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #9 Skrevet 31. oktober 2022 Sånn er det i barnehagen , alle spiser sand Anonymkode: 7e580...a4e 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #10 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja har sagt ifra, men det skjer igjen. Nei han gjør ikke det når vi er ute med han. 🤷♀️Men uansett synes jeg det er rart om de lar ungene skuffe innpå sand, spesielt når de vet at katter går der. Synes det er så mye rart i bhagen. Han har kunn gått der i 2 mnder og jeg kjenner jeg begynner å lure på hvordan han blir ivaretatt. Har klagd på flere ting allerede. Feks. Rumpa er helt fin på morgenen, når vi henter er han så sår att han blør! Har også klagd på at han ikke ble vasket etter måltid. Han kunne gå hele dagen med ansiktet stivt av inntørka skinkeost fra frokosten. Altså, vi snakker sammenklistra øyenvipper liksom. Blir så lei meg! Anonymkode: 7b88c...93b Har du mulighet til å bytte barnehage? det du forteller her er ille, slik skal det ikke være. event så ber du om møte med ped leder hvor du tar opp bekymringene dine. Ikke alltid det er nok ta opp ting på gangen med asistentene. Anonymkode: 3a5c0...1cf 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #11 Skrevet 31. oktober 2022 Den barnehagen høres ikke helt bra ut. Er flere ting som ikke er som det skal, så her syns jeg faktisk du burde melde ifra så kommunen tar tilsyn. Hadde vurdert bytting av barnehage.. Anonymkode: c3c76...79d 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #12 Skrevet 31. oktober 2022 Dette med å spise sand er vanlig. Og så uforståelig, hvordan orker barn det.. Ugg! Og når de først har spist sabd blir avføringen som sandpapir og de blir såre.. Be dem om å bruke salve (inotynol er genial). Anonymkode: 0556b...a80 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #13 Skrevet 31. oktober 2022 Vanlig å spise sand. Men kanskje fått i seg katteavføring? Han er 1,5 år, han er i sluttfasen i den oralfasen. Anonymkode: b4064...c00
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ved henting av sønnen på 1,5 år, får vi denne beskjeden gjentatte ganger."han har spist mye sand i dag". Dette har vi fått beskjed om flere ganger. 2 ganger har han blitt syk på kvelden samme dag(feber, og grønn sandette/slimete avføring) . Sandkassene i bhagen har ikke lokk/trekk over seg, og barnehagen sier de sliter med at katter gjør ifra seg der. Kjenner jeg blir så opprørt! Hvordan vet de at han har spist masse sand liksom? Da må de jo ha sett på uten å gjøre noe da? Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 7b88c...93b Noen spiser helt ekstremt mye sand! Og det er helt umulig å stoppe før det har skjedd hver eneste gang. Det betyr ikke at de ikke gjør noe når de ser det. At barn spiser litt sand er normalt da. Du kan foreslå et trekk over sandkassa og rutine på å sjekke uteområdet hver dag. Det gjør vi der jeg jobber. Anonymkode: 481fb...73b 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #15 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja har sagt ifra, men det skjer igjen. Nei han gjør ikke det når vi er ute med han. 🤷♀️Men uansett synes jeg det er rart om de lar ungene skuffe innpå sand, spesielt når de vet at katter går der. Synes det er så mye rart i bhagen. Han har kunn gått der i 2 mnder og jeg kjenner jeg begynner å lure på hvordan han blir ivaretatt. Har klagd på flere ting allerede. Feks. Rumpa er helt fin på morgenen, når vi henter er han så sår att han blør! Har også klagd på at han ikke ble vasket etter måltid. Han kunne gå hele dagen med ansiktet stivt av inntørka skinkeost fra frokosten. Altså, vi snakker sammenklistra øyenvipper liksom. Blir så lei meg! Anonymkode: 7b88c...93b Uff, her er det mange ting som ikke er greit Si fra til styrer, evt kommunen/eierene. Anonymkode: 