Gå til innhold

Seigmenn som er lette å skjære ut

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Har noen en oppskrift på seigmenn som gjør at man kan skjære ut figurer med former? Den ene jeg har prøvd ble så seig og klissete at det var umulig å skjære i den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd flere - og innsett at det blir ikke seigmenn el. andre figurer - har endt opp med å klippe remser - og så i biter .. som sukres på vanlig måte (smaker godt likevel)..

Kommer til å følge med .. i håp om at noen har en god oppskrift de vil dele med oss.

Skrevet

Hva med å støpe i myke isbitformer fra f.eks IKEA? Da blir det ihvertfall figurer av det.......

Skrevet

Har prøvd - men de er stort sett umulige å få ut ... hvertfall den oppskriften jeg har.

Skrevet

Er det denne oppskriften dere har? Blir de gode?

Skrevet

Nei - ikke helt lik "min"

"SEIGMENN" (eller jeg klipper firkanter - det er enklere)

1 kg sukker

5 dl vann

100 g gelatinpulver

2 ts sitronsyre

5 ml essens (synes bringebær/sitron og lakris var mest vellykket)

Farge

(Farge, essens og sitronsyre kjøpes på apotek/hobbyforretning)

Gjest gjest 0
Skrevet

Den var iallefall ganske lik min oppskrift! husker ikke helt målene i min, men ingrediensene tror jeg var like...

Og den var HÅPLØS!

Gjest GreenSky
Skrevet

Mamma lagde figurer ved å kjøpe gele på pakke og kutte ut noe av væsken. Husker ikke hvor mye...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har den samme oppskriften som Lille Bille. Skal forsøke den etterpå.

Dersom man bruker såkalte Candy- molds (slike plastformer som man heller gele- massen oppi for å lage figurer), så må man spraye et tynt lag med matfett oppi, eller pensle formene med et tynt lag med olje. Da skal de være lettere å få ut.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...