Gå til innhold

Daten har flere forhold bak seg med eldre damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en mann, vi er begge 41 år. Han har tre-fire forhold bak seg med damer som har vært 8-12 år eldre enn han. Har spurt han om han foretrekker eldre damer, han sier nei, men at han liker intelligente damer. Intelligens og alder har ikke sammenheng, så gir ikke mening for meg. Han jobber som håndverker, uten utdannelse, og fremstår selv som normal intelligent. Kan jo bare være tilfeldigheter at de har vært noen år eldre. Han er en veldig kjekk, tilsynelatende selvsikker mann, så det undrer meg litt, valget av disse eldre damene. Man hører jo at menn helst vil ha yngre damer.
Jeg er bare nysgjerrig på dette, noen som har tanker eller vært borte i lignende? 
(PS: når jeg skriver eldre, mener jeg eldre enn han, ikke gamle damer, bre så det er avklart).

Anonymkode: b5ec8...6fc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om det da egentlig? Det er jo deg han er sammen med nå 🤷‍♀️

Anonymkode: 796d0...ca5

• Liker 8
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor bryr du deg om det da egentlig? Det er jo deg han er sammen med nå 🤷‍♀️

Anonymkode: 796d0...ca5

Av ren nysgjerrighet:) siden det går mot trenden forøvrig. Påvirker meg ikke negativt eller positivt i noen grad.

• Liker 1
Skrevet

Min mann hadde også bare vært i forhold med eldre damer før jeg møtte han (5-12 år eldre) . Han var 30 da jeg møtte han, og jeg var 22. Nå er jeg 40 og tuller med at jeg nå endelig er i den alderen han foretrekker 😆

Jeg har egentlig aldri tenkt noe særlig over at hans tidligere erfaringer stort sett var eldre... Han er også veldig kjekk og selvsikker og har ikke hatt problemer med å få seg dame, men han er ikke en som jakter, mer sånn rolig, kul type som står i hjørnet, men likevel tiltrekker seg damene. 

Anonymkode: 2ead8...360

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dater en mann, vi er begge 41 år. Han har tre-fire forhold bak seg med damer som har vært 8-12 år eldre enn han. Har spurt han om han foretrekker eldre damer, han sier nei, men at han liker intelligente damer. Intelligens og alder har ikke sammenheng, så gir ikke mening for meg. Han jobber som håndverker, uten utdannelse, og fremstår selv som normal intelligent. Kan jo bare være tilfeldigheter at de har vært noen år eldre. Han er en veldig kjekk, tilsynelatende selvsikker mann, så det undrer meg litt, valget av disse eldre damene. Man hører jo at menn helst vil ha yngre damer.
Jeg er bare nysgjerrig på dette, noen som har tanker eller vært borte i lignende? 
(PS: når jeg skriver eldre, mener jeg eldre enn han, ikke gamle damer, bre så det er avklart).

Fordi det er ikke slik lengre at menn bare har yngre damer. Trenden er snudd og nå er det mange som er sammen med yngre menn :) Inkludert meg :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Min mann hadde også bare vært i forhold med eldre damer før jeg møtte han (5-12 år eldre) . Han var 30 da jeg møtte han, og jeg var 22. Nå er jeg 40 og tuller med at jeg nå endelig er i den alderen han foretrekker 😆

Jeg har egentlig aldri tenkt noe særlig over at hans tidligere erfaringer stort sett var eldre... Han er også veldig kjekk og selvsikker og har ikke hatt problemer med å få seg dame, men han er ikke en som jakter, mer sånn rolig, kul type som står i hjørnet, men likevel tiltrekker seg damene. 

Anonymkode: 2ead8...360

Takk for svaret:) Det er sikkert bare tilfeldig. Har i venninne som lurte på om det kunne være noen morskomplekser, men jeg tror altså ikke det

• Liker 1
Skrevet
Just now, Mysticgirl said:

Fordi det er ikke slik lengre at menn bare har yngre damer. Trenden er snudd og nå er det mange som er sammen med yngre menn :) Inkludert meg :) 

Kan være noe der, ja 🙂  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har i venninne som lurte på om det kunne være noen morskomplekser, men jeg tror altså ikke det

Morskomplekser? Å date noen som er 8-12 år eldre? Hadde man snakket om 20+ så kanskje.

Skrevet
Just now, Lucius said:

Morskomplekser? Å date noen som er 8-12 år eldre? Hadde man snakket om 20+ så kanskje.

🙂 uten at jeg kjenner særlig til fenomenet, ville også tenkt det 

• Hjerte 1
Skrevet

Da må jo kvinner som dater menn som er 8-12 år eldre ha farskomplekser og. Sånn egentlig. 

Skrevet
4 minutter siden, Lucius said:

Da må jo kvinner som dater menn som er 8-12 år eldre ha farskomplekser og. Sånn egentlig. 

Godt sagt! 😉

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Damer på hans egen alder var kanskje ikke interessert i en håndverker uten utdannelse - selv om han er selvsikker- når de var i en alder hvor de var på jakt etter en mann å få barn/stifte familie med? Det er naturlig at han vil ha større mulighet blant damer som er ferdig med å få barn. Yngre damer har også oftere utdannelse enn eldre damer, noe som igjen reduserer mulighetene han har til å kapre en dame i de lavere aldersgrupper.

Hva skyldes hans oppheng i intelligens og at damene må være intelligente? Det er et naturlig krav fra en håndtverker uten utdannelse?

Anonymkode: f179a...12a

• Nyttig 2
Gjest Wrightandrong
Skrevet

Hvorfor er det et problem? Så lenge det er deg han setter i fokus nå, og ellers virker som en ålreit type, ser jeg ikke helt hvorfor du skal dvele ved det. Uansett er dette blitt ganske vanlig i dag, og ikke noe rarere enn at en dame hadde tilsvarende fortid. 

Skrevet
Wrightandrong skrev (2 minutter siden):

. Uansett er dette blitt ganske vanlig i dag, og ikke noe rarere enn at en dame hadde tilsvarende fortid. 

Word ......

• Liker 2
Skrevet

Tenk om det var fordi han likte personligheten til de damene han har vært sammen med, og ikke brydde seg med at de tilfeldigvis var noen år eldre?

Jeg har vært sammen med en som var tilsvarende eldre, alderen hans syntes jeg ikke var diskvalifiserende så lenge han var en flott mann på alle måter.

Skjønner meg ikke på de som er så opphengt i alder, som om det skal ha så mye å si når begge er voksne. Særlig synes jeg det er gammeldags og snålt at det aksepteres uten spørsmål så lenge mannen er eldst, men så er det rart med en gang dama er den eldste i et forhold.

Anonymkode: 31b73...223

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig det er kjemi som teller ikke alder. Virker som folk er sykelig opptatt av at alt skal være likt i alder. Da går en glipp av masse fine folk

Anonymkode: a4804...e5f

• Liker 1
Skrevet

TS,

Fint å lure på ting. Mannen din har selv sagt at han "liker intelligente damer", betyr det kanskje at han ikke prioriterer utseende og ikke minst ungdommelig utseende så høyt.

Så lenge folk tar være på seg selv, så har vi mennesker en lang periode der vi fysisk er nok så like. Bortsett fra for eksempel hud.

Er vel så enkelt at han har manglet de kanskje irrasjonelle ønskene som mange menn har om å ikke være sammen med kvinner som er eldre, og så av tilfeldigheter så har han fått kjærester som er eldre enn han. Det er ikke som jeg skjønner det, noen svær aldersforskjell som han har hatt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner usikkerheten din ang preferanser. Jeg er sammen med en mann som er 10 år yngre enn meg, og hans x-er er 8-10 år yngre enn ham. Så jeg er jo 20 år eldre enn dem. Slått meg til ro med at det handler om personlighet, og at preferanser ikke er noe konstant, men endrer seg underveis i livet.

Anonymkode: b7128...e8a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han foretrekker damer uten drama og skriking. Min kjæreste er 10 år yngre enn meg, jeg er 51. Han kunne lett fått jenter 10 år yngre enn seg igjen hvis han ville men orker ikke drama. Han vil ha ro og fred sier han. 

Anonymkode: 4a836...135

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Damer på hans egen alder var kanskje ikke interessert i en håndverker uten utdannelse - selv om han er selvsikker- når de var i en alder hvor de var på jakt etter en mann å få barn/stifte familie med? Det er naturlig at han vil ha større mulighet blant damer som er ferdig med å få barn. Yngre damer har også oftere utdannelse enn eldre damer, noe som igjen reduserer mulighetene han har til å kapre en dame i de lavere aldersgrupper.

Hva skyldes hans oppheng i intelligens og at damene må være intelligente? Det er et naturlig krav fra en håndtverker uten utdannelse?

Anonymkode: f179a...12a

Du vet at man ikke trenger å være dum for å være håndverker?

Ikke alle som har utdannet seg til annet enn håndverker er spesielt smarte heller, de har klart utdannelsen....that's it. 

Høres ut som han var interessert i noen som hadde litt i topplokket, og det var det hele. Nå fant han det hos noen yngre denne gangen.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...