481fb...73b 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #16 Skrevet 31. oktober 2022 Vi hade determine problemet I forrige barnehage. Katter og en uteligger som bæsjet i barnehagen. Hund som ble luftet. Styrer tok ikke tak, så jeg ringte smittevernansvarlige i kommunen. De tok kontakt m bhg og det kom på plass nett og tiltak. Anonymkode: c1e4c...430 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #17 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Den barnehagen høres ikke helt bra ut. Er flere ting som ikke er som det skal, så her syns jeg faktisk du burde melde ifra så kommunen tar tilsyn. Hadde vurdert bytting av barnehage.. Anonymkode: c3c76...79d At barnet har sår rumpe om ettermiddagen og ikke er helt ren rundt munnen når det blir hentet, er grunn nok til å ta barnet ut av barnehagen og be om tilsyn fra kommunen er faktisk noe av det villeste jeg har hørt på veldig lenge. Dette skjer innimellom i hver eneste småbarnsavdeling i hver eneste barnehage i hele landet. Denne mammaen føler seg tydeligvis ikke trygg på personalet, og kan nok ha hatt litt urealistiske forventninger til barnehagen generelt. Her er det nok først og fremst snakk om dårlig kommunikasjon. Å føle seg utrygg på at barnet ikke blir passet godt nok på er helt fryktelig. Håper mammaen og personalet kan prate skikkelig sammen om det hun er usikker på, og at de ansatte følger opp de tingene det er realistisk å få ordnet opp i. Som f.eks en god salve som moren kan ta med til bruk ved bleieskift. Anonymkode: 28cad...177 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #18 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): I det de snur seg for å ta et barn som gråter - for så å snu seg igjen sitte enarmet ditt å hyler med munnen full av sand. Dette skjer på milli sek. Du kan sitte å se på et barn leker i sandkassa, men rekker ikke gripe inn før de har slikket i sanden. Jeg jobber i barnehage og dette er helt umulig. når det er sagt spiser de fleste barna litt sand i barnehagen. De slikker på lekene inne, og det går på rundgang. De tørker snørr på hverandre og bakterier er umulig å unngå. Hvis du føler dette er et problem og du er usikker på om det er dette som gjør han syk, be de holde han unna sandkassa noen dager, og se OL det blir bedre. Om ikke lenge er det snø han spiser Anonymkode: 53cd4...11e Ungen rekker ikke spise så mye sand på et millisekund. Her er det noen som ikke følger med. Å holde han unna sandkassa ville jeg ikke gjort! Det blir utenforskap og uforståelig for barnet. De må heller lære barnet at det ikke skal spise sand. - barnehagelærer Anonymkode: 785e7...6e1 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #19 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja har sagt ifra, men det skjer igjen. Nei han gjør ikke det når vi er ute med han. 🤷♀️Men uansett synes jeg det er rart om de lar ungene skuffe innpå sand, spesielt når de vet at katter går der. Synes det er så mye rart i bhagen. Han har kunn gått der i 2 mnder og jeg kjenner jeg begynner å lure på hvordan han blir ivaretatt. Har klagd på flere ting allerede. Feks. Rumpa er helt fin på morgenen, når vi henter er han så sår att han blør! Har også klagd på at han ikke ble vasket etter måltid. Han kunne gå hele dagen med ansiktet stivt av inntørka skinkeost fra frokosten. Altså, vi snakker sammenklistra øyenvipper liksom. Blir så lei meg! Anonymkode: 7b88c...93b Dette er løyn eller så overdriver du. Det er fysisk umulig å gå fra helt fin hud til blødende sår på 8timer. Anonymkode: 28b64...a9d 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #20 Skrevet 31. oktober 2022 Bytt barnehage og meld fra til kommunen. Forøvrig er ofte mine og skittne i ansiktet ved henting, størknet snørr, maling etc. Anonymkode: 28b64...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå