Gå til innhold

Venninnemiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har invitert endel venninner imorgen, og strever litt med å finne på noe å servere.. Helst bør det være noe som er enkelt å lage til 10 personer (og enkelt å spise..). Helst skal ikke ingrediensene være så-å dyre heller.

Ofte blir det til at jeg serverer tacos, hjemmelaget pizza e.l ved sånne anledninger, men jeg kunne tenke meg å finne på noe litt mer spennende denne gangen. :roll:

Håper noen kan komme med noen gode ideer :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med lasagene, med baguetter og saltat. Det er jo kjempegodt. Hvis dette blir for dyrt så kan du jo lage en god wok. Anbefaler da å gå på en indvandrersjappe og kjøpe deg skikkelige gode nudler å ha sammen med grønnsakene, det er nydelig. :blunke:

Skrevet

Jeg pleier å lage en gryterett, som er veldig enkel å lage fra bunnen. Kaloribombe, men knallgo:

Jeg bruker svinekjøtt, det er litt dyrt å kjøpe ferdig skåret, derfor kjøper jeg en hel svinesteik og skjærer opp. Kutter løk, hvitløk og sopp, og freser dette i jerngryta mi. Tar det så ut igjen, og steiker kjøttet raskt på høy varme (trenger ikke være gjennomstekt)

Når dette er gjort, har jeg løken og soppen tilbake i gryta. Heller så over matfløte og melk. Har i minimais, vannkastanjer, paprika og det du måtte like. Krydre (kanskje ha et ekstra fedd hvitløk :blunke: ), la det så stå å putre på svak varme. Serveres med ris, en god salat, og brød eller baguetter.

Kjempelett og fort gjort, får alltid MYE skryt for denne.

Lykke til.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

SMALAHOVE!! Er kjempegodt og ganske uvalig. Var nylig på smalahove middag hos en veninne.Vi var 9 jenter.Kjempehyggelig.Er ikke så dyrt heller.

Beregn et halvt hode på hver (jenter spiser ikke sååå mye)

1 hode koster ca. 50 kr(her jeg bor da.. men sjekk dette ut)

Totalt blir dette 200 kr.

Kok hodene i store panner(gjerne to el. tre alt etter hvor store de er) i 2.5 timer.Ikke tilsett noe som helst utenom vann i pannen selvsagt..

Server med kokte poteter og nepestappe.

SUPERT og annerledes.

Synne

Skrevet

Hva med en enkel Tapas-rett da?

Kjøp inn ferdiggrillede kyllinglår, kjøttboller som du varmer i valgfri saus, noen små pølser som stekes i stekeovn sammen med kyllingen.

Noen ostebiter er også godt. Skinke, salami, spekepølse og reker er andre forslag.

Jeg pleier også å steke ris sammen med grønnsaker og krydre godt. Ovnstekte poteter er yppelig ved siden av.

Oppkuttede grønnsaker med dip til og masse godt brød, gjerne både grovt og fint.

En stor bolle med salat smaker også godt ved siden av. Og alle finner noe de liker!!!

Skrevet

Eller hva med wok? Riktigknok får man ikke laget så myt mat i en panne, men man kan ha flere stekinger. Wok er kjempeenkelt å lage, og man trenger heller ikke bruke så mye kjøtt. Det finnes masse gode grønnsaker man kan bruke, og man velger jo selv hva slags type.

Skrevet

Dette serverte jeg sist gang jeg hadde venninneklubb....med stor suksess. Alle ville ha oppskriften...!! :) Utrolig lettvint å lage....salaten kan lages dagen i forveien til og med...holder seg god i flere dager...

Rekesalat

6 hardkokte egg (deles med eggedeler)

1 pk mayones

2 pk ekte remulade

1 kremfløte (piskes)

2 pk amerikansk grønnsaksblanding

2 bokser crabsticks

2 bokser reker i lake

Remulade og mayones blandes. Fløten stivpiskes og has i. Bland alt det andre i. Husk å avkjøle grønnsaksblandingen helt!

Server med karbonader, stekt løk, oppskåret skinkeboks, loff. Dander fatet med karbonader/skinke med litt tomater og agurk.

Rekesalaten er her hovedretten. Dette er helt nyyyydelig!!!!

NB! Dette er en stooor porsjon, vi var fem stykker og spiste ikke opp halvparten engang og alle forsynte seg flere ganger. Neste gang skal jeg halvere oppskriften....

Skrevet

Hva med en god suppe?

Jeg jukseer rett som det er med pose suppe.

Putt oppi litt cramfreash , purre, mais, osv... Hvitløksbrød vedsiden av....

Godt på en høstkveld. enkelt, billig, koselig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...