Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har blitt satt på ventelisten til prøverør nå.

Beskjeden vi fikk var at det var 6 mnd ventetid OG at jeg måtte vente til jeg ble 25 år før jeg fikk prøverør.. Jeg blir 25 år om 7 måneder.

Begynte å tenkte på det når jeg kom hjem: Må jeg vente til jeg blir 25 år, og så vente i 6 måneder til? Eller er det slik at når jeg blir 25 år om 7 mnd så er de 6 månedene med ventetid over og vi kan begynne behandlingen straks..?

Tenkte å ringe legen å spør, men først legge ut spørsmålet her. Kanskje det er et enkelt svar, og at det bare eg jeg som roter her.. Tenker alt for mye på dette.. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet egentlig ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg hadde klagd om at du må være 25 år, for det er bare tull!

Vet det er litt forskjell på de forskjellige sykehusen. Og jeg vet om en som fikk samme beskjeden om at hun måtte være 25 år, hun klagde og fikk gjennomslag.

Jeg er ikke 25 år enda og har hatt to forsøk, jeg har aldri hørt noe om den regelen.

Skrevet

Det med aldersgrensen var noe av det mest tåpelige jeg har hørt.

Greit nok at de normalt opererer med en 25års aldersgrense mange steder, men at denne er SÅ absolutt var jo spesielt.

Jeg var jo selv bare 22 når vi tok vårt forsøk ved St.Olavs, og alderen min ble aldri kommentert på noen negativ måte...

Jeg ville også klagd på den avgjørelsen.

Forøvrig vet jeg ikke noe om dette med ventetiden, desverre

Skrevet

Nytter det å klage da? Hvem kan jeg klage til? Gyn. min eller sykehuset som har fått søknaden min?

Kan ikke skjønne at jeg kommer noen vei med å ringe og syte liksom.. :forvirret:

Skrevet

Forresten, er det ikke vanlig med 25 år aldergrense?

Er dette noe gyn. kanskje har diktet opp?

Eller er det sykehuset i Haugesund som har denne regelen?

Ingen andre som har opplevd dette?

Skrevet

Du må klage til sykehuset, det er de som har regelen. Om det hjelper vet du ikke før du har prøvd, men jeg vet at andre har klart å fått igjennomslag på søknaden sin etter de har fått avslag pga for ung alder. Du må bare være litt sta. ;)

Skrevet

Yahooo!!! :hoppe:

Jeg tok en telefon til sykehuset, og fikk supre nyheter!

Det er ikke 6 måneders ventetid på prøverør, slik som gynekologen min opplyste.

Og det er heller ikke så nøye med den 25 års grensen.

Søknaden vår er mottatt, og vi kommer til å få innkalling til samtale omtrent i mars/april.

Og jeg som trodde at jeg måtte vente til jeg ble 25 i juli 2006, og så vente i 6 måneder til pga ventelisten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...