Gå til innhold

Essure

Fremhevede innlegg

Skrevet

Essure

Vurderer denne typen prevensjon. Er det noen her som har fått satt inn sånne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tviler på at det er vanlig her i lander, Norge pleier sjelden være foregangsland når det gjelder ikke-hormonelle preventiver :forvirret:

Googlet litt rundt og ser det er et par bakdeler med det, men ikke av de verste.

Anbefaler deg å ta en titt her: http://www.mayoclinic.com/health/essure/WO00061

Beklager at jeg ikke kunne svare deg bedre, men om ikke annet så har jeg nå dyttet tråden litt opp igjen :):forvirret:

Endret av Iceglow
Skrevet

I hovedsak faren for infeksjon, øker visstnok faren for svangerskap utenfor livmor litt, du må bruke tilleggsprevensjon i minimum 3 måneder etter inngrepet, ikke reverserbar, beskytter ikke mot sykdommer, ikke kjent hvordan det påvirker på lang tid. (Se på bunnen av den linken jeg hadde i første innlegg her ;))

Pr dags dato ville jeg trolig endt opp med avsnøring av eggledere selv om det er et noe større inngrep. Det har en lang fartstid, og det er kjent hvordan det virker. På sikt antar jeg at Essure og lignende metoder vil bli mer og mer brukt. Det er og en svært god ide for de som av forskjellige årsaker ikke kan/bør legges i narkose.

Skrevet

Du er klar over at dette ikke lar seg reversere?

Skrevet
Du er klar over at dette ikke lar seg reversere?

Ja, jeg har lest mye om Essure på nettet.

Ønsker av diverse grunner ikke å få utført en tradisjonell sterilisering, så da tenkte jeg kanskje dette kunne være et godt alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...