Gjest gjest Skrevet 5. desember 2005 #1 Skrevet 5. desember 2005 Har en jente på 3 år og vil så gjerne at hun skal slutte med bleier.Vi har prøvd oss litt fram.Hun kan gå i timesvis uten å tisse,så ser jeg bort et øyeblikk,og vips der er det en stor dam.Er i full jobb,så det blir noen timer om ettermiddagen og i helgene vi kan fokusere på dette. Føler meg ganske lost.Vet ikke hvordan jeg skal gå fram.Kanskje bare slutte og ta med all dritten på veien og satse på at det ordner seg? Innspill tas imot med takk!
Gjest EvaL Skrevet 5. desember 2005 #2 Skrevet 5. desember 2005 Det kan jo virke som om jenta deres er fysisk moden, siden hun kan holde seg lenge siden du skriver timesvis (selv om litt større barn ikke skvetter hele tiden slik babyer gjør). Men om hun ikke er psykisk moden for bleieslutt, ja så kan det tenke at du må legge dine ønsker om bleieslutt på hylla. De kan være noen store stabeist disse små når de vil det Og for mange barn er det rett og slett slik at bleieslutt skal være deres egen avgjørelse og ikke noe andre har bestemt. Akkurat nå virker din datter nokså umotivert til det hele, og da spørs det om dere ikke bør forsøke en periode med en eller annen form for belønning for å se om det kan gi noe mer insipirasjon. Kanskje kjøpe en litt kul potte om det er toalettet hun ikke liker. Hjelper ikke dette syns jeg der skal fortsett å ha bleie på henne en stund til og vente til hun blir enda litt mer moden. Å bare ta av henne bleien og la det stå til med uhell en lengre periode for at hun skal lære på den ekle måten syns jeg ikke noe om.
Smørblomsten Skrevet 5. desember 2005 #3 Skrevet 5. desember 2005 Min venninne gjorde følgende, med positivt resultat: Laget en slags kalender, som talte ned dag for dag i ca 2 mnd. Hver dag han klarte seg uten bleie fikk han selv klistre på et klistremerke inne i den ruta dagen var. Dager han ikke klarte det ble det ikke klistremerke. Del-premier underveis, ca hver 14. dag. Og hovedpremien var å gå på teaterforestilling (Gråtass visstnok)...Så det var en stor gulrot frem i tid Denne metoden fungerte ihvertfall for henne/han, han var ca 3,5 år da.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #4 Skrevet 5. desember 2005 Min venninne gjorde følgende, med positivt resultat: Laget en slags kalender, som talte ned dag for dag i ca 2 mnd. Hver dag han klarte seg uten bleie fikk han selv klistre på et klistremerke inne i den ruta dagen var. Dager han ikke klarte det ble det ikke klistremerke. Del-premier underveis, ca hver 14. dag. Og hovedpremien var å gå på teaterforestilling (Gråtass visstnok)...Så det var en stor gulrot frem i tid Denne metoden fungerte ihvertfall for henne/han, han var ca 3,5 år da. ← Det er noe ala vi brukte på de minste barna da jeg jobbet på en skole, det funker dødsbra!
Thomasine Skrevet 5. desember 2005 #5 Skrevet 5. desember 2005 Min venninne gjorde følgende, med positivt resultat: Laget en slags kalender, som talte ned dag for dag i ca 2 mnd. Hver dag han klarte seg uten bleie fikk han selv klistre på et klistremerke inne i den ruta dagen var. Dager han ikke klarte det ble det ikke klistremerke. Del-premier underveis, ca hver 14. dag. Og hovedpremien var å gå på teaterforestilling (Gråtass visstnok)...Så det var en stor gulrot frem i tid Denne metoden fungerte ihvertfall for henne/han, han var ca 3,5 år da. ← Denne metoden har jeg også brukt med hell på eldstemann, men tviler egentlig litt på at den funker på så små barn som 3-3,5 år.... :klø:
Gjest gjest Skrevet 5. desember 2005 #6 Skrevet 5. desember 2005 "Denne metoden har jeg også brukt med hell på eldstemann, men tviler egentlig litt på at den funker på så små barn som 3-3,5 år.... " Jeg tror heller ikke det funker på datteren min.Hun er ganske umoden. Kan være som en sa lenger opp,at hun ikke er klar for det enda.For hver gang det blir snakk om det er det nei nei fra henne.Sukk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